Huren van trailer voor 4 motoren, omgeving Eindhoven

Robertehv

FM DONATEUR
3 sep 2009
3.818
633
Zuidoost Brabant
Hoi,

We overwegen om vier motoren achter de auto mee te nemen. Heb al een beetje gezocht via Google maar vind niet zoveel, zeker niet bij ons in de buurt. (Zuidoost Brabant)

Heeft iemand nog een adresje?

Thx.
 
Hier passen ook wel 4 motoren op
full
 
full


kan prima, kost alleen wat meer tijd met opknopen - standaard uit, en iedere fiets met 3 spanbanden vast + een tie-wrap om de remhandle..
 
Hmm, misschien toch een te overwegen alternatief als ik dat zo zie...
Moet dan dus wel een plateauwagen zijn met zo'n hekje eromheen voor de spanbandjes.


Hoe doe je dat trouwens dan met vastzetten, de motoren staan naast elkaar, waar moet dan het rechtse spanbandje van de linker motor heen?

Weet iemand of die dingen ook met TUV te huur zijn om in Duitsland 100 te kunnen mogen rijden.

Thx!
 
Hmm, misschien toch een te overwegen alternatief als ik dat zo zie...
Moet dan dus wel een plateauwagen zijn met zo'n hekje eromheen voor de spanbandjes.


Hoe doe je dat trouwens dan met vastzetten, de motoren staan naast elkaar, waar moet dan het rechtse spanbandje van de linker motor heen?

Weet iemand of die dingen ook met TUV te huur zijn om in Duitsland 100 te kunnen mogen rijden.

Thx!

Schuin voorlangs en/of door het voor/achterwiel van de rechtermotor. Is allemaal geen probleem, alleen even puzzelen.. en je moet natuurlijk zorgen dat je genoeg spanbanden hebt.. (3 per motor). Wij hebben de voorband van de 2e motor voor de zekerheid nog vastgebonden aan het achterwiel van de voorste.

Combi heeft in frankrijk op een provinciale weg de 140-proef zonder problemen doorstaan.. :X
 
4 motoren achter de auto is nogal wat. ik neem aan dat op zn minst 1 iemand daar het juiste rijbewijs voor heeft? met alleen een B mag het niet namelijk.
 
4 motoren achter de auto is nogal wat. ik neem aan dat op zn minst 1 iemand daar het juiste rijbewijs voor heeft? met alleen een B mag het niet namelijk.


Aanhangwagen t/m 750 kg




Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.





Aanhangwagen meer dan 750 kg




In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg. te trekken met alleen geldig Nederlands rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:
■de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;

■de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.


Aldus het CBR
 
Dat rijbewijs is geen probleem, heb zelf BE en rijd ook met mijn caravan van bijna 8 meter lang en 2,5 meter breed. Maatje is buschauffeur en heeft alle rijbewijzen en de bijbehorende ervaring die je kan verzinnen.

Aanhanger komt trouwens achter een Chrysler Grand Voyager 3.3l of Ford Galaxy te hangen.

Ik vind dit echt een goede optie, thx!
 
Toch is het goed dat het even genoemd wordt, het komt vaak genoeg voor dat mensen die geen E achter B hebben een caravan/paardentrailer/aanhanger achter de auto hangen die met max laadvermogen hoger zit dan het lege gewicht van de auto. Al komt het de laatste jaren minder voor omdat de gemiddelde auto steeds zwaarder wordt :P

Aan de andere kant wordt met flinke auto en/of aanhanger die 3½ ton wel eens vergeten. Met name als het achter een busje wordt gehangen komt het toegestane totaal van auto+aanhanger al snel over de 3500 kg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan