Husqvarna 701 SM 2021

Buellbloke

Gedigitaliseerde lul
27 jan 2011
9.541
4.191
Ik begin zo langzaam tot het besef te komen dat geote, snelle motoren niet meer zo nodig hoeven voor mij...

Ik heb een 2021 KTM 1290 SAS, en kocht daar onlangs een 2021 KTM 890 AR bij, en merk dat ik meer lol op de 890 heb dan op de 1290...waarop het pas leuk is, voor mij althans, als het veel te hard gaat...

Dus overweeg ik de SAS weg te doen, en in plaats daarvan een 2021 Husqvarna 701 SM te kopen.

Wat mij betreft mooier dan de KTM 690 SMR.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen, anders dan de Youtube filmpjes.
 
Lang geleden had ik een CR500 SM, een Husaberg, meerdere Husqvarna 570's, maar die zijn natuurlijk veel mee hardcore, en dat wil ik zeker niet meer.

De 701 is natuurlijk een stuk geciviliseerder, en zwaarder.
 
Ik testte laatst ook nog even een net heropgebouwde husaberg 570 na jaren 1290 SDGT.. holy cow. Ding draait op dynamiet.
 
Net een 701SM gekocht wil m pimpen maar kan weinig vinden , bv een zwart zadel bij de zwarte stickerset . weet iemand dikke sites voor aftermarket spul?
 
Weet iemand misschien interessante sites waar after market spul voor mijn 701SM word verkocht?
 
Ik begin zo langzaam tot het besef te komen dat geote, snelle motoren niet meer zo nodig hoeven voor mij...

Ik heb een 2021 KTM 1290 SAS, en kocht daar onlangs een 2021 KTM 890 AR bij, en merk dat ik meer lol op de 890 heb dan op de 1290...waarop het pas leuk is, voor mij althans, als het veel te hard gaat...

Dus overweeg ik de SAS weg te doen, en in plaats daarvan een 2021 Husqvarna 701 SM te kopen.

Wat mij betreft mooier dan de KTM 690 SMR.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen, anders dan de Youtube filmpjes.

Over de SM versie kan ik je niets vertellen, want ik heb de 2020 enduro. Het blok vind ik geweldig. Soepel en relatief weinig trillingen voor een één-cilinder. Wat er voor mij ook uitspringt is de koppeling. Nog nooit eerder zoveel controle en gevoel gehad, vooral offroad komt dit goed tot z’n recht.

Hij nodigt wel uit om de hooligan uit te gaan hangen, en dat zal zeker voor de SM gelden. Denk dat je er geen spijt van krijgt.
 
Ik heb sinds januari vorig jaar een Husqvarna 701, ik ben er heel erg blij mee.
Heb er inmiddels +- 7500km mee gereden. Zonder problemen verder.

Het is wel echt een hooligan bike zoals ze het noemen. Eigenlijk is het gewoon altijd genieten tussen de 50 en 100 km/u.
Snelweg is verder ook geen probleem, je vangt alleen wat veel wind.
Quickshift werkt ook super, is echt heel ontspannen rijden.

Heb wat kleine aanpassingen gedaan inmiddels; Remus demper, Tekmo bocht en open luchtfilterkap.



Als je nog wat wil weten, dat hoor ik het wel.
 
Thanks voor de info! Heb in de tussentijd de 890 grof verbouwd, dus even minder bezig geweest met de 710.

Ga toch maar eens een proefrit regelen binnenkort...!
 
Terug
Bovenaan Onderaan