Husky's finest...Het rokerige WR125/250/300/360 topic

Voor circuit:

-opvangbakje voor benzine+kvs overloop
-olie/radiateur dop borgen
-remklauw bouten borgen

aan te raden zijn handkappen en valdoppen. (heb ik allebei nog liggen voor weinig)

Valt allemaal wel mee.
 
Laatst bewerkt:
Handkappen heb ik ook nog liggen, passen alleen niet in dit stuur (gaten te klein) maar daar kan ik nog wel eens een boor doorheen halen ofzo.

Dat zouden die valdoppen moeten doen?
 
Iedereen nog in leven?

Ik ben vandaag eens bezig geweest met het vervangen van de voorvork keringen.
De poging strandde alleen al snel.

Aan de onderkant van de UPD veer zit een 21mm moer deze zou los moeten komen zodat je de poot in kunt drukken en de rest los kunt halen zodat je 2 delen kunt scheiden.

Nu kan ik de moer wel draaien, maar hij lijkt niet los te komen.
Als ik dan de poot indruk dan zou dit deel volgens de YT fimpjes naar buiten moeten komen zodat je de rest los kunt maken. Maar hoe hard ik ook druk er beweegt daar helemaal niets.
En hoe lang ik ook draai aan de moer, hij komt hier los(ser)

De vorige keer had ik dit ook, maar heb toen besloten ze maar weg te brengen omdat ik het niet snapte. Toen werd er een luchtsleutel op gezet en was hij zo los.
Is dat echt de enige manier of is er een trucje om dit te doen?
Of, doe ik het misschien helemaal verkeerd?
 
Ik heb ooit eens een showa gedaan, deze zat ook vast.
Die hebben we op de werkbank alleen opengekregen met zo'n electrische werkbankmachine.
 
Suuk6.
Een open cartridge vork doen vond ik wel meevallen.
De 1ste poot had ik met een youtube tutorial erbij gedaan, en de 2e was toen ook zo gedaan.
Wel opletten om exact evenredig de hoeveelheid olie te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Da's eigenlijk geen geld, alles is zo'n beetje nieuw/gereviseerd.
Ik zou hem houden.
 
Da's eigenlijk geen geld, alles is zo'n beetje nieuw/gereviseerd.
Ik zou hem houden.

mee eens, of een kappenset van een model > 2005 er op maken.
Dat geeft hem echt een fris nieuwer uiterlijk (niet dat hij nu niet mooi is hoor!, maar die tankkappen van dit model zijn zo GROOT :)

Het is dat ik geen geld heb anders had ik hem graag willen hebben... lekker belangrijk :P
Maar als hij daadwerkelijk goed is is mijn mening dat het bijna een weggeef prijs is. Die zul je wel kwijtraken mag ik hopen.
 
Tja, er staat nu 2 motoren in de schuur en met de WR doe ik eigenlijk niets meer.
Vroeger heel veel SM gereden en me eigenlijk altijd wel mee vermaakt daarom wilde ik het ook nog een keer doen. Het is zeker vermakelijk, ik heb veel lol met het ding maar het kan maar op 1 manier, namelijk vol gas :]
En dat vind oom agent niet zo leuk dus is het een beetje gevaarlijk voor het rijbewijs.
Dan kan ik wel naar circuits gaan, maar dat is me eerlijk gezegd teveel gedoe. Karretje regelen alles bij elkaar zoeken, erheen rijden enz dan ben je al een halve dag kwijt en die tijd heb ik eigenlijk niet.

Wat ook niet onbelangrijk is, ik heb gewoon meer voldoening van enduro dan van SM dus ja.

De WR gaat ook weg omdat ik de 450 nog een beetje wil pimpen (nieuw rood/wit kappenset) en ik wil kijken voor een leuke (dikke) 2 cilinder nakedbike om een beetje op te touren.

Kappenset van 2005 is een behoorlijk gedoe. Je moet dan ook de bijbehorende zadel en tank hebben en wat ogen verlassen. Ook een dure hobby...
 
Hoi, ik heet rik en ben nieuw hier :) dit is mijn husqvarna sm 125:


heb een andere demper gekocht bij Bolski, hoop dat ik die snel binnen heb. Verder is hij helemaal origineel.
 
Dankje, heb niet echt grote plannen, ik wil hem misschien wel wat sneller maken. Passen hier gewoon de onderdelen van een wr op?
 
En sinds gisteren ben ik ook eigenaar geworden van een WR360 uit 2000.
Mochten jullie nog wat onderdelen hier of daar overhebben dan hou ik mezelf aanbevolen.
Zaken die ik oa. nog zoek zijn:
- Handkappen
- Softgrips
- Achterspatbord (niet ingekort) met achterlicht
- Slang koelwater welke links voor het blok loopt (bij de powervalve).
Voor de rest wil ik hem binnenkort een grote beurt geven (want dat heeft hij nodig).
 
idd nieuw kopen.

Grote beurt? ik dacht eerst dat er stond 'wat heb ik nodig). Nou een flink pak geld.
bekijk/vervang het volgende
- zuiger
- smallend
- Bigend
- krukas lagers als bigend vervangen moet worden
- bak + onderdelen (dus ook bak lagers)
- wiellagers
- lagers linksysteem + achterbrug (schoonmaken en op speling controleren en weer invetten indin goed.
- luchtfilter (elke redelijke rit vervangen)
- bak olie
- Remblokjes en alles even zuiver maken
- Koelvloeistof vervangen
- remolie vervangen

YOU GET THE PICTURE?
 
Hij is onlangs reviseert (bak / linksysteem / etc.) dus op het gebied van lagers verwacht ik nog niet veel.
Zuiger wil ik wel preventief vervangen.
Tevens gezien dat de achterband er verkeerd om opzit en ook het schakeltje van de ketting :x
 
Terug
Bovenaan Onderaan