Husqvarna Norden 901

Gisteren prijs doorgekregen van de dealer.

€ 17.400,=

Dat is geen koopje!
Wat had je dan verwacht?
Een husky voor een T700 prijs.
Haha.
Ik wordt er niet echt opgewonden van.
Het is me een beetje teveel vanhetzelfde.
Toen ik de 690 Enduro reed.
En we 2 jr moesten wachten op de 790.
Heb ik verteld dit zou wel eens m.n eerste motorfiets zou kunnen zijn die ik nieuw zou kopen.
Gelukkig ben ik verstandig geweest.
Ben toch meer verliefd op de klappen van een 1 pitter.
Voor mij mag er weer eens een 800 cc Thumper op de markt komen.
Mooi een DR800
Of TT800.
Iets minder geel dan smoelt de Norden in ieder geval mooier als de oranje 13 in dozijn ktm.
 
Wat had je dan verwacht?
Een husky voor een T700 prijs.
Haha.
Ik wordt er niet echt opgewonden van.
Het is me een beetje teveel vanhetzelfde.
Toen ik de 690 Enduro reed.
En we 2 jr moesten wachten op de 790.
Heb ik verteld dit zou wel eens m.n eerste motorfiets zou kunnen zijn die ik nieuw zou kopen.
Gelukkig ben ik verstandig geweest.
Ben toch meer verliefd op de klappen van een 1 pitter.
Voor mij mag er weer eens een 800 cc Thumper op de markt komen.
Mooi een DR800
Of TT800.
Iets minder geel dan smoelt de Norden in ieder geval mooier als de oranje 13 in dozijn ktm.
De verwachtingen waren dat de Norden met zijn prijs tussen de S en de R zou liggen. Nu ligt ie 500 piek boven de prijs van de R. Toch jammer, inclusief kosten van aflevering en andere zooi kom je dan toch al gauw aan de 18 mille. Dat vind ik heel veel geld.
 
Dat zal niet gaan.
Ktm heeft de oorlog verklaard aan bmw om ze van de troon te stoten.
Daar horen natuurlijk ook bmw prijzen bij.
Dus het verschil tussen ktm en japans zal steeds groter worden.
Wees eerlijk voor 25.000 rijd een Gs natuurlijk niet 2x beter als een japanner.
Maar tja je wil natuurlijk wel op je werk komen met je dikke boxer.
Want dat telt.
En met een ktm of dikke husky mag je straks ook gezien worden.
 
Dat zal niet gaan.
Ktm heeft de oorlog verklaard aan bmw om ze van de troon te stoten.
Daar horen natuurlijk ook bmw prijzen bij.
Dus het verschil tussen ktm en japans zal steeds groter worden.
Wees eerlijk voor 25.000 rijd een Gs natuurlijk niet 2x beter als een japanner.
Maar tja je wil natuurlijk wel op je werk komen met je dikke boxer.
Want dat telt.
En met een ktm of dikke husky mag je straks ook gezien worden.
Ik kan het alleen maar vergelijken met de Belgische prijzen maar hier heb je een nieuwe 890r voor rond de 13500€. Als je wat zoekt en onderhandelt zelfs minder. In Nederland komt daar uiteraard de bpm bij maar dit zijn geen duizenden euro's op dit bedrag. Eerder tussen de 1100-1500€.. Ik vermoed dan ook dat de norden in België boven de 16000€ gaat uitkomen. Wat teveel is... Voor 1500€ extra heb ik een 2021 1290 sas gekocht deze week..
 
Och ik heb in 2006 een overjarige 950AdventureS gekocht, nieuwprijs daarvan was destijds iets van 14.500 in dat licht bezien valt die 17.500 wel mee ;) ....maar ik zal niet naar mijn dealer rennen om er gelijk 1 te halen, eerst maar eens proefrijden en als ik al mijn 990SMT inruil voor een Norden dan niet eerder dan 2023.
 
Dat komt omdat het zadel in hoogte te verstellen is, zet je het zadel lager dan loopt de streep wel weer goed.
Keuze of mooi doorlopend streepje in laagste stand waarbij de bovenkant van het zadel dan weer niet mooi aansluit bij de tank of andersom. Of het optionele verwarmde zadel bestellen want die heeft geen gele streep.
 
Vanmiddag bij Molenaar even proef gezeten 👌 .
 

Bijlagen

  • IMG_2892 (1).JPG
    IMG_2892 (1).JPG
    232,5 KB · Weergaven: 68
  • IMG_2891 (1).JPG
    IMG_2891 (1).JPG
    168,6 KB · Weergaven: 70
Maar hij heeft zo'n coole retro futuristische looks, meneer...

Maakt niet uit, KTM kennende staat er volgend modeljaar €4000 korting op de vorige.
Toen ik mijn tenere kocht met alle koffers en accessoires bij, kon ik goedkoper een nieuwe 790 met kofferset, accessoires en rally light kit (R look kit) hebben. De overjaarskortingen bij KTM zijn altijd de moeite, in die mate dat je bijna gek moet zijn om die dingen aan de normale prijs te kopen. Bovendien weet KTM stilaan hoe ze met garantie moeten omgaan, dus het blijven zeker geen slechte deals.
 
Ik duidde enkel aan dat de norden te duur is.
Ik vind alle motorfietsen van +15k te duur 8-) maar niet iedereen die wat centjes over heeft zal bij de prijs van de Norden gelijk denken 'oh dan kan ik net zo goed een1290SAS.....of een BMW GS kopen'
 
De gemiddelde fatsoenlijke ketting met een setje Dirtricks tandwielen.
Overleeft al bijna een bmw cardan.
La me toch niet lachen
Om de 20.000 km met pech je conische klok lagers vervangen.
Die nergens ter wereld als imitatie te koop zijn.
Goed bedacht van bmw dat wel.
De prijs van die lagertjes zijn ook al verdrievoudigt.
Uitgaande keerring versnellingsbak.
De bakolie loopt zo je rubberen balg uit bij de klok.
Ben niet merkengeil absoluut niet.
Maar vindt het wel leuk als merken zware concurrentie hebben.
Dat is alleen maar beter voor de consument.
 
De gemiddelde fatsoenlijke ketting met een setje Dirtricks tandwielen.
Overleeft al bijna een bmw cardan.


😞


Kan er nu eens niemand pro cardan zijn zonder dat er weer iemand op de proppen komt met argumenten om de voordelen van de cardan toch maar weer te minimaliseren?

Kunnen jullie nu niet gewoon ook een keer accepteren dat er nog steeds motorrijders zijn die een cardan boven een ketting kiezen, ondanks de hogere prijs, ondanks het feit dat moderne kettingen en bijhorend onderhoud ook lang kunnen meegaan?

Ik zeg alleen maar dat wanneer men de concurrentie echt wil aangaan met de GS... dat het met een cardan zal moeten zijn... anders wordt het niks..
Het is al jaren niets geworden, en dat zal zo blijven...

Ondanks de hoge prijs van BMW, ondanks de "onbetrouwbaarheid" , ondanks....


Ik ben ook niet merkengeil maar wil wel graag met een cardan blijven rijden. Na twee Super Tenere's heb ik nu alleen nog maar de keuze tussen de Tiger 1200 en de GS 1250... De Moto Guzzi vermeld ik bewust niet... dat is mijn ding niet.

Geen haar op m'n hoofd dat er ook maar aan denkt om richting 20K te gaan betalen voor een allroad als er niet eens een cardanaandrijving op zit... Hoe goed die kettingen ook zijn.
 
Hebben we het nog niet gehad over het gewicht van een cardan , ca 8kg extra gewicht aan je achterwiel , precies daar waar je het niet wil hebben dus! Gearing aanpassen gaat niet.
Doe mij maar ketting aandrijving met een osco smeersysteem ,ketting gaat 45000 km mee , wel ca elke 200km een keer smeren, nooit ketting spannen ( de achterband is eerder versleten) wel tussen door het voortandwiel een keer vervangen.
Ps , ik heb ook een motor met cardan en eentje met ketting
 
Hebben we het nog niet gehad over het gewicht van een cardan , ca 8kg extra gewicht aan je achterwiel , precies daar waar je het niet wil hebben dus!

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je met dat ding wil doen.

Een Tenere 700 hoeft voor mij ook geen cardan, maar het werkpaard waar ik + 20 000km per jaar mee rij wel...
En dat gewicht, tja... ik kan met die 270kg wegende motor goed mee, dus echt hinder heb ik er niet van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan