Husq 610 TE

Zeeuwse Klei

MF veteraan
28 mei 2004
4.691
1
Pearehat
De meningen over de verschillende merken zijn er nogal verdeeld, zelf heb ik voor zwaar en (naar het schijnt) betrouwbaar gekozen... Mijn DR bevalt prima, maar soms zou ik wel eens een lekker lichte gooi en smijtfiets willen hebben.

Toevallig zag ik nog een Huskie 610 TE te koop staan. Eentje van 93, inmiddels al aardig oud dus... Aangezien ik er eigenlijk alleen maar mee door de polder zou rossen en wat licht baggerwerk zou dit een schitterende fiets zijn, maar hoe zijn daarover de ervaringen? Heb niet veel zin om er hele dagen aan te sleutelen, aangezien dat gewoon veel geld kost (onderdelen...)

Zachtjesaan is dat beestje al niet nieuw meer (weet er verder nog niets van, km's heb ik geen idee van, als er al een teller op zit...) dus vraag ik me af of zoiets nog een beetje betrouwbaar is...
Tevens zwakke punten, kosten die bij dat soort machines vaker voorkomen ed...

En...wat zou zoiets nog mogen kosten... (rvs uitlaatsysteem, UPSD voorpoten (is dat origineel??) ohlins achtershock, en een setje noppen, staat nu op normale straatbandjes, geen SM, wat nieuw kappenwerk)

Kijken ga ik zowieso, altijd leuk en je leert er altijd van...
 
Geen idee, zijn volgens mij wel betrouwbaar die dingen, mijne is net 't model met oliepomp, volgens mij zit er verder niet veel verschil in die blokken, voor de rest weet ik weinig van de "oudere" modellen.
 
Geen idee, zijn volgens mij wel betrouwbaar die dingen, mijne is net 't model met oliepomp, volgens mij zit er verder niet veel verschil in die blokken, voor de rest weet ik weinig van de "oudere" modellen.

Kun je dat ergens aan de buitenkant aan dat blok zien, of er een oliepomp opzit? Ga namelijk morgenochtend ff kijken...

Verder nog bijzonderhden?
 
93 heeft geen oliepomp :) is pas eind jaren 90 (98 dacht ik) gekomen

who cares..meningen over die oliepomp zijn erg verdeeld....denk niet dat je er problemen mee krijgt.
 
het ligt gewoon aan de prijs die je er voor moet betalen........een goedkope fiets kan duur uitvallen maar gewoon eens starten, goed luisteren en naar je centen kijken en dan een keuze maken......ik ken er te weinig van om zwakke punten ofzo te noemen..helaas.





En anders ff een proefrit maken in de bagger :+
 
advertentie_foto299840.jpg

Vindt hem persoonlijk nogal aan de hoge kant met de prijs en er valt schijnbaar niet over te praten..........dan moet die wel erg goed zijn. het kan trouwens wel vreselijk tegenvallen die 20Kw maar een proefrit zal meer duidelijk maken :)
Oja............waterkoeling of niet??, daar zou een zwak punt kunnen zitten.
 
Vindt hem persoonlijk nogal aan de hoge kant met de prijs en er valt schijnbaar niet over te praten..........dan moet die wel erg goed zijn.

Tja...vind em ook nogal duur, maar aangezien ik morgenochtend toch daar in de buurt moet zijn wip ik ff langs... Zal wel eens zien, maar kopen is voor 99,9% uitgesloten...
 
Hoe duur is duur? 20 KW is ie echt niet lijkt me.

Edit: Op de een of andere manier kijken mensen altijd naar de steppies om te zien hoeveel vlieguren erop zitten. Geen iedee of dat ergens op slaat, viel gewoon op. Misschien zegt het iets over de algemene staat van onderhoud ofzo.
 
Hoe duur is duur? 20 KW is ie echt niet lijkt me.

Edit: Op de een of andere manier kijken mensen altijd naar de steppies om te zien hoeveel vlieguren erop zitten. Geen iedee of dat ergens op slaat, viel gewoon op. Misschien zegt het iets over de algemene staat van onderhoud ofzo.
Husqvarna 610TE Off the road, 1993 (ideaal model voor Super Motard).
Nieuwe Pirelli Scorpion banden voor 90% weggebruik en 10 ruw terrein gebruik, los er bij Cross banden.
Vernieuwd Zadel, achterspartbord, zijkappen, handkappen, remblokken voor en achter, olie, filters, bougies, enz.
Tandwielen 80%
600cc, 20KW, 110kg, 2 zijden alluminium demper en RVS bochten, opside down voorvork en Ohlins vering, is traploos in te stellen.
 
20kw is hij echt niet hoor, zo wordt hij toendertijd standaard geleverd! Die dingen hebben iets van 50pk en wegen 117kg.

USD voorvork is standaard evenals de dubbele alluminium dempers. Ik heb er ook pas 1 gekocht en rijdt echt geweldig :} Zo'n motor mag rond de 1500 euro kosten.
 
Hallo bagger mannetjes,

Ik heb zelf een Husaberg 600FE van 1995 op kenteken 500 cc.
Maar er ligt een blok van 1998 600cc in, deze heeft 62 pk.
Dus ik denk dat een Husky er niet ver van af zal zitten omdat het toch bijna dezelfde motoren zijn.
Ik heb hem nu een jaar, en heb er geen spijt van dat ik dat monster gekocht heb, het loopt als een tierelier.
Ik heb vorige week 2 nieuwe klepzittingen laten plaatsen. Voor de rest geen problemen gehad! Nok nok effe afkloppen.

Ik zou zeggen let goed op bijgeluiden in of om het blok zou zonde zijn als het bigend kapot zou gaan, kost toch effe 260 eurie's +35,- eurie's om het op de krukas te laten persen en dan ook nog eens 40 eurie's voor krukas lagers en dan nog de keerringen dit zijn prijzen alléén voor de onderdelen, dus dan moet je het nog zelf maken.

Dus ik zou zeggen suc6 ermee :]
 
Twijfel, twijfel....

Vanochtend ff geweest. Ding liep in twee trappen...
Zag er wel netjes uit, compleet en origineel (op een koplampje na dan) Nooit bij stilgestaan, maar is dus een straatlegale crosser (geen of iig een hele kleine lichtspoel), stond voor het licht een accutje in. Is ook wat minder, maargoed, zou alleen voor ragwerk zijn... Of het eraan lag dat ie slecht was afgesteld of dat ie koud was weet ik niet, maar lekker trekken deed ie niet, grote knallen in de uitlaat als ik het gas vol opentrok.
Verder bijna nieuwe straatbanden en een set nette (60-70%) cross-schoenen er bij.

Blok liep als een horloge, geen vreemde, kloppende, of ratelende geluiden... starrte perfect. Wel slipte de koppeling als hij echt moest trekken, (de platen zouden net nieuw zijn, volgens de eigenaar, ga er even vanuit dat dat klopt), maar er zat volsyntheet in het blok. Zelf heb ik daar met mijn eigen motor ook slechte ervaringen mee....zou daaraan kunnen liggen....

Als hij zijn geld waard is ben ik er niet bang voor om te 'm kopen, maar zou ie dat ook wezen?? Is inmiddels al een oud beestje...
 
klappen uit de uitlaat, duid meestal op oude benzine of dat je bougies even moet vervangen of dat je de kleppen even moet stellen.
 
Slippende koppeling!! Ik heb volsyntheet erin zitten geen probleem!! Is de koppelingskabel niet te strak gespannen? En klopt het wel wat de verkoper zegt(verkoop praatjes ) je kan aan de buitenkant niet zien of er een nieuwe in zit.

Dat slecht trekken, tja kan zijn dat ie al een HELE tijd stilstaat dus oude benzine in de tank, kan inderdaad ook de bougie zijn een vriend van me heeft een ktm lc4 620 gekocht, die ook niet echt geweldig optrok nieuwe bougie, benzine nieuw, carburateur schoongemaakt, en klepjes gesteld, en nieuwe olie erin loopt weer perfect. Dan zal dat knallen in de uitlaat ook weer weg zijn, een goede 4 takt hoort eigenlijk niet te knallen, maar is wel leuk!!

Ik zou zeggen haal wat van die prijs af zodat je jezelf indekt, voor eventueel dat die platen niet vernieuwd zijn.
Zoals je schrijft dat ie slipt bij trekken ( en trekt niet zo goed!! ) Met andere woorden als ie beter zou gaan lopen gaat ie nog eerder slippen!! Mijn conclussie hieruit is dat die platen NIET vervangen zijn!!!!!( ik ga ervan uit dat de koppelingskabel goed afgesteld is )


Groeten

(B) biertakt plezier team (B)
 
Ik heb al diverse motoren voorzien van nieuwe koppelingsplaten [zijn de ijzeren bij hem ook vervangen]. en elke keer dat gevoel dat het niet meer slipt..........nieuwe platen slippen niet, volsyntheet een oorzaak zou kunnen..............ik zou er nog eens overdenken mark.
 
Hoppa.....definitief van de baan....te duur naar mijn zin en vooral te oud....

Voorlopig maar met de DR baggeren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan