husky smr 570

Ribbel

MF veteraan
6 mrt 2004
2.933
0
Ja
zijn er mensen die een husky smr 570 rijden die hem ook voor woon-werk verkeer gebruiken.
ik lees veel over andere SM's maar erg weinig over de husky.
is hij redelijk "allround" en betrouwbaar
wordt hij zo weinig verkocht, is het een slechte motor of is het een geheimtip!
graag hoor ik een paar reacties
 
Is er dan niemand die een husky 570 rijdt? :?
Misschien iemand die er mee op het circuit rijdt?
hoe is hij daar, wat heb je aan de motor gedaan
en hoe is de betrouwbaarheid?
Laat ff wat horen
 
Is er dan niemand die een husky 570 rijdt? :?
Misschien iemand die er mee op het circuit rijdt?
hoe is hij daar, wat heb je aan de motor gedaan
en hoe is de betrouwbaarheid?
Laat ff wat horen

Er rijden er hier wel een aantal op een 570.
Ik heb er zelf niet 1tje, maar de betrouwbaarheid lijkt me wel in orde mits het onderhoud goed en op tijd gebeurt. Iets wat eigenlijk voor elke sm opgaat.
Hoever is het woon-werk verkeer. Een sm is niet echt een geschikte fiets om mee te forensen. Is meer om 's avonds een uurtje af te beulen :P
 
Heb je onze test gelezen op Motorfreaks?

Motorfreaks: Husqvarna SM450R

Is wel van de 450, maar dan heb je in ieder geval een idee over het hoe en wat. In principe dezelfde motor, alleen heeft de 570 meer koppel en meer vermogen. (Okay, het 570-blok is wat ouder dan het 450-blok, maar het gaat om het idee :) )
 
Er rijden er hier wel een aantal op een 570.
Ik heb er zelf niet 1tje, maar de betrouwbaarheid lijkt me wel in orde mits het onderhoud goed en op tijd gebeurt. Iets wat eigenlijk voor elke sm opgaat.
Hoever is het woon-werk verkeer. Een sm is niet echt een geschikte fiets om mee te forensen. Is meer om 's avonds een uurtje af te beulen :P


woon-werk is ongeveer 25 km per dag over binnenwegen :]
en dat beulen komt ook wel goed O-)
Duderuud: ik heb de test gelezen, was interessant
juist omdat het blok iets ouder is wou ik wat informatie.
ik rij het blok niet echt warm met die afstand en daarom wou ik graag weten of dat op den duur niet schadelijk is. (lagers e.d.)
 
geen zorgen, een sm is met 25km echt wel warm hoor :-) zijk lekker compacte blokken met maar weinig olie er in. op die afstand, doen! alleen husky specifiek kan ik je nix over vertellen.
 
kweet niet of je echt elke dag met dat ding naar je werk wilt, maar houd er rekening mee dat zeker minimaal om de 10000km je blok uit elkaar moet voor flink onderhoud. Zoals big-end vervangen. (geen goedkope klus)
Het kleppenstellen is bij deze fiets ook zeer belangrijk, en zou denk ik om de 2500km ook wel moeten gebeuren. olie verversen bij de nieuwe modellen waarschijnlijk rond de 1200 km?

dus om de 5 weken olie verversen, om het jaar blok uit elkaar, om de 10 wkn kleppen stellen.

Om dan nog maar te zwijgen over de ondere onderdelen.

ik zou het niet doen. Of je moet het leuk vinden om er zo vaak aan te sleutelen, of zoveel geld hebben, dat je het uitbesteeedt
 
kweet niet of je echt elke dag met dat ding naar je werk wilt, maar houd er rekening mee dat zeker minimaal om de 10000km je blok uit elkaar moet voor flink onderhoud. Zoals big-end vervangen. (geen goedkope klus)
Het kleppenstellen is bij deze fiets ook zeer belangrijk, en zou denk ik om de 2500km ook wel moeten gebeuren. olie verversen bij de nieuwe modellen waarschijnlijk rond de 1200 km?

dus om de 5 weken olie verversen, om het jaar blok uit elkaar, om de 10 wkn kleppen stellen.

Om dan nog maar te zwijgen over de ondere onderdelen

ik zou het niet doen. Of je moet het leuk vinden om er zo vaak aan te sleutelen, of zoveel geld hebben, dat je het uitbesteeedt


Shit dan kan ik nog maar 1200 km rijden, voor ik moet reviseren B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan