Hum?? Niet slecht voor een Honda

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.802
486
Yahoo News - Latest News & Headlines



Top Stories - AP


Minn. Trooper Writes 205 Mph Ticket

Wed Sep 22, 7:37 AM ET Add Top Stories - AP to My Yahoo!



WABASHA, Minn. - With a State Patrol airplane overhead, a motorcyclist hit the throttle and possibly set the informal record for the fastest speeding ticket in Minnesota history: 205 mph.



On Saturday afternoon, State Patrol pilot Al Loney was flying near Wabasha, in southeastern Minnesota on the Wisconsin border, watching two motorcyclists racing along U.S. Highway 61.


When one of the riders shot forward, Loney was ready with his stopwatch. He clicked it once when the motorcycle reached a white marker on the road and again a quarter-mile later. The watch read 4.39 seconds, which Loney calculated to be 205 mph.


"I was in total disbelief," Loney told the St. Paul Pioneer Press for Tuesday's editions. "I had to double-check my watch because in 27 years I'd never seen anything move that fast."


Several law enforcement sources told the newspaper that, although no official records are kept, it was probably the fastest ticket ever written in the state.


After about three-quarters of a mile, the biker slowed to about 100 mph and let the other cycle catch up. By then Loney had radioed ahead to another state trooper, who pulled the two over soon afterward.


The State Patrol officer arrested the faster rider, 20-year-old Stillwater resident Samuel Armstrong Tilley, for reckless driving, driving without a motorcycle license — and driving 140 miles per hour over the posted speed limit of 65 mph.


A search of speeding tickets written by state troopers, who patrol most of the state's highways, between 1990 and February 2004 shows the next fastest ticket was for 150 mph in 1994 in Lake of the Woods County.


Tilley did not return calls from the newspaper to his home Monday. A working number for him could not immediately be found by The Associated Press on Tuesday.


Only a handful of exotic sports cars can reach 200 mph, but many high-performance motorcycles can top 175 mph. With minor modifications, they can hit 200 mph. Tilley was riding a Honda 1000, Loney said.


Kathy Swanson of the state Office of Traffic Safety said unless Tilley was wearing the kind of protective gear professional motorcycle racers wear, he was courting death at 200 mph.


"I'm not entirely sure what would happen if you crashed at 200 miles per hour," Swanson said. "But it wouldn't be pretty, that's for sure."


___


Information from: St. Paul Pioneer Press, http:// www.twincities.com
 
Een Honda 1000. ja WAT voor 1000? In elk geval een viercilinder.. kom ik uit op een CBR1000RR ? Maar dan issie wel gekieteld ;)
 
Is dus 328 km/h }) (echte)

Nou, dat is nog maar de vraag, gezien de foutgevoelige meetmethode:
Elke halve seconde meetverschil (hij stond er op een afstand naar te kijken) levert al gauw 39km/uur afwijking op.

=====
When one of the riders shot forward, Loney was ready with his stopwatch. He clicked it once when the motorcycle reached a white marker on the road and again a quarter-mile later. The watch read 4.39 seconds, which Loney calculated to be 205 mph.
=====

Maar het blijft een hoge snelheid om mee gepakt te worden. |(
 
Nou, dat is nog maar de vraag, gezien de foutgevoelige meetmethode:
Elke halve seconde meetverschil (hij stond er op een afstand naar te kijken) levert al gauw 39km/uur afwijking op.

=====
When one of the riders shot forward, Loney was ready with his stopwatch. He clicked it once when the motorcycle reached a white marker on the road and again a quarter-mile later. The watch read 4.39 seconds, which Loney calculated to be 205 mph.
=====




Maar het blijft een hoge snelheid om mee gepakt te worden. |(




Hum, ik dus ook niet helemaal goed gelezen, kwart mijl om te meten is idd een beetje erg onnauwkeurig.

Kon het ook al niet geloven met een honda :X
 
"I'm not entirely sure what would happen if you crashed at 200 miles per hour," Swanson said. "But it wouldn't be pretty, that's for sure."
What the hell, are we looking at the first sensible resident of the USA here ??? :?
 
zal moeilijk gaan, van een kale kip kan je niet plukken

(hij had geen rijbewijs :P )


ik weet niet hoe ze daar te werk gaan, maar bij ons in virginia zou hij een heeeeeele dikke bekeuring krijgen en ze nemen zijn auto rijbewijs in voor een heel lange tijd, want elke persoon van 15-16 jaar en ouder heeft hier al een rijbewijs.

want in virginia nemen ze je rijbewijs al in als je benzine tankt zonder te betalen.
 
Maar zou de fout echt zo groot zijn. Als je met een vliegtuig rechtboven de 'fietser' blijft hangen, dan kun je toch vrij nauwkeurig klokken, toch?

Het neemt niet weg dat het bloedje snel is :9~
 
Tsja... blijft leuk... ooit een keer zelf met 160 km/uur (op 80 km weg) 2 Apache gevechtshelicopters naast me gehad op zeer lage hoogte. Toch maar even afgeremd toen. (was vlakbij de vliegbasis)
 
In nederland zou je op deze wijze nooit gepakt kunnen worden. Ik zou het aten voorkomen en ik ben er zeker van dat de rechter zich een bult lacht. Veel te onnaukeurig. Denk maar eens hoeveel onbekende factoren er zijn in deze methode. Onzin.


Maar in Amerika zie ik zoiets wel gebeuren ja. Verknipt land.

MAzzel,

Roland
 
Tsja... blijft leuk... ooit een keer zelf met 160 km/uur (op 80 km weg) 2 Apache gevechtshelicopters naast me gehad op zeer lage hoogte. Toch maar even afgeremd toen. (was vlakbij de vliegbasis)


Schijnt dat die apache piloten veel lopen te "spelen"
lekkere wijfen kijken, motoren / autos volgen en andere geintjes van die aard.
Volgens mij doen ze niets om je te pakken of erbij te naaien.
 
In nederland zou je op deze wijze nooit gepakt kunnen worden.

Hmm, ik denk dat zelfs een kalender nauwekeurig genoeg zou zijn geweest om een rechter te overuigen dat deze persoon heel ver boven de toegestane snelheid heeft gereden. Juridisch zal het niet veel meer uitmaken of je met 240 of 330 km/u gepakt wordt. Maar goed, op dit forum lees ik regelmatig optimistische vragen als "ik ben met 195 op een woonerf op een groep demente bejaarden ingereden: hoe kom ik onder mijn boete uit?" dus misschien zie ik dingen te donker in.
 
die amerikanen en hun snelheid. echt traag. en dat in zo'n onwijs groot land. dan kom je toch nooit op tijd waar je wilt zijn?!

ze zouden wat dat betreft eens een voorbeeld moeten nemen aan de duitsers...
 
Hmm, ik denk dat zelfs een kalender nauwekeurig genoeg zou zijn geweest om een rechter te overuigen dat deze persoon heel ver boven de toegestane snelheid heeft gereden. Juridisch zal het niet veel meer uitmaken of je met 240 of 330 km/u gepakt wordt. Maar goed, op dit forum lees ik regelmatig optimistische vragen als "ik ben met 195 op een woonerf op een groep demente bejaarden ingereden: hoe kom ik onder mijn boete uit?" dus misschien zie ik dingen te donker in.

Zo'n vraag heb ik nou nog nooit gelezen ergens, moet je me toch es vertellen waar iemand iets dergelijks geschreven heeft :?
 
Hij overdrijft een tikje. Zou een Amerikaan kunnen zijn......
 
Hmm, ik denk dat zelfs een kalender nauwekeurig genoeg zou zijn geweest om een rechter te overuigen dat deze persoon heel ver boven de toegestane snelheid heeft gereden. Juridisch zal het niet veel meer uitmaken of je met 240 of 330 km/u gepakt wordt. Maar goed, op dit forum lees ik regelmatig optimistische vragen als "ik ben met 195 op een woonerf op een groep demente bejaarden ingereden: hoe kom ik onder mijn boete uit?" dus misschien zie ik dingen te donker in.


Shit, dat topic heb ik weer gemist |( . Maarja lijkt mij duidelijk, gewoon bezwaarschriffie, zeggen dat je croeskontrol toch niet helemaal goed werkt. Handleiding in het chinees ofzo :+
 
Hij overdrijft een tikje. Zou een Amerikaan kunnen zijn......
Tja, ik houd ervan om een beetje te chargeren, maar ik herinner me postings over iemand die een waanzinnige snelheidsovertreding had begaan en zijn behoud van werk wilde gebruiken als excuus, iemand die gesnapt is met een afgeplakte nummerplaat en hoopt er mee weg te komen, en dan dat topic "bezwaarschriften": Als je ECHT een vette bekeuring wilt, copieer dan vooral een "standaard" bezwaarschrift van het Internet en laat het voorkomen...
Het valt me op dat er zoveel mensen zijn die denken dat ze altijd onder grove onweerlegbare overtredingen uit kunnen komen door zaken te laten voorkomen op basis van irrelevante argumenten zoals onnauwkeurigheid van meetapparatuur als je rond de 150 km/u of zo te hard zou hebben gereden. Erg sportief is het ook niet, als je te hard rijdt en je wordt bekeurd, gewoon dokken of emigreer naar een land waar je die beperkingen niet hebt (de Gobi woestijn is zo'n plek bijvoorbeeld). Ik heb door de jaren heen duizenden besteed aan bekeuringen maar zo gaat dat nu eenmaal, een verkeersovertreding maken is een keuze en geen noodlot oid. Bedenk ook dat al die flut-bezwaarschriften het toch al overbelaste justitiele apparaat het niet makkelijker maken om capaciteit over te houden om "echte" criminelen achter de tralies te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
laat hun het maar eens echt meten ipv dat gokwerk
:^

Met zulke snelheden is de afwijking door het gebruik van een stopwatch enorm groot.
In de prullebak dus met dit verhaal.

(volgens de piloot reed hij (205 * 1,6)/ 3,6 = 91 meter per seconde)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan