Husqvarna 510 start niet meer.

Sinna

Rookie
5 mei 2015
25
0
Koekelare
Mijn husqvarna wil niet meer starten. Ik ben laatst naar men werk geweest met de motor en s'morgens niets van problemen. Toen ik gedaan had met werken wou de motor niet meer starten. Ik dacht eerst dat mijn batterij leeg was dus wou ik hem starten aan een auto. Na lang proberen is dat dan ook gelukt. Toen ik thuis kwam heb ik hem opnieuw proberen te starten en weer lukte dit niet. Ik heb hem dan maar aan de lader gelegd tot de batterij terug vol was maar tevergeefs. Het is alsof de startmotor net geen power genoeg heeft om de motor rond te krijgen. Ik heb toen eens geprobeert met een andere startmotor maar met hetzelfde probleem nog steeds. De batterij is ook nog maar recent vernieuwd dus dit kan ook niet echt het probleem zijn. Zou iemand een idee hebben waaraan dit zou kunnen liggen?
Mvg arno
 
Wat voor een 510 heb je? Een SMR?

Misschien is er een probleem met de automatische decompressieklep. Heb je hem al met de hendel op het stuur geprobeert te starten? Wanneer is de klepspeling voor het laatst gecontroleerd?
 
Laatst bewerkt:
Wat voor een 510 heb je? Een SMR?

Misschien is er een probleem met de automatische decompressieklep. Heb je hem al met de hendel op het stuur geprobeert te starten? Wanneer is de klepspeling voor het laatst gecontroleerd?
Het is nog een handmatige decompressieklep. Als ik die ingedrukt houd dan hoor je de piston wel op en neer gaan maar vanaf je de terug los laat krijgt hij die niet meer rond gedraaid. Het is eigenlijk een 450 sm die ik heb. Maar die motor was kapot en dan is er een 510 blok ingeplaatst. Dat is gebeurt door de vorige eigenaar. Toen ik die gekocht heb is ik eerst volledig in orde gezet geweest door iemand die ik ken. Cilinder en cilinderwand gecontroleerd, nieuwe nokkenas. Nieuwe kleppen. Sindsdien heeft de motor nog geen 300 km gereden
 
mijn mening stamt uit de oudheid, zie howto > starten
Batterij is nog in goede staat. Dus dit kan ook niet echt het probleem zijn
Kun je aangeven wat de waardes waren, denk dat vooral belangrijk is hoeveel volt je had, terwijl je de start knop indrukt...

Er kan uiteraard ook gewoon wat mis zijn met de start motor, maar accu uitsluiten is wel handig
 
Kun je aangeven wat de waardes waren, denk dat vooral belangrijk is hoeveel volt je had, terwijl je de start knop indrukt...

Er kan uiteraard ook gewoon wat mis zijn met de start motor, maar accu uitsluiten is wel handig
Ik heb eens getest, als de startknop indruk zakt ie naar 5 volt wanneer ik stop gaat ie weer naar 12volt.
 
Het is nog een handmatige decompressieklep. Als ik die ingedrukt houd dan hoor je de piston wel op en neer gaan maar vanaf je de terug los laat krijgt hij die niet meer rond gedraaid. Het is eigenlijk een 450 sm die ik heb. Maar die motor was kapot en dan is er een 510 blok ingeplaatst. Dat is gebeurt door de vorige eigenaar. Toen ik die gekocht heb is ik eerst volledig in orde gezet geweest door iemand die ik ken. Cilinder en cilinderwand gecontroleerd, nieuwe nokkenas. Nieuwe kleppen. Sindsdien heeft de motor nog geen 300 km gereden
Heeft hij eerst wel goed gewerkt met dat blok? Een 1 pitter met elektrische starter heeft voor zover ik het weet altijd een automatische decompressie.
 
Knappe startkabels als hij hem door de compressie krijgt met een slechte accu in de motor
"Starten aan een auto" zoals TS omschrijft doe je meestal met lopende motor, van de leverende auto, natuurlijk... Dan moet je idd eerst effe de lege accu een beetje laden vanuit de lopende auto maar dan is er biinen 5 minuten wel genoeg porrie om te starten, ook mijn 4 cilinder diesel.

Aanlopen is zeker geen optie met een Husky...
mijn verdenkingen gaan ook naar de accu hoor
 
Ik denk dat als er een technische MFfer in een bus gaat zitten om tegen betaling problemen op te lossen dat die binnen twee jaar miljoenair is

Het zou mooi zijn als elke MF-er zijn woonplaats invulde(slaat niet op de TS) dan zou iemand uit de buurt eens geheel vrijblijvend kunnen komen kijken of ie hulp kan bieden.
Soms kom je omschrijvingen tegen van vrije slag in koppelingshendel of andere redelijk simpele dingen waar je samen wel uitkomt.
 
Heeft hij eerst wel goed gewerkt met dat blok? Een 1 pitter met elektrische starter heeft voor zover ik het weet altijd een automatische decompressie.

Heeft die ook, die zit bij een 510 op de nokkenas. Die willen wel eens slijten waardoor die gelijk ligt aan de nok en de klep niet meer opent.
Dan start die steeds slechter.
 
Als je geen idee hebt van de onderhoudsgeschiedenis zou ik het kleppendeksel er eens afhalen, de klepspeling meten en de werking van de automatische decompressie controleren, deze moet dus je uitlaatklep iets lichten.
Natuurlijk wel even nagaan of dit binnen je kunnen valt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan