Husqvarna 'Nuda' 900 (BMW Power) 100pk 100nm 175kilo

fvlproducts

Die hard MF'er
28 mrt 2010
252
0
Hij is er, de 2 cilinder 900CC van Husqvarna. Opgepept blok van de BMW F800R.

De motor weegt ongeveer 175 kilo, 100pk en 100nm koppel *D . De wielen en achterbrug zijn ook van de BMW F800R, erg fraai! Vooraan zit een 48mm USD vork met monoblok brembo remklauwen (zelfde als Duc 1198 en BMW HP2 Sport). De tank zit voor de rijder en niet zoals bij de F800R onder het zadel. De motor is lekker kort en heeft naar verwachting eindelijk een normale onderhoudsinterval van 10.000km. Ben benieuwd naar de prijs!




3 Juli schijnt er meer uit te komen. Hier de link naar de site met meer foto's:

http://900.husqvarna-motorcycles.com/en/bike_image.php
 
Mooi ding voor in de stad. Alleen ff de vraag waarom je hem in dit deel van MF zet? Crossen ermee lijkt me niet handig en voor SM lijkt hij me wat zwaar en kwetsbaar.

In naked bikes heeft hij al een topic:
Husqvarna 900

De prijs schat ik trouwens rond de E15.000,-, dus ongeveer in lijn met een volledig nieuwe SM met alle opties naar eigen smaak en op maat. En 2/3 van het gewicht...
 
:9~ Ik vind hem geweldig. Als ik iets nieuw zou kopen, zou dit hem zijn. Concept qua blok, eenvoud, recht zadel, styling is spot on.
 
haha, nee verkoop ze niet, verkoop wel BMW's
Ik vind het gewoon een geweldig concept en eindelijk een gifkikker tussen de wat tamme F800R en de wat zware maar zeer snelle K1300R. Een echte gooi en smijt motor waar je niet om de 1000km kleppen hoeft te stellen.

Ik had niet bij de naked's gekeken toen ik dit topic poste, zal voortaan langer uitslapen!
 
Maak niet uit waar het gepost wordt, soms beter dubbel als helemaal niet ;-) vaak is het andersom.
 
De tank zit onder het zadel en niet voor de rijder....... en is slechts 13 liter klein :-(
Da's wel klein ja. Verder wel een eerste stap richting BMW F900GS etc. lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan