Husky's finest...Het rokerige WR125/250/300/360 topic

Dank je wel voor je reactie. Daar heb ik wat aan.
Heb het even nagekeken en het framenummer klopt met wat er op het kentekenbewijs staat. Heb ook online een ''VIN-decoder'' gedaan en het bouwjaar 2000 blijkt ook te kloppen, alleen ik heb gelezen dat in het VIN ook Wr125 zou moeten staan maar dat is bij mij niet het geval. Ben er wel van overtuig dat het een WR is en geen CR of WRE.

Dat werkplaatshandboek heb ik inderdaad ook. Mooi boek, lekker duidelijk voor de rest en uitgebreid.

Eigenlijk heb ik ook niet echt een contactslot nodig. Wel wil ik nog even op zoek gaan naar een origineel tellertje en stuurschakelaar. Daarnaast repareer ik de verlichting en zet ik er een claxon op. Volgens mij heb ik meer niet nodig om eventueel aan enduro mee te mogen doen. Weet jij een adres waar ik originele delen kan kopen? Bij een zaak, particulier, tweedehands of nieuw maakt mij niet uit. Ik heb dus een teller nodig en een stuurschakelaar.

Als ik die nou niet kan krijgen zet ik er een Koso teller op. Die heb ik nog liggen en is net zoiets als die trailtech. Ook erg veel opties.
 
teller en toeter heb je niet nodig voor een OTR.

Org teler zou ik ook niet doen, zijn lelijk, wss moeilijk aan te komen en ik denk duur.

Ik zal als ik meer tijd heb even wat adresjes voor onderdelen posten, ik meen dat in de OP een hele lijst staat trouwens.
 
Nu zie ik het ja. :Y

Ik heb deze gevonden op mp
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Die is inderdaad lelijk. Weet ook niet of dit de originele zou zijn voor een wr125.

En deze op ebay
2000 00 HUSQVARNA TE610SM TE 610 SM SUPER MOTO FLYWHEEL FLY WHEELCOVER HARDWARE | eBay

Die is op zich wel mooi, maar belachelijk duur. Staat ook bij dat hij eigenlijk voor een TE is dus weet niet zeker of dat past.
Ik denk dat ik gewoon die koso erop zet en dan een mooie schakelaar zoek. Die schakelaar hoeft natuurlijk niet per se van een husqvarna te komen.

Heb trouwens wel gezien dat er een spanningsregelaar op zit en een kilometerteller bij het voorwiel. Dat maakt het allemaal wat makkelijker. Ik ga er mee aan de gang.

Dankje :)
 
kijk maar eens of die km teller bij het wiel ook werkt, vaak is het tandrad versleten.
Voor die tellers heb je ook de ijzeren beugel nodig bij de kroonplaten, deze breken heel vaag af. Hier zit ook het contactslot op vast.

Nogmaals ik zou zo weer voor deze gaan.
Nagenoeg universeel (je kunt hem bij bonmotoren bestellen voor husqy) makkelijk aan te sluiten, klein en compleet Trail Tech Endurance II Kit
 
Ik had een WR 250 uit 2001, origineel op kenteken.
Deze had ook geen licht schakelaars en contactslot/teller
Dit had ik opgelost met een Fietsteller met 2 wiel standen.
Zodat ik kon instellen of ik met mijn cross of Supermotard Set up reed.
o78rcy.jpg

Tijdens de revisie.
~
IMG
 
Laatst bewerkt:
Mooi spul :) Die Wr250 ziet er goed uit zeg, mooi werk. En die GasGas heb je uit het buitenland? Omdat je hem voor een keuring moest aanbieden. Bij de Rdw dus?

Hier nog een paar foto's van mijn 125
full

full


Weet niet zeker of de rode sticker op de koplamp origineel is, kan het nergens terug vinden. Vind het ook niet echt mooi. Voor de rest topmotortje *D
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes en origineel uit.
Husky heb ik veel plezier van gehad, maar soms wil je wat anders.
Heb ook gekeken naar een Husky 300 maar mist wat dingen, bijv hydraulische koppeling.
Deze Gasgas komt uit Belgie, inprincipe zijn de knippers en spiegels helemaal niet nodig bij de RDW.
Maar wilde geen gezeur hebben.
Succes met jouw Husqvarna.
 
Da's niet fraai..
In belgie wordt vaak nog wel wat 2e hands aangeboden.
Henk Pel in grootegast zou je ook kunnen proberen, die heeft veel sloop-huskies.
 
Laatst bewerkt:
Beste mf lui en husqy fanaten,
Ik weet niet of er iemand nog op dit topic gaat reageren maar ik heb toch een vraag en dit lijkt mij de gelegenheid om deze te stellen. Ik wil dit weekend gaan kijken naar een wr250 uit 2011 die op marktplats staat en volgens de eigenaar is er een accu op gebouwd voor de lampen etc. Dan zal dit toch haast een omgebouwde cr moeten zijn anders doe je zoiets toch niet? Ik ga na het kijken ook even het kenteken checken thuis en wil het framenummer even opzoeken.
Zijn er verdere aandachtpunten die ik kan/moet nakijken bij een husqvarna? Zoja hoor ik het graag. Ik weet niet of ik hier een advertentie-link mag posten anders doe ik dat ook even.
Alvast bedankt!!
 
@Beunhaas98
1. Eerlijk gezegd zou ik zo’n “oude” husky al laten staan omdat er haast geen onderdelen meer voor te koop zijn en wat er nog is €€€€.
2. De WR had een kenteken en had idd geen accu nodig. Dan is of de spoel of de regelaar oid kapot of het is een CR, wat me sterk lijkt. Of er is een CR-blok ingehangen?
3. Controleer of de complete kabelboom met schakelaars aanwezig is.
7EB5D2CD-8017-4C27-A56B-979C75BDF563.png
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor je reactie ga ik naar kijken, ik ga het een en ander goed na vragen want ik wol geen verknutselde brommert natuurlijk, ik zag ook een wr300 staan uit 2011 is wel een jonger model voor de zelfde prijs misschien een stuk gunstiger in onderhoud
 
Zojuist wezen kijken naar de Husqvarna en alles is wel in orde met het beestje, er zit gewoon het originele WR blok in en alles is verder zoals het hoord. Alleen de teller en de verlichting gaat via een accu (kleine batterij) die gewoon door het blok opgeladen word. Hij zei dat er standaard geen knippers op zaten, (nu wel) klopt dit of zijn die er gewoon afgehaald door de 1e 2e of 3e eigenaar? In elk geval is het een mooie moto die wel goed onderhouden is incl. Alle bonnen en werkplaatshandleiding in een map. Zuiger heeft inmiddels al over de 50u er op zitten dus die moet sowieso van de prijs af. Hij vraagt Momenteel €3500 incl. de velgen en alle onderdelen.
Dit is de link trouwens: ≥ HUSQVARNA WR 250 SUPERMOTO/ENDURO 2 TAKT — Onderdelen | Merk-onafhankelijk — Marktplaats
Graag hoor ik nog wat advies en wijsheid :)
 
Zie electrisch schema, er horen std knippers op die er dus afgehaald zijn.
In dat schema staat nergens een accu.
Vind jij het verstandig om een 2T te rijden op de weg?
Vind jij het fijn om een 2T te rijden?
Een 4T SM snap ik ,een 2T SM zou misschien leuk zijn op een kartbaan.
En zoek meteen uit waar je nog onderdelen kunt kopen voor dat type.

Maar het blijft jouw beslissing.
 
Zie electrisch schema, er horen std knippers op die er dus afgehaald zijn.
In dat schema staat nergens een accu.
Vind jij het verstandig om een 2T te rijden op de weg?
Vind jij het fijn om een 2T te rijden?
Een 4T SM snap ik ,een 2T SM zou misschien leuk zijn op een kartbaan.
En zoek meteen uit waar je nog onderdelen kunt kopen voor dat type.

Maar het blijft jouw beslissing.
Jaa nou ik wil hem voor 75% gaan gebruiken voor OTR en ik woon buitenaf met overal waar ik kijk zandwegen. Dus genoeg redenen om een enduro aan te schaffen waarbij ook sm velgen zitten, dat is gewoon mooi meegenomen om af en toe een klein stukje van A naar B te gaan.
Ik beb een dealer in de buurt gebeld en onderdelen zijn geen probleem (nog) en aangezien ik zelf wel handig ben kan ik er alles zelf aan doen (of ik kan de dealer alles laten doen)
Verder is dit een aanschaf om een beetje te experimenteren met een enduro en of dit bij mij tot zijn recht zal komen.
Dus daarom dacht ik een relatief goedkope startersmotor met sm velgen voor sporadisch gebruik en een bult onderdelen.
 
Je lijkt goed op de hoogte te zijn, jezelf voorgelicht te hebben, je hebt een realistische kijk op het gebruik van dat ding en de motor ziet er best goed uit... Waar wacht je op?
 
Je lijkt goed op de hoogte te zijn, jezelf voorgelicht te hebben, je hebt een realistische kijk op het gebruik van dat ding en de motor ziet er best goed uit... Waar wacht je op?
Nu beste lui, hij staat sinds gisteren in mijn schuur en ben een hele trotse eigenaar van een husqvarna wr250 waarme ik een hoop wil gaan beleven.
 

Bijlagen

  • 20220610_235616.jpg
    20220610_235616.jpg
    345,4 KB · Weergaven: 14
Het is lang geleden dat ik dit topic nog 's voorbij heb zien komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan