Husky van SM naar enduro

FrankG

Rookie
24 okt 2011
5
0
hoy, ik heb een Husky SM610S 2004 4900km die ik wil ombouwen naar enduro. de TE610E is de enduro versie van deze. zover ik vaststellen in de Owners manual zijn de verschillen in de wielen, remmen en overbrengingsverhoudingen.

eerst wilde ik er gewoon andere banden want uiteindelijk ga er geen gekke dingen mee doen. blijkbaar zie ik het een beetje te eenvoudig ? er zijn zelfs geen off road banden op deze velgmaat resp. 3,5x17 en 4.5 x17 te krijgen ? klopt dat ? wat is het beste dat ik ervan kan bakken door voorlopig gewoon andere banden te plaatsen ?

als ik toch wil gaan verbouwen, moet er dan een andere vork op om de kleinere remschijf en remklauw te plaatsen ?

thx voor advies, of als iemand zijn TE610E in supermoto wil zetten ?
 
Sm heeft normaal "stuggere" vering dan enduro dus andere inserts in de vork en andere achtershock.
Grote kans dat aan je originele vork gewoon de kleinere klauw kan.
Heb je ook al eens naar de bak verhoudingen gekeken?
Volgensmij is 17 inch sowieso te klein om te offroaden.
 
Laatst bewerkt:
TE (en veel andere enduro's) hebben voor 21 en achter 18 inch wielen. Dus echte noppenbanden zijn er vooral in die maten. Maar een Michelin T63 is er wel in 17 inch, goed genoeg voor licht off-road. Als het droog is kom je met all-road of straatbanden nog best een end, zodra het nat is zijn scherpe noppen wel erg fijn.

Gebruik je voorrem met mate, die is veel te krachtig voor in het zand.

Heb wel interesse in je wielen, mocht je ze willen verkopen om off-road wielen te kopen. :)
 
Laatst bewerkt:
vering is in principe dezelfde op beide versies, gewoon anders afstellen denk ik.

klopt van de wielmaat voor enduro 21 en 18. overbrengingsverhoudingen heb ik hier: versnellingsbak is dezelfde, andere sprockets en ketting heb ik dan wel nodig ja.

tijdens mijn speurtocht naar een passende band heb ik de Pirelli MT60 gevonden. iemand ervaring daarmee ? andere suggesties ?

@ Grandia: ik hou je wens in gedachte :-)
 
Ik weet dat ze bij mijn ktm voor smc/SM en exc/Enduro een ander type opgeven. Maar de poten / vork (dus wat je van buiten ziet) zelf is zover ik weet hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan