Huren circuitmotor

R1-ner

Die hard MF'er
8 jul 2003
679
0
Leeuwarden
Beste circuitrijder,

Het huren van een circuitmotor voor een sessie/dag is eerder op verschillende fora de revue gepasseerd. Toch laat het ons niet los en denken we na over een businessmodel. Immers, het rijden met je straatmotor op een circuit kent de nodige financiële risico's.

We hebben een poll geopend op www.racetrackriding.nl. Graag zouden we je mening willen weten of je tegen een aantrekkelijke huurprijs deze mogelijkheid zou overwegen.

Alvast bedankt,

R1-ner
 
ben hier ook mee bezig geweest.

de prijs die je zou kunnen vragen is sterk afhankelijk van de voorzieningen die je meegeeft.

type - model bouwjaar motor
bandenwarmers, brandstof etc inclusief?
bij welke organisatie en vrij rijden of achter instructeur?

inclusief inschrijving of alleen huur fiets.

als je meer wilt weten mag je me ook wel pb sturen. ;)
 
En of je motor haalt en brengt. Of je zelf ook mee gaat naar het circuit voor hulp/instructies etc ( natuurlijk tegen vergoeding) prijs hangt heel erg af van geboden service. Voor mij niet interessant omdat ik een circuit motor heb, zoals zovelen.
 
Ik heb even op de link geklikt, maar ik zie nergens de vraag naar je mening over het eventueel huren van een circuitfiets. Het enige dat ik vind (na enig zoekwerk, maar je moet dus naar beneden scrollen), is de vraag wat je voor de huur van een circuitfiets wilt betalen. Zoals hierboven al aangehaald is de vraag redelijk kort door de bocht, wat krijg je ervoor terug.

Maar los daarvan, als ik op een bedrag klik dan lijkt de site daar niets mee te doen. Moet je nog ergens op bevestigen klikken? Ik kan nu vrolijk van bedrag naar bedrag klikken zonder dat de website de indruk geeft hier iets mee te doen.
 
De laatste keer dat ik een circuitmotor heb gehuurd kostte me dat EUR 25,- voor 1 sessie.
Dit was inclusief goede banden (niet nieuw meer) en brandstof.
De motor stond al ter plekke, dus gewoon geld lappen en gaaaan :)

Aanvulling: + wat nick hierboven zegt :Y
 
Ik heb even op de link geklikt, maar ik zie nergens de vraag naar je mening over het eventueel huren van een circuitfiets. Het enige dat ik vind (na enig zoekwerk, maar je moet dus naar beneden scrollen), is de vraag wat je voor de huur van een circuitfiets wilt betalen. Zoals hierboven al aangehaald is de vraag redelijk kort door de bocht, wat krijg je ervoor terug.

Maar los daarvan, als ik op een bedrag klik dan lijkt de site daar niets mee te doen. Moet je nog ergens op bevestigen klikken? Ik kan nu vrolijk van bedrag naar bedrag klikken zonder dat de website de indruk geeft hier iets mee te doen.

Hoi Chrissifumi39,

Bedankt voor je reactie. Het gaat ons in de eerste plaats om de interesse te polsen en meningen te inventariseren. Daarvoor is de poll die je idd op de site aantreft.

Grt Jeroen (R1-ner)
 
Ik Kan me voorstellen dat je een dag hebt geboekt en dat je racer kapot is of niet klaar...
Dan zou je er eentje kunnen huren, maar vaak kun je je dag ook nog wel doorverkopen.
Dus ik weet het niet of er bisnis in die handel zit?

Alleen als je een cursus koopt dan is het het overwegen waard om eentje te huren.

Verder vind ik het afhangen van de voorwaarden die gesteld worden bij het huren.

Schuivertje maken en weg 1000 euri borg.... zit ik persoonlijk niet op te wachten.
Dan liever iets meer huur betalen.

Voorlopig repareer ik mijn fiets na een schuiver en huur dus niente nada
 
BTW ,de meeste mensen die doorgaan op het circuit laten hun straatfiets thuis na 2 keer,
en kopen een goedkoop racertje om in te stappen.
Of gaan gelijk helemaal los in een vette racer

Het bisnismodel zit em dus bij de handel van die dingen.

My two cents...
 
Denk idd ook niet dat je hier je boterham mee kunt gaan verdienen. Reken je kosten eens uit voor 1 dag! Slijtage (circuit)banden, ketting, tandwielen, remblokken, onderhoud zoals motor olie, filter, remolie. Dan nog de regenbanden en de slijtage van je banden warmers ( een ander is er nooit zo voorzichtig mee als jij zelf) Tijd die je zelf er in steekt. Dingen die je zelf niet kan en moet laten doen. Wil je er zelf nog wat aan verdienen moet je al snel een 150+ euro per dag aan onderhoud. Dan jou uur tarief voor onderhoud. Je bent zo weer 1-1,5 uur bezig de motor schoon te maken en nalopen op gebreken. En je wil ook niet "maar" 100 euro verdienen aan de verhuur want je moet daar ook nog weer geld voor apart zetten voor onverwachte uitgave en aanschaf andere circuit motor. Wil je er wat aan over houden moet je al snel op een 400 euro per dag vragen.
 
Zolang die formules zoals bij race academy of eybis bestaan zie ik geen goed business model.. Die krijgen die beemers wsl in bruikleen van München en kunnen zo de kost EN het risico laag houden.

Plus zij hebben direct schaalgrootte.. 20-30 fietsen.
 
Zolang die formules zoals bij race academy of eybis bestaan zie ik geen goed business model.. Die krijgen die beemers wsl in bruikleen van München en kunnen zo de kost EN het risico laag houden.

Plus zij hebben direct schaalgrootte.. 20-30 fietsen.
Bike Promotion heeft er bijna 70, dus ff sparen.....
 
CRT HOLLAND heeft het verhuren van een circuitfiets volgens mij op
Assen ook geprobeerd.
Kwam niet van de grond.
Waren volgens mij SV650 uit de cup toen der tijd.
Volgens mij koste het iets van €500 per dag incl. verzekering e.d. ALL IN!
Ik kan me vergissen maar volgens mij hebben ze het een seizoen geprobeerd en een paar keer verhuurt.
 
Bedankt voor jullie input! Wij nemen het mee in onze verdere plannen.

Jeroen


www.racetrackriding.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan