huqvarna cr 125

jobmoto

Rookie
17 jun 2010
6
0
glanerbrug
Ik heb toch een husqvarna gekocht!
een cr 125 uit 99'
maar nu zoek ik een kappenset en is dat toch zeer moeilijk te vinden,
het begint overal bij 00'
en dat is hetzelfde frame,
alles is hetzelfde behalve de kappen?
kan ik die kappen ook op de mijne zetten?
want de tank is volgens mij ook het zelfde?

groeten
 
Laatst bewerkt:
hee.
nu kan ik een cr 125 kopen. uit het bouwjaar 1999.
maar. nu heb ik al meerdere dingen gehoor over de onderdelen voor deze motor?
iemand ervaringen.
de man die hem wou verkopen zei dat er een chromen cilinderwant in zat?
is dit waar?

grtzz :)
chromen wand _O- Geeft al aan hoeveel verstand de verkoper van techniek heeft.
Die motoren zijn weinig waard, er is amper vraag naar. Dr zitten dure onderdelen op, brembo ed maar de kwaliteit van het motorblok laat nog weleens de wensen over. Zeker als het gaat om een motor van 11 jaar oud. In jou geval als je een motor zoekt voor een lage prijs zal ik het liefst voor een honda gaan. Waarom? Onderdelen zijn nog makkelijk nieuw te leveren en vaak op voorraad. 2e hands word hier ook het meeste van aangeboden. Daarbij komt dat die goede en betrouwbare fietsjes waren. Vanaf 2005 zal ik voor Yamaha kiezen.

Bedenk wel, het is een motor van 11 jaar oud met vaak 3-4 of nog meerdere eigenaren. Een (cross)motor valt en staat bij onderhoud.

(ps. geloof verhaleb van een revisie enzo nooit mits aantoonbaar)
 
jaa. dat werd wel altijd gebruikt als cilinderwant. maarja.
ik heb altijd honda gehad.
maar zag deze voor een aantrekkelijk prijsje staan.
dankjewel voor je reactie
 
onzin !De husqvarna cr125 is 1 van de meest betrouwbare tweetakt die er is!Husqvarna ontwikkelt hun tweetakten nog steeds verder door terwijl die van de japanners al jaren stilstaat.
Onderdelen geen probleem en normale prijzen.Probleem met de huskys(in de cross dan)is onbekend maakt onbemind.
 
Nou....op zich is de Husky vanaf 1998/1999 best goed!
Niet supersnel, maar wel degelijk gebouwd en best heel compact.
Reviseren is niet vaker noodzakelijk dan bij japanners.
Plastic is wat minder, vooral achterspatbord is snel kapot en dan relatief duur om te vervangen.

Per saldo denk ik dat je voor duidelijk minder geld dan een japanner, een relatief leuke motor kunt kopen. Tenslotte zal elke motor van 11 jaar oud wel een ditje en datje hebben..

Zolang het maar niet voor de handel is ;( dan moet je hem laten staan :)
 
onzin !De husqvarna cr125 is 1 van de meest betrouwbare tweetakt die er is!Husqvarna ontwikkelt hun tweetakten nog steeds verder door terwijl die van de japanners al jaren stilstaat.
Onderdelen geen probleem en normale prijzen.Probleem met de huskys(in de cross dan)is onbekend maakt onbemind.

Versnellingsbakken van eind jaren 80 tot halverwege jaren 90 waren wel echt een ramp ;) en zo eenvoudig waren ze niet gebouwd, dus sleutelen was geen pretje.
Pas vanaf 1995/1996 zie je de echte verbeteringen en vanaf 1998/1999 zijn ze inderdaad betrouwbaar.

Vooral de grote Husky tweetakten ( 250/360) zijn enorm onderschat. In de enduro hebben ze zich ruimschoots bewezen. De 125 was wel betrouwbaar, maar niet snel.

Onderdelen zijn ook wel altijd moeilijker geweest.
Tot een aantal jaren geleden moest je bij Ben Van Erp zijn.
Jager in Noordbroek en Hofstede in Staphorst konden je ook wel helpen, maar de onderdelen leveringen waren niet vergelijkbaar met die van japanners..
Lees: waren niet vergelijkbaar. Pas de laatste 3 tot 4 jaar wordt het weer eenvoudiger
 
Heb er zelf ook wel een paar gehad vond ze fijn rijden,maar in het zand was het niks op de korte harde banen prima.Naven waren niet best althans dat was mijn ervaring maar dat kan ook toeval zijn voornaaf ging bij mij 2x in korte tijd kapot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan