Husqvarna 610 1994-1996 SM ombouw

KleineLars1.

MF veteraan
7 nov 2007
1.401
10
Goede avond,

Zoals sommigen al weten ben ik in het bezit van een husky 610 uit 1996 die ik om wilde bouwen naar SM. Toevallig kwam ik op MP en zelfde husky uit 94 tegen met kenteken en met een upsd vork en SM velgen, maar fietsje lag volledig uit elkaar. Dit leek mij de ideale oplossing!!
Vanmorgen vroeg in de auto gesprong om een 2de husky 610 op te halen. Verkoper was een zeer aardige mede -ex- sm'er die het voor nu voor gezien houd.
Bedoeling is om volgend jaar op de weg te rijden en wat trainingen te gaan rijden op circuits, mss wel een verdwaalde hobbymatige wedstrijd??? ;)

Komende week ga ik de 2de husky nog verder kaal trekken en het frame stralen, daarna even opzoek naar een interessante coater die het van een nieuwe zwarte kleur kan voorzien.
Hier even een to-do-list;
-frame laten coaten
-voorvork keering vervangen
-achterbrug en velgen weer polijsten, vertonen wat achterstallig onderhoud;)
-Motorblok uit mijn TC husky lepelen en monteren in het '94 frame
-Plastic werk ontstickeren, in plastic primer zetten waarna zwart te spuiten
-Het motoblok dat bij de 2de husky zat moet weer in elkaar, zuiger moet afgedraaid worden ivm een langere drijfstang

Zal er zo snel even wat foto's bij plaatsen om eea wat te illustreren.

Groeten!!
 
SNC01159.jpg
 
Onderstaande foto's zijn van de 2de husky die gisteren erbij is gekomen.
Weet iemand wat vor voorvork dit is?? 1 keering is namelijk lek en die moet vervangen worden. Hoe kan ik de velgen weer het beste glimmend krijgen?? Tips zijn welkom

SNC01457.jpg


SNC01459.jpg


SNC01461.jpg


Had gehoopt om vandaag het frame al los te krijgen, maar een kater heeft me even tegengehouden. Waarschijnlijk dinsdag dan maar het frame los krijgen zodat het eind deze week naar een coater kan.
 
Laatst bewerkt:
Nee eerder een kater op basis van wat ligt deze bank toch heerlijk!!

Maar heb zojuist een aantal bedrijven gebeld die kunnen poedercoaten, Hessels in Breda vroeg 225 euro, dus dat gaan we maar ff niet doen. Ben uiteindelijk uitgekomen bij Strabeko in Tilburg, vroeg 100-150 euro afhankelijk van het werk dat ze eraan hebben, maar dat is dan voor stralen en een 2 laags coating. Dus morgen snel dat frame-pje eruit beuken dan kan ik het woensdag voor mijn werk nog daar afgooien.
 
Zo, zojuist het frame afgegeven bij de straler, over een weekje is het klaar dus ben benieuwd.

Verder gisteren de rest ook gedemonteerd, voorvork poot is de keering flink lek.
Nu komende tijd flink poetsen en boenen om alles weet " shiney" te krijgen.
 
Vandaag mijn brommer toch maar even geschorst, zodat het geen overhaast projectje word. Nu wil ik ook maar eens de tijd nemen om na te denken over het blok dat momenteel nog gedemonteerd is.
Er is een langere drijfstang in gemonteerd met een nieuwe zuiger, hoe kan ik nu het beste bepalen hoeveel mm er van de zuiger kop zijde afgedraaid moet worden???
 
hallo

voor je voorvorkkeerringen zou ik even naar grizzly in made bellen aan gezien je uit breda komt is dat niet ver weg voor je
Grizzly Racing Services
www.grizzly-racing.nl

groeten uit hank
 
hallo

voor je voorvorkkeerringen zou ik even naar grizzly in made bellen aan gezien je uit breda komt is dat niet ver weg voor je
Grizzly Racing Services
www.grizzly-racing.nl

groeten uit hank


Dag Andres,

Bedankt voor de tip, kom oorsprongkelijk uit den berg, mijn vriendin uit made, maar nooit geweten dat er buiten van Meel nog een motorzaak zat!! Ben zeker 2 x per week in made dus zal daar eens langs gaan, de eigenaar heeft heel wat ervaring als ik het zo lees.

Groeten!
 
ja dat heeft hij zeker wij rijden nu ook met een paar man smr een van ons doet ook aan onk smr dus wij laten kwa veering en motorblokjes alles bij hem doen moet je maar zeggen dat je via andres en jan komt
 
"Hoort" die nieuwe zuiger niet bij de langere drijfstang?
M.a.w. is de zuiger die je nu hebt niet al korter dan een standaard zuiger.

Normaal gesproken staat er op je cilinder iig toch welke slag de zuiger maakt (een vriend van me heeft een Kawa 250 2-takt, daar staat de slag op z'n cilinder gegoten). Staat er op diezelfde manier niet misschien een lengtemaat op je drijfstang ofzo.
 
ja dat heeft hij zeker wij rijden nu ook met een paar man smr een van ons doet ook aan onk smr dus wij laten kwa veering en motorblokjes alles bij hem doen moet je maar zeggen dat je via andres en jan komt

Maar jullie rijden puur op de weg, of ook trainingen?
Zal begin volgende week eens even bij hem binnenlopen, zal hem de groeten van je doen;)
 
"Hoort" die nieuwe zuiger niet bij de langere drijfstang?
M.a.w. is de zuiger die je nu hebt niet al korter dan een standaard zuiger.

Normaal gesproken staat er op je cilinder iig toch welke slag de zuiger maakt (een vriend van me heeft een Kawa 250 2-takt, daar staat de slag op z'n cilinder gegoten). Staat er op diezelfde manier niet misschien een lengtemaat op je drijfstang ofzo.

Zal eens kijken of er iets op de cilinder staat, maar weet ook niet hoeveel langer de drijfstang is.

Het moet toch ook op te meten zijn? wanneer je de cilinder erop zet, tot waar de zuiger moet komen in BDP?
 
Even een update;
Het was de bedoeling om de achterbrug te polijsten, maar gezien ervaring in het verleden kreeg ik al een slecht gevoel alvorens ermee te beginnen, daarom de achterbrug vrijdag maar afgegooid bij de straler/coater zodat beide een nette coating kunnen krijgen.

Iemand een idee waar ik die grote H van husqvarna voor op de achterbrug kan krijgen????

Ben bezig om mijn vering te laten reviseren, althans hier en daar even neuzen wat het kost. 2 vrienden moeten hun vering ook laten doen, dus ff kijken of er een leuk prijsje gemaakt kan worden.
 
Ja zal ook wel grizzly gaan worden. Dinsdag kan ik mijn gecoate frame en achterbrug eindelijk opgaan halen dus dan kan de opbouw iig beginnen.
Vanavond wil ik eens het blokje uit de krat gaan trekken om het eens te goed te bekijken.
 
Kom net deze kappenset tegen;
http://www.enduro-versand.net/shop/Plastikteile/Seitenteile/104414/

Er staat bij vanaf 98, maar dat je met een aanpassing ook op oudere types kunt aanpassen, iemand een idee wat hiermee bedoelt word, wellicht deze al eens besteld?
 
staat bij im anpassung in bereich der kuhler, dus ik vermoed dat het gaat om een grotere/ andere maat radiateur? zou easy pas te maken zijn WIJ MAKEN ALLES WEL PAS TOCH, SLIJPTOL EN EEN ZAK TIEWRAPS EN WE KUNNEN GAAN!!
 
ok, Gisteren was het de bedoeling dat Chris en ik het 610 blokje eens zouden bekijken, maar goed even niet aan toe gekomen.
Maar er zit een langere slag drijfstang in, en een nieuwe zuiger, moet moet ik nog weten hoe hoog de zuiger in de cilinder moet zitten om te kunnen bepalen hoe hoog mijn voetpakking moet worden. weet iemand hoe ik de zuigerhoogte in BDP kan bepalen?
 
Zo heb het blokje ens goed bekeken, is lopend uit elkaar gegaan, dus wil het nu eerst in elkaar zetten om zeker te weten dat het goed loopt. Zie hier een foto als toevoeging aan mijn vraag over de ruimte tussen de zuiger en kop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan