Husqvarna 570 Supermoto

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJ-tjuh

Die hard MF'er
18 jul 2005
432
0
Aalsmeer
In de verkoop; mijn asfaltvreter.

Merk; Husqvarna
Type; 570 TE (in 2006 door Paul (bonmotoren) omgebouwd naar SM)
bouwjaar; 2001

Afgelopen winter heb ik de motor een grondige in- en uitwendige makeover gegeven.

Wat zit er allemaal op of aan;
- SMR remschijf;
- 16mm Brembo radiale rempomp (nieuw);
- koppelingsdeksel met kijkglas;
- Vapor Trailtech 'boardcomputer' (toerental, olietemp, snelheid etc.);
- Bar-end spiegeltje;
- zwarte SMR-achterbrug;
- Renthal Fatbar stuur;
- Aluminium tankdop.

- Geheel nieuw plastic (maart 2008)
- Rode SM610 tankkappen;
- Wit SMR510 voorspatbord;
- Wit 450 TC achterspatbord (duck tail);
- geheel nieuwe luchtfilterbox (SM610);
- zwart supermoto zadelhoes (BlackBird).
- Halogeen verlichting voor, LED achter;

Zeer exclusieve stickerset!

Motorisch;
- Leovince X3 full exhaust system (demper is aan het uiteinde geschaafd O-) );
- Mikuni TMR 41 vlakke schuif carburateur;
- Wössner hoge compressie zuiger;
- TC- nokkenas (origineel Husqvarna);
- Cilinderkop is hierbij ook gedaan en de inlaatkleppen zijn hierbij preventief vervangen(vlakken, inslijpen kleppen etc).

Wat krijg je er allemaal bij;
- Origineel geel/ blauwe plastic
- Originele aluminium kleurige achterbrug;
- Originele 'stille' uitlaat (volledig systeem);
- Originele dell'orto carburateur;
- Motomaster 'flame-disc' voorremschijf;
- Hefbok;
- nieuwe olie;
- én voor de verkoop worden preventief de kleppen gesteld (hier mag de koper natuurlijk bij zijn!).

De motor heeft met de nieuwe onderdelen en settings nog géén 500km gereden. Ik ben nog druk bezig met het inrijden van de nieuwe zuiger. Voor de puntjes op de i moet de motor dus, na het inrijden, afgesteld worden op een vermogensbank. Dit omdat de Mikuni TMR grofweg staat afgesteld voor een 570 maar dit kan stukken beter (eventueel is dit natuurlijk bij de koop te regelen).

Voorband = 80% goed
Achterband = zo goed als op

Ketting en tandwielen zijn redelijk (setting na het inrijden beter te bepalen)

Foto's
schuinvoor2eg2.jpg







Op de foto's zit er nog één oud handvat op (blauw), natuurlijk wordt dit een zwarte! :z

Vraagprijs € 3.950,- € 3.650,-

Beperkte inruil mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Wat versta je onder beperkte inruil mogelijk????

Heb namelijk ook een bike te koop en ben eigenlijk op zoek naar Supermotard. Is deze ook met elektrische start??

Groetjes,

Bossie
 
Met beperkte inruil bedoel ik dat ik een aantal motoren heb die ik wel zou willen inruilen op mijn Husqvarna.....

Dusssss doe je voorstel! ;)

De Husqvarna is er een zonder accu en dus zonder elektrische start! Geloof me het gewicht van de accu ben je liever kwijt dan rijk! })
 
Natuurlijk gigantisch kansloos, maar inruil (met wat bijbetaling) van een zwart-grijze Thundercat zit er zeker niet in ?
 
Inruil van een SuperSport is in eventueel wel mogelijk.....toevallig heb ik hiervoor ook een GSXR-SRAD gehad! (bijbetaling zit er echter niet in)

@W_4 je kunt me altijd wat foto's sturen natuurlijk!
 
Tuurlijk mag je dat vragen,
Ik heb het laatste jaar minder tijd om te rijden. Ik heb ook nog kleine kinderen thuis. Deze vragen ook veel aandacht. Klinkt misschien als een smoes om niet te kunnen rijden. Wel zou ik wel graag een motor blijven houden om toch af en toe al is het na het werk even een stukkie binnendoor te rijden.
Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een lekkere lichte motor. Vandaar dat ik reageerde op deze supermotard!!!

Groeten, Bossie
 
Erg mooi ding! Mijn complimenten.

Mag ik vragen waarom je hem weg doet?

Voor het geval deze vraag voor mij bedoeld is; :P

'Ik heb een appartement gekocht! Reden dat ik eventueel een andere inruil is dat ik dan lekker met m'n motor naar Eindhoven (lees: vriendin) kan, 130km over de snelweg met deze ras bochtenverslinder is geen goed plan :N '

Mocht ik m verkopen dan koop ik voorlopig (iig dit jaar) niks terug, dan wordt het geld 1 met m'n woning O-) .....
 
Laatst bewerkt:
Thanks Kees!

Mochten er mensen serieus geïnteresseerd zijn;

'met de prijs is nog wat te stoeien!'
 
Hoe zit het met servicen ... motor moet op de weg om de 700km olie of zo en om de 2000 km kleppen stellen lees ik her en der ... kan je dat zelf doen ? ook als je niks/weinig van motoren weet ?
 
Inderdaad je mag het ook iets ruimer nemen;

+/- 1.000km --> olie verversen en bij +/- 2.500km --> kleppen stellen. Dit ligt echter voor een behoorlijk groot deel aan je rijstijl (bij circuit gebruik is dit bijvoorbeeld na iedere wedstrijd!)

Voor mezelf heb ik het aangeleerd om iedere 800km de olie te wisselen en bij 2.500km de kleppen te stellen.

- Olie wissel is echt een eitje, je moet hier wel ook de oliefilters bij schoonmaken wat iets meer technisch inzicht vereist (2 boutjes ;) ) (tijdsduur: 30min)

- Kleppen stellen vergt wat meer moeite maar is zeker niet moeilijk en zeker aan te leren, bij een eventuele verkoop wil ik het wel een keer voordoen (tijdsduur: 1.5h).

Een één cilinder sleutelt (qua ruimte) iig heel wat makkelijker als een 4-cilinder! :X
 
Okay, dat valt dan op zich mee, zo lijkt het ... verder geen andere service dingen die deze motor anders maken dan een "normale" motor ?
 
Nee, er zijn verder geen periodieke onderhoudintervallen dan de olie en kleppen.....

Wel gaan de achterbanden vrij hard.... })

(ligt natuurlijk ook weer aan het soort band!)
 
is er iets aan de vering gedaan? en kan het kleppen stellen met het blok in het frame?

Kleppen stellen kan gewoon wanneer het blok nog in het frame zit (enkel de tank en bijbehorend plastic verwijderen).

er is niets gedaan aan de vering....vond ik nog niet helemaal nodig (wel aan gedacht :+ )

Maar dit is natuurlijk weer een leuke upgrade voor de nieuwe eigenaar, mocht ie dit nodig vinden natuurlijk! :]
 
Heb je serieuze interesse in m'n Cat qua ruil ? If so, dan ga ik 'em deze week ff goed blinkend schoon maken en foto's maken want dit weer doet geen goed aan de glans :)

(regent het bij jullie ook sahara-zand?)
 
Het liefst verkoop ik de motor gewoon tegen keiharde euro's.... :Y

Eventueel is er mogelijkheid tot inruil maar dan moet het ook voor mij interessant blijven.... (moet dus wel een motor zijn die in een goede staat verkeert)

Mail me anders wat foto's, info en je voorstel dan kunnen we altijd kijken of we tot elkaar kunnen komen!

E-meeuw; f2axxiswindsurfer@hotmail.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan