Husqvarna 450 carter materiaal

lars01

MF'er
6 aug 2008
87
4
haarlem
Goedendag,

weet iemand van welk materiaal het vliegwiel deksel van een Husqvarna motorblok is gemaakt.?
Het gaat om een 450 uit 2006.. ik wil hier namelijk een scheurtje aan dicht lassen.

Ik vermoed aluminium legering, maar gezien sommige deksels uit een magnesium legering zijn gemaakt wil ik het zeker weten :):)
 

Bijlagen

  • 2.PNG
    2.PNG
    21,3 KB · Weergaven: 4
  • 1.PNG
    1.PNG
    40 KB · Weergaven: 4
Goedendag,

weet iemand van welk materiaal het vliegwiel deksel van een Husqvarna motorblok is gemaakt.?
Het gaat om een 450 uit 2006.. ik wil hier namelijk een scheurtje aan dicht lassen.

Ik vermoed aluminium legering, maar gezien sommige deksels uit een magnesium legering zijn gemaakt wil ik het zeker weten :):)
Je zou hem kunnen wegen (massa) en daarna in een maatbeker met water kunnen gooien (volume). Dichtheid van aluminum is 2,7g/cm3 en magnesium is 1,7g/cm3...
 
bedankt voor de tip! is dit dan magnesium, of magnesium legering die in gietvorm wordt gebruikt? ik moet zeggen dat het deksel niet licht aanvoeld.
Denk dat het niet veel verschil maakt. Deze giet-legering heeft een dichtheid van 1.8. Dus nog steeds veel lager dan aluminium. Dat het gewoon aluminium is, is ook het meest voor de hand liggend.

Je zou ook kunnen proberen of de deksel van een SWM 500 past, die zijn nieuw goedkoper (€95,-) en nog gewoon leverbaar. Visueel ziet het in ieder geval uit alsof het past. Je kan eens bij Femon parts of SMX racing navragen;

80b099174_af19.jpg
m0a0p00090_88e4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Denk dat het niet veel verschil maakt. Deze giet-legering heeft een dichtheid van 1.8. Dus nog steeds veel lager dan aluminium. Dat het gewoon aluminium is, is ook het meest voor de hand liggend.

Je zou ook kunnen proberen of de deksel van een SWM 500 past, die zijn nieuw goedkoper (€95,-) en nog gewoon leverbaar. Visueel ziet het in ieder geval uit alsof het past. Je kan eens bij Femon parts of SMX racing navragen;

80b099174_af19.jpg
m0a0p00090_88e4.jpg
bedankt voor de tip! dit deksel ziet er inderdaad uit alsof zou kunnen passen. Het lijkt een verdikking te hebben dus wellicht is het zelfs nog een wat verstevigde versie.. ! mocht de scheur herstel niet lukken ga ik dit proberen ! :):)
 
Terug
Bovenaan Onderaan