Husky's finest...Het rokerige WR125/250/300/360 topic

Deanevo

MF veteraan
28 jun 2009
11.566
3.195
MWB-Mag71-med.jpg



Welkom bij de exclusieve VIP club van de "Husky Crème de la Crème"..
Hier van alles over de Husky 2 takt modellen en zijn "Die Hard" volgers
Voor zover ik weet, rijden ze al sinds de 70's met veel successen rond in enduro land, een model met een roemruchte historie dus.



Husqvarna-Wallpaper-2.jpg


De linkjes

* Officiele Husky dealers Benelux
Alle Husqvarna dealers in de BeNeLux - Husqvarna Motorcycles

* Officiele Husky owner/workshop manuals en spare parts catalogus http://www.husqvarnafactory.nl/pdf/index.htm

* Online Husky werkplaatshandboeken en partnummers
Hall's Cycles - Located in Springfield, IL - Husqvarna, Ducati and Gas Gas Dealer In Illinois - Providing Service, Parts and Financing
Husqvarna Motorcycle Parts Fiche - Husky Part Numbers

* Het internationale Husqvarna forum
Cafe Husky

* Husky leveranciers
http://webshop.benvanerp.nl/
Stein-Dinse GmbH Online Shop
http://www.geiwiz.de/
enduro-versand.de - Offroad-Technik * Home *
Cross / Motocross / Enduro / Reserveonderdelen / 24MX - 24mx.nl
MotoWebShop.com - The WebShop for motorcycle parts, helmets, clothing & accessories!
Welkom bij GoParts, Scooters, bromfietsen en accessoires winkel en on-line Onderdelen shop voor motoren en scooters.

Bandjes (niet merk gebonden)
Motorradreifen direkt vom Hersteller im Fachhandel kaufen


* Algemene sag en schokbreker instellingen
http://www.motocrossgear.com/blog/bike-maintenance/suspension-setup-guide/


Uitleg van de onderdelen Mikuni carburateur
http://www.srcc.nl/images/Afsteldelen-2004-1.pdf


husqbarnagirl8negro.jpg










De Crème de la Crème rijders/motoren hier

OTR2STH.jpg

Twinair




2012-03-24133043.jpg

Dani




IMAG0156.jpg

smr570




full

Panter




IMG_20120501_190842.jpg

Webar




full

ReinierH




full

Kevjan




287903_516139731735953_1938864328_o.jpg

NeoGeniX




223872_3751855046469_1453484286_n.jpg

Deanevo


Flag-Pins-Italy-Sweden.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn de meest gangbare mods om wat meer power uit dat ding te krijgen?
In het klapzand of diepe bagger is m'n 250 niet bepaald een krachtpatser vind ik.
Ik ben van crossers gewend dat ze gewoon doorgaan..
Er zit al een HGS uitlaat op.
Zou een iets andere tandwielverhouding uitkomst bieden?
Ik zou hem ook iets feller willen, het vliegwiel beetje uitboren?
 
Wat zijn de meest gangbare mods om wat meer power uit dat ding te krijgen?
In het klapzand of diepe bagger is m'n 250 niet bepaald een krachtpatser vind ik.
Ik ben van crossers gewend dat ze gewoon doorgaan..
Er zit al een HGS uitlaat op.
Zou een iets andere tandwielverhouding uitkomst bieden?
Ik zou hem ook iets feller willen, het vliegwiel beetje uitboren?

Volgens mij zijn die husky 2takten uit die tijd nou eenmaal geen raketten..

Wellicht Vforce membraam?
 
De reed valves bedoel je..
Ik reed vorige week met een 2 takt KTM250, en ze trokken ongeveer hetzelfde..volgens mij moet die Husky krachtiger zijn.
Ook moet ie sneller op het gas reageren bij knippen rijden, vliegwiel beetje uitboren misschien.

Volgens mij zijn die husky 2takten uit die tijd nou eenmaal geen raketten..

Wellicht Vforce membraam?
 
Laatst bewerkt:
De reed valves bedoel je..
Ik reed vorige week met een 2 takt KTM250, en ze trokken ongeveer hetzelfde..volgens mij moet die Husky krachtiger zijn.
Ook moet ie sneller op het gas reageren bij knippen rijden, vliegwiel beetje uitboren misschien.

Past een vliegwiel van een CR 250 niet ?

Edit, Dan heb je natuurlijk geen licht meer |( Vliegwiel lichter maken kan wel maar moet je hem wel weer goed uit (laten) balanceren.

En verder wordt het vijlen geblazen.. je weet wel dat wat je met je puch ook deed ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat zal wel passen denk ik.
Ik heb ff wat gelezen over die membranen, en inderdaad..een V-Force membraan en eventueel CR vliegwiel zal een boel schelen denk ik.
Nog meer mods?
 
Verbeterpuntjes.
Misschien ietsje minder vet smeren en euro98 rijden.
Een paar tandjes meer achter.
V-Force membraan.
pwk airstriker carb, ter vervanging van de tmx carb, maar ja, dat kost 250 euries voor een nieuwe.

Of...een 360 kopen.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is idd waar dat de PWK airstiker beter zou zijn maar dit heb ik voorgelegd aan een revisie specialist en 2t fan, maar die zei dat een tmx in principe net zo goed moet kunnen zijn.

Ik heb wel een FmF Gnarly bocht voor meer bottem en mid range vermogen en een bij behorende demper, dit alles alleen omdat de originele bocht ernstig gehavend was...
Het heeft wel geholpen maar voor het echte koppel werk zul je toch echt een 300 moeten hebben...

Ook moet je de tandwiel verhouding wel mee rekenen natuurlijk.

Maar minder smeren vind mijn husky stukken beter en tegenwoordig doe ik er ook alleen nog maar 98 in anders start ie na een week niet meer...

Verder hebben de nieuwe husky's idd een v-force membraan dit zou aanzienlijk moeten helpen maar kost ook weer een paar centjes.
 
Zo'n 125 wil ook wel aardig Filmpje

Maar zat even te kijken hoe zo'n 250 moet lopen, moet wel willen door de blubber.

Voor het zware ploegwerk moet je btw wel wat vliegwiel hebben. Met een lichter vliegwiel ga je meer problemen krijgen om hem op gang te houden in de modder.
 
wat dacht je van een mooie acceleratie pomp?
http://www.24mx.nl/motorcross/k/carburateur-en-inspuiting-/k224/#31
geeft een leuke boost voor snelle gas reactie.
Houdt er wel rekening mee dat je e.e.a. een beetje af moet stellen om te zorgen dat hij niet verzuipt.

Verder het voor de hand liggende.
- bougie vervangen
- Luchtfilter vervangen/wassen
- carb schoon maken (maakte bij mijn WR360 héél veel uit).
- hoe lang zit de zuiger/zuigerveren er al in?
Kleine beurs? Vervang dan alleen de zuigerveren en small end. Zuigerveren voor een WR360 kosten ongeveer 20 euro bij Bon motoren en een small end €5, pakkingen rond de 30 a 40 euro.

Kijk ook hier eens naar, is specifiek voor onze carbs, vond het erg leerzaam en behulpzaam.
http://www.3cyl.com/mraxl/manuals/carbtune/carbtune.htm
 
wat dacht je van een mooie acceleratie pomp?
http://www.24mx.nl/motorcross/k/carburateur-en-inspuiting-/k224/#31
geeft een leuke boost voor snelle gas reactie.
Houdt er wel rekening mee dat je e.e.a. een beetje af moet stellen om te zorgen dat hij niet verzuipt.

Verder het voor de hand liggende.
- bougie vervangen
- Luchtfilter vervangen/wassen
- carb schoon maken (maakte bij mijn WR360 héél veel uit).
- hoe lang zit de zuiger/zuigerveren er al in?
Kleine beurs? Vervang dan alleen de zuigerveren en small end. Zuigerveren voor een WR360 kosten ongeveer 20 euro bij Bon motoren en een small end €5, pakkingen rond de 30 a 40 euro.

Kijk ook hier eens naar, is specifiek voor onze carbs, vond het erg leerzaam en behulpzaam.
http://www.3cyl.com/mraxl/manuals/carbtune/carbtune.htm

Acceleratiepomp op een 2takt :? :? :? :N
 
Het is idd waar dat de PWK airstiker beter zou zijn maar dit heb ik voorgelegd aan een revisie specialist en 2t fan, maar die zei dat een tmx in principe net zo goed moet kunnen zijn.
...
In principe wel... maar daar houdt het wel op. De TMX is veel gevoeliger voor temperatuurschommelingen; daarnaast loopt 'ie op de PWK veel rustiger en loopt 'ie mooier door. Ik zou zeggen 'probeer het', en je gaat nooit meer terug naar de TMX...
 
@Twinair
Een V-Force membraan staat nu bovenaan m'n lijstje.
Die kan me meer vermogen leveren over het hele bereik en zal ook de gas response issues deels oplossen denk ik.
200 Euries kost het maximaal schat ik zo.

@Twinpulse
Het gaat ook nog wel met het zwaardere ploegwerk, maar Ik heb alleen vergelijkingsmateriaal met de oude twinshock RM's en een beetje met een '85 CR250.
Misschien is het niet realistisch om dat te vergelijken met m'n huidige 2 takt wide ratio enduro.

@Donkeykong
De carb heb ik schoongemaakt, en zelfs onderdelen daarvan onder de microscoop gelegd.
Luchtfilter heb ik ook vervangen.
Wat betreft de zuiger, ik heb dat ding 6 maanden terug gekocht, en ik moet eigenlijk nog een compressietest laten doen.
Volgens de vorige eigenaar zou ie er ca 20 uur op hebben zitten.

Al is het maar een 10 jaar oud motortje, ik vind ik het toch wel een fijn ding, des te meer ik de meeste ervaring van vroeger op twin shocks heb en een blauwe maandag met een Suzuki DR350.
Qua frame vind ik hem dan ook echt subliem, en de rechtdoor-stabiliteit vind ik top.
Voorkant blijft ook goed onder controle met klapzand en diepe bagger, wel zo handig.
Hij moet alleen net ff wat meer power en felheid hebben om wat makkelijker te rijden.
Ik los alles het liefst op met een tufje gas, luiheid is troef..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een WR250 model 2006, met HGS voorbocht.
Rijd hem afwisselend als enduro en sm, af aan toe crossbaan.
Vforce membraam hebben ze al een behoorlijke tijd standaard (die van mij dus ook)
Belangrijkste is carburateur afstelling.

Het oudere type heeft de berucht Mikuni TMX38 vlakschuif, deze schijnt erg gevoelig te zijn voor hoogte en temperatuur verschillen.
De nieuwere hebben de Mikuni TMXx38 dit is een geheel andere carb, en zit oa op diverse jaren kx,cr,rm,yz 125 en 250 en dit is een goede carburateur.

Vaak worden deze carbs gewisseld met de Keihin PWK 38 Airstriker met schroefdop, die heeft dezelfde afmetingen als de vlakschuif TMX.
Heb je de nieuwere TMXx dan zul je de PWK 38 Airstriker met een platte deksel moeten hebben.

Groet, Bart
 
Laatst bewerkt:
Post je carb afstelling.
Hier zijn de mijne, onderin is die van mij veel te vettig, komt door de te rijke gasschuif, een 4.0 zou dit oplossen, verder is de bougie goed van kleur, en is die fel zoals het hoort.

Naald 6DJ8-60, clippositie 2de van boven
Hoofdsproeier 420
Pilot 30
gasschuif 3.0
 
hey ik ben sinds 3 weken ook in het bezit van een husky een wr300
maar heb telkens zilver grijze olie bij het aftappen
de dealer zegt dat het zo hoort en wil er niets aan doen
kan het inderdaad van de koppelingsplaten komen of is het toch iets anders?
en in de topic titel komt de 300 niet in voor -O-
 
@Webar
M'n WR is de 2000 versie, ook met een HGS expansie bocht.
Jammer genoeg woon ik nu in de Den Haag en heb ik de motor in Drenthe staan wegens stallingsproblemen en de kans op diefstal hier.
Qua carb gegevens kan ik nu weinig over zeggen, het is een TMX carb, ik heb hem schoongemaakt, meer niet.
Ik heb ook niet echt verstand van instellingen m.b.t. carbs, eerlijk gezegd.
Zijn jouw gegevens zo 1 op 1 over te nemen?
Wellicht niet, aangezien jouw WR standaard al voorzien is van de V-Force reed valves.
Bij de eerstvolgende gelegenheid in Drenthe, denk ik dat ik als eerste in het carburatie en membraan verhaal ga duiken.

@Panter
300 wordt erbij gezet..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan