Husaberg 450 2012

Edje v. M.

MF veteraan
21 jun 2006
1.145
30
Gekocht in 2015 en sindsdien eigenlijk alleen 2 keer mee op vakantie geweest naar Portugal en Marokko (achterop de aanhanger die kant op om daar offroad te rijden). Ik heb nu een nieuwe hobby gevonden dus de husaberg kan de deur uit.

Tijdens de laatste vakantie in Marokko begon de motor op een bepaald moment in te houden. De motor is toen achterin de sercive-truck geladen en thuis in de garage beland. Door een verhuizing en verbouwing heb ik niet meer aan de motor kunnen werken, tot een maand geleden. Ik heb het gasklephuis en de injector schoongemaakt, het brandstof filter vervangen en de tank schoongemaakt. Met verse benzine en een nieuwe accu loopt de motor weer zoals het hoort. (ondanks de km's klinkt hij beter dan andere husabergs die al gereviseerd zijn).
Er zit net nieuwe olie en een nieuw olifilter in.

Tijdens de reizen naar Portugal en Marokko is het luchtfilter steeds bijtijds vervangen en is de olie een paar keer ververst (incl. filters). De koppeling is voor de laatste reis vervangen, verder is het blok nog nooit open geweest (afgezien van kleppen controleren/stellen en ander normaal onderhoud).

Ik heb de motor destijds bij Bart van der Velden gekocht, daar was de motor tot die tijd ook altijd in onderhoud geweest (de motor stond na iedere rit bij de dealer binnen, de vorige eigenaar had geld genoeg, maar niet de kennis of de tijd om zelf te sleutelen).

De originele kentekenplaat krijg je er los bij, de extra verlichting en de spiegel (weggeklapt op de foto's) haal ik er nog af (voor de verlichting is niet in de kabelboom geknipt). Knipperlichten zitten er niet op.

Verder heb ik er nog wat onderdelen bij:
- 3 oliefilters (nieuw)
- 3 luchtfilters (2 schoon en ingeolied, 1 vuil)
- 1 netje voor om het luchtfilter
- 1 setje voorremblokken (nieuw)
- 2 voortandwielen (14 en 15 tands (nieuw))
- 1 kettinggeleider (nieuw)
- 1 versnellingspookje (gebruikt)
- 1 koppelingshendel (nieuw)
- 1 liter flacon olie motul (nog dicht)
- 4 liter flacon olie motul (nog dicht)
- 4 liter flacon olie belray (open en ongeveer half vol)
- 1 setje buitenbanden michelin desert race (gebruikt op 1 etappe van "le dakar", voor de echte coureurs is een band dan afgeschreven, voor "gewone mensen" is dan "net de nieuwigheid" eraf)

km-stand kan nog iets op lopen.

Vraagprijs €3500,-

IMG_1508.JPG
IMG_1507.JPG
IMG_1505.JPG
IMG_7363.JPG
IMG_7398.JPG
IMG_7399.JPG
Marocco.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan