Hulpvaardige motorrijders

Zonder kennis van de omstandigheden kun je niemand individueel kwalijk nemen dat ze niet helpen.

Dat gezegd hebbende is het in dit geval natuurlijk wel raar dat blijkbaar 40 minuten niemand zelfs maar 112 heeft gebeld, terwijl er blijkbaar wel genoeg verkeer was dat de vrouw had kunnen zien. Dat is zelfs zo raar dat ik een lichte twijfel heb bij het verhaal. Maar succes!

Overigens wel respect voor de fantastische avatar - PdL's "Filmpje" is de beste Nederlandse comedy aller tijden.
 
Laatst bewerkt:
Werd ik gebeld en is die meneer dezelfde avond nog zijn bankpas komen halen.
Haha, ik heb ook zo'n verhaal :) Lang geleden eens een zeer goed gevulde portemonnee gevonden. Hele ding doorgeploegd, uiteindelijk een soort visitekaartje van z'n werkgever gevonden, via dat bedrijf de persoon bereikt die mij toen weer belde. Hij woonde twee straten verder en kwam die avond bij mij thuis de portemonnee ophalen. Toen hij bij mij met een bakkie op de bank zat bleek het een Jehova's Getuige te zijn :)

My luck - ik ben gek op discussies over religie (daar heb ik hier ook andere topics over volgeluld :) ) dus het werd nog een hele gezellige avond, en uiteindelijk is hij zelf weggegaan.
 
Moet je helemaal zelf weten, zoals de waard is vertrouwd die zijn gasten zal ik in jouw geval maar denken...
Ik heb geen enkele reden om aan het verhaal van mijn vriendin te twijfelen, en dat er asociaal volk trieste konijntjes genoeg zijn die gewoon doorlopen zonder enige racune, sta ik al jaren niet meer van te kijken, Tenslotte gaat er ook geen dag meer voorbij dat hulpverleners door omstanders bedreigd worden of erger.
 
Waarom je mij nou opeens gelijkstelt met mensen die doorlopen snap ik niet. Ik zou absoluut geholpen hebben.

Ik zeg alleen dat ik me maar moeilijk kan voorstellen dat in een dorp waar iedereen elkaar kent (moet dan een kleine plek zijn waar mensen de vrouw waarschijnlijk ook kennen), op een centrale plek (moet wel want in zo'n klein dorp heb je niet veel plekken waar in 40 minuten een heleboel mensen langs lopen), iedereen 40 minuten lang een oude dame op de grond laat liggen. Laat ik het zo zeggen: ik hoop dat het verhaal overdreven is :) (dat zou goed nieuws zijn).

P.S. Heeft ook niks met je vriendin te maken - vanuit mijn perspectief is het jouw verhaal ;)
 
Zojuist heeft mijn vriendin een weggewaaide oma op een elektrische fiets naar huis gebracht met het koekblik,
Het mensje was erg lelijk gevallen aan het verhoogde kruispunt en lag daar blijkbaar al een 40 tal miuten te kijken in dit weer,
blijken er zelfs mensen langs gelopen te zijn die der hebben laten liggen :(
Morgenvroeg maar eens de camera-beelden bekijken van de winkel om de hoek welke "helden" dat geweest zijn,
voordeel van een klein dorpje dat meestal zo bekend is wie ...
Ik vind dit een heel vreemd verhaal en kan me niet voorstellen dat er in 40 minuten met dit weer niemand de moeite neemt om te helpen.
 
Ik vind dit een heel vreemd verhaal en kan me niet voorstellen dat er in 40 minuten met dit weer niemand de moeite neemt om te helpen.
Als iedereen denkt, nu eff geen zin/tijd.
Dan gebeurt er gewoon niks.
Is dacht ik een ingewikkelde term voor.
 
Ik vind dit een heel vreemd verhaal en kan me niet voorstellen dat er in 40 minuten met dit weer niemand de moeite neemt om te helpen.
Ik was er niet bij en ken de situatie niet. Ik ga er vanuit dat er niemand 40 minuten heeft staan kijken zonder hulp te bieden.
 
Ik ben meer dan 25 jaar lid van de ANWB en heb ze nog niet nodig gehad.
Ik heb nu 2,5 jaar een auto en heb direct een ANWB wegenwacht Europa incl aanhanger abonnement genomen.
Waarschijnlijk kan ik ergens anders goedkoper zijn, maar dan krijg je een call center aan de lijn die een Beun de Haas uit bed belt.
Ik betaal liever voor iemand die er zijn beroep van heeft gemaakt om bij nacht en ontij mensen te helpen.
 
Ik heb nu 2,5 jaar een auto en heb direct een ANWB wegenwacht Europa incl aanhanger abonnement genomen.
Waarschijnlijk kan ik ergens anders goedkoper zijn, maar dan krijg je een call center aan de lijn die een Beun de Haas uit bed belt.
Ik betaal liever voor iemand die er zijn beroep van heeft gemaakt om bij nacht en ontij mensen te helpen.
Ik prijs jouw inzicht.
 
Niet motorgerelateerd, maar wel hulpvaardig geweest gisteravond. Na restaurantbezoek reed mijn vrouw ons naar huis toen ik een man zag die een fietsende dame tegenhield en lastig viel. Mijn vrouw zag het ook en stopte direct. Uit de auto gesprongen en bleek een dronken man te zijn die “even een lift wilde “. De fietster door laten fietsen en zelf ook weer vertrokken. Ze bedankte ons hartelijk want was best geschrokken. Iedereen blij 🙂
 
Terug
Bovenaan Onderaan