Huren

24 okt 2001
82
0
Amsterdam
Ok, kan bijna gaan afrijden en ik wil daarna wel eens een motor huren. Met lessen rijd ik op een kawasaki ER5 en dat heb ik nu wel weer gehad. Wat is nou een leuke motor om te huren? Ikzelf zat te denken aan een Fazer (600 of 1000?) of iets in die richting. Alhoewel een R6 me ook wel wat lijkt ;P lijkt het mij niet erg verstandig om daar gelijk mee te beginnen, of wel?
 
Begin eerst even met een Fazer (600 natuurlijk) zou ik zeggen.

Succes
 
Iemand die vraagt of een R6 verstandig is heeft die fiets toch al in z\'n hoofd...

Als je lang wil motorrijden ga dan rustig opbouwen...

Als je begint met een beest, waar moet je dan naar uitkijken?

Ding staat na een jaar \"op zolder\" omdat-ie-toch niet-zo-lekker-rijdt.
Want een R6 rijdt NIET lekker als je zelf niet behoorlijk goed kan rijden, dan heb je alleen maar nadeel van de extreme zitpositie en harde vering, felle motorkarakter en happige remmen.
 
Laatst bewerkt:
de waarborg die je moet neertellen is wel erg hoog, dus ik zou toch maar voorzichtig blijven!
schade betalen aan een motor die niet eens van jou is: :r
 
Iemand die vraagt of een R6 verstandig is heeft die fiets toch al in z\'n hoofd...

Als je lang wil motorrijden ga dan rustig opbouwen...

Als je begint met een beest, waar moet je dan naar uitkijken?

Ding staat na een jaar \"op zolder\" omdat-ie-toch niet-zo-lekker-rijdt.
Want een R6 rijdt NIET lekker als je zelf niet behoorlijk goed kan rijden, dan heb je alleen maar nadeel van de extreme zitpositie en harde vering, felle motorkarakter en happige remmen.

Ik ben het helemaal met je eens, begin niet op een R6, wil je toch met een sportieve 600 beginnen, neem dan een CBR, en je hebt erg veel plezier.

Achteraf had ik denk ik liever een jaartje op een goedkopere machine dan de CBR gereden. (AHHH ik ben bang dat ik mijn jarenlange spaaractie total loss rijdt, en ik kan nu geen allrisk verzekering meer betalen....... Dat gevoel ;) )

Maar wat ik nou wil zeggen. Ik heb de R6 afgesteld volgens de circuitafstellingen van MOTO73, en dat is absoluut niet stug. Ik heb zelfs achter de in en uitgaande demping 1 harder gezet, omdat ik niet een van de lichtste mensen ben. Voor de afstellingen kun je kijken op mijn homepage.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de R6 afgesteld volgens de circuitafstellingen van MOTO73, en dat is absoluut niet stug.

Ik heb voorvering van de YZF op z\'n strakst gezet...

Ik rijd niet eens zo sportief dat dat echt nodig zou zijn...

[mafkeesmodus]maareh... het went al een beetje dus ik laat het zo :+ [/mafkeesmodus]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voorvering van de YZF op z\'n strakst gezet...

Ik rijd niet eens zo sportief dat dat echt nodig zou zijn...

[mafkeesmodus]maareh... het went al een beetje dus ik laat het zo :+ [/mafkeesmodus]

Ik vond \'m goed rijden hoor BertV :)

En verder over het huren ; het is inderdaad het beste om gewoon een fazer 600 te huren, je krijgt een R6 en een R1 toch niet mee. Bovendien als je ze mee zou krijgen betaal je je scheel als je er 1x mee valt. Eigen risico is zeer hoog met die motoren. Bij MVM mag je geen eens een supersport huren, tenzij je aan kan tonen dat je meer dan 2 jaar het zware rijbewijs hebt en vaker op dit soort motoren hebt gereden / in het bezit hebt.
 
je krijgt een R6 en een R1 toch niet mee

IDD! Bijna alle verhuurbedrijven vragen voor de 600cc sportklasse een rijbewijs die 2 jaar of langer voor 25kw+ geldig is...
Het heeft temaken met HUN verzekering.


Dussuh... ik mag mijn eigen motor niet eens huren!
 
Kijk dit is nou echt een vraag die ik kan beantwoorden.

Ik heb twee weken na het behalen van mijn rijbewijs (op een ER-5) een Fazer 600 gehuurd en daar echt heerlijk op gereden (een verademing na die ER-5). Het ding is bloedsnel (95PK !) en remt net zo goed als een Thundercat of R6 (veel beter dan de berijder dus). Qua zithouding en geometrie is hij perfect voor de beginner, je rijdt er zo mee weg. En voor je het weet ga je plat de bocht door, met een lach van oor tot oor. (let op de rijm )

Een jaar! na het behalen van mijn rijbewijs heb ik een Thundercat gehuurd (iets minder sportieve broertje van R6) en dat ging lang niet zo lekker. Je wordt echt gedwongen om hem ook bij lage snelheden plat te leggen, anders wil het ding gewoon niet de bocht om. Reageert extreem op het gas en met de remmen moet je opletten dat je jezelf niet onderuit remt. Om over last van je polsen nog maar te zwijgen. En dan moet je weten dat een Thundercat nog wat minder extreem is dan de R6. Ik kreeg het ding pas enigzins onder de knie op de weg terug naar de verhuur en toen had ik dus al een hele dag gereden. Het is gewoon geen motor voor mensen met weinig ervaring.

Conclusie: Met een Fazer heb je zeker een hele dag plezier en door de R6 durf ik te beweren word je teleurgesteld. Alles op zijn tijd, racen komt echt nog wel, eerst leren rijden. (ben zelf net na bijna twee jaar overgestapt op FZR en ik heb het gevoel dat ik opnieuw ben begonnen)


(Fuck! waar zijn mijn icoontjes gebleven ???)
 
Laatst bewerkt:
Een jaar! na het behalen van mijn rijbewijs heb ik een Thundercat gehuurd (iets minder sportieve broertje van R6) en dat ging lang niet zo lekker. Je wordt echt gedwongen om hem ook bij lage snelheden plat te leggen, anders wil het ding gewoon niet de bocht om. Reageert extreem op het gas en met de remmen moet je opletten dat je jezelf niet onderuit remt. Om over last van je polsen nog maar te zwijgen. En dan moet je weten dat een Thundercat nog wat minder extreem is dan de R6. Ik kreeg het ding pas enigzins onder de knie op de weg terug naar de verhuur en toen had ik dus al een hele dag gereden. Het is gewoon geen motor voor mensen met weinig ervaring.

Hmm, dat je \'m met lage snelheden echt plat door de bocht moet gooien ben ik het niet met je over eens. De motor is zeer wendbaar, en ik heb mezelf niet onderuit geremd op het ding :)
Helaas was de weg wat druk, dus kon maximaal maar 120 rijden (80km-weg), en nog lang niet de 100+ PK\'s gebruikt (ja ben 25kw gewend, dus vrij snel schakelen, bovendien gooi ik \'m niet hoog in z\'n toeren als er auto\'s en vrachtwagen vlak voor je rijden), maar ik moet zeggen dat het een fijne fiets is, rijd even lekker of misschien nog wel lekkerder dan een Fazer 600 (zelfde blokje, maar ander rijwielgedeelte) :)

Toen ik op de TCat stapte had ik meteen het gevoel van volledige controle, heb eerder op een Soepsoepkip RF600R gestapt, en dat ding was veel logger en moeilijker om onder controle te krijgen.
Maarja, TCat is ook wat nieuwer en lichter he ;)

Nog 10 maanden en dan mag ik officieel op zware motoren rijden :)

Dus ben niet echt met je eens dat een TCat nou echt een lastige fiets is om onder controle te krijgen. Ik heb het hoge toerengebied nog niet geproefd, maar denk dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn als je daar eenmaal aan gewend bent.
 
Nou ok, ik zal wel een fazer600 gaan huren...Nu maar hopen dat het 2001 model aanwezig is want die is stukken mooier dan de ouwe

2002 model bedoel je. Ik wil het 2002 model dus ook kopen in de toekomst, maar misschien als de ouwe 600jes een stuk goedkoper worden, dat ik dan toch een ouwe koop. Tenslotte zie ik die koplamp toch niet, en of ik nu 2 liter meer of minder in m\'n tank heb, daar lig ik ook niet wakker van.

Verder hoop ik voor je dat ze nog motoren verhuren deze periode, aangezien MVM (www.mvm.nl) al een winterstop heeft tot maart.
 
Hoi!

Heb zelf het geluk gehad een half uurtje op een
R6 te rijden als eerste motor sinds ik mijn
rijbewijs heb. (zie berichtje \"dag van mijn leven\").

Heeeeeeellll veel fun gehad!! :9

Maar...(er moest toch een \"maar\" zijn) ik kon er geen bocht echt lekker mee maken, kon een stuk platter op mijn ER-5 lesmotor. Het ding valt
gewoon in een bocht zonder gevoel, als een auto met te lichte stuurbekrachtiging zeg maar.
Denk dat ervaren rijders dit juist weten te waarderen maar ik kon er niks mee :(

Denk daarom ook dat je meer fun haalt uit iets makkelijkere motoren.

Succes met je examen in ieder geval!!
 
Het grappige vind ik altijd dat mensen het hebben over de extreme zithouding op een R6. Ik heb zelf gister meerdere keren op een R6 gezeten en vond de houding behoorlijk meevallen, voor mijn gevoel zit ik op mijn FZR400 extremer voorover dan op een R6. :)

Aanstaande zaterdag is het de bedoeling dat ik samen met JoKing een proefrit ga maken op een R6, wil zelf wel eens voelen hoe dat nou rijdt. :)
 
je krijgt een R6 en een R1 toch niet mee. Bovendien als je ze mee zou krijgen betaal je je scheel als je er 1x mee valt. Eigen risico is zeer hoog met die motoren. Bij MVM mag je geen eens een supersport huren, tenzij je aan kan tonen dat je meer dan 2 jaar het zware rijbewijs hebt en vaker op dit soort motoren hebt gereden / in het bezit hebt.

Bij silverline moet je minimaal 24 jaar zijn. Andere eisen hebben ze niet op de site staan.
Eigen risico 5000,-, verlaging naar 2500,- kost 25,- per dag
 
ik zou een zx12-r huren als je net je rijbewijs haalt...

leuk dingetje...
\"u gaat zo hard als dat u rechterpols bepaalt\"
 
Bij silverline moet je minimaal 24 jaar zijn. Andere eisen hebben ze niet op de site staan.
Eigen risico 5000,-, verlaging naar 2500,- kost 25,- per dag

Misschien dat die eisen niet op de site staan, maar dat als ik aan kom lopen volgend jaar en zeg \'doe mij die R1 maar voor een dagje\', dat ze zeggen \'ja ho eens effe...\' :)

Iemand ervaring met Silverline en de zwaardere motoren?

Bij het huren van een motor zou ik ALTIJD de verlaging van eigen risico betalen, als je hoe dan ook flikkerd op een ongelukkig moment, dan kan je dat nog een aantal duizend schelen.
Dat eigenlijk ook het nadeel van een motor huren,
maak je een schuiver, dan mag je meteen nadat je eigen wonden geheeld zijn, het verhuurbedrijf een paar duizend geven. :(

Heb overigens aan MVM gevraagd of ik op een klasse C (600cc supersports) mocht rijden nadat ik van 25kw over zou gaan op een zwaar rijbewijs, echter werd dan het eigen risico verdubbeld.
Op klasse D (R1, R6, Fireblade, ZX-12 enz.) mocht ik daar niet rijden, tenzij ik al 2 jaar op zwaar reed, en dat kon bewijzen.

Wel begrijpelijk, als je net je rijbewijs hebt kan je ook niet zomaar een Porsche of Ferrari huren. TOch? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan