husqvarna sm 125

kun je beter gewoon als motor laten, de kosten om een motor te houden zijn nu ook weer niet zo duur
en je bent wel gewoon verzekerd geen problemen met rollenbank
en als je idd voortaan met een 125 mag rijden komt er ook wel meer vraag na, en dus straks makkelijker te verkopen
 
bij deze:

Geachte heer ****,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Als u een motorfiets ombouwt naar een bromfiets, moet het voertuig na ombouw voldoen aan de definitie van een bromfiets. Dit wil onder andere zeggen dat de cilinderinhoud niet meer mag zijn dan 50 cc en dat de constructiesnelheid maximaal 45 km/uur is.

In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als de motorfiets in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig aan de permanente eisen voor een bromfiets voldoen. Dit zijn de eisen voor de verkeersveiligheid, aangevuld met onder andere eisen voor de geluidsproductie.

In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1997 kan de motorfiets worden omgebouwd als het voertuig kan voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen voor bromfietsen. Deze keuring wordt alleen uitgevoerd op het testcentrum in Lelystad. Voor het maken van een afspraak en het stellen van (technische) vragen kunt u terecht bij de afdeling IKS. Deze is te bereiken via 079-3458302 of iks@rdw.nl.

In beide gevallen moet u de motorfiets laten keuren om een kentekenbewijs voor de motorfiets te krijgen.


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
 
Dat is ook al onzin wat er instaat toch? Mag toch niet meer zijn als 49,9cc??
 
tja hun zeggen het... volgends mij kijken ze zowiezo niet naar je cilinder inhoud.. ja misschien de cijfertjes die erop staan als die er al op staan
 
''Volgens de wet is de brommobiel een bromfiets. Zo is de maximum snelheid beperkt tot 45 km/h, moet de bestuurder een bromfietscertificaat of een rijbewijs AM hebben en hoeft de eigenaar geen motorrijtuigenbelasting te betalen. Op veel punten is de brommobiel echter gelijkgesteld aan een auto. Zo is een helm niet verplicht, maar de gordel wel en mag een brommobiel nooit op het fietspad rijden, behalve wanneer de breedte van het voertuig kleiner is dan 1,10 meter (zoals bij de Canta). De autoweg, autosnelweg en wegen met een geslotenverklaring voor langzaam verkeer zijn eveneens verboden terrein.
Dit verbodsbord is van toepassing op al het langzaam verkeer, dus ook de brommobiel.

Verder heeft een brommobiel vrijwel altijd een dieselmotor met een maximaal toegestaan vermogen van 4 kilowatt. In veel gevallen is dat een 2 cilindermotor (viertakt) met een cilinderinhoud van ongeveer 500 cc. Brommobielen met een benzinemotor zijn gebonden aan een maximale cilinderinhoud van 50 cc. Het ledig gewicht mag niet hoger zijn dan 350 kilogram en de maximale breedte is 1,50 meter. De meeste brommobielen hebben een continu variabele transmissie (CVT).
 
Ik snap niet waarom je m nu opeens om wil keuren naar brommer??? Haal dan gewoon een brommer. Of haal je motor rbw en knal op die 125 rond, daar kan je zat fun op hebben.
 
Wanneer wordt je 18? Je moet je motorrijbewijs voor 19 januari 2013 in bezit hebben wil je nog bij de oude regeling zitten.

Als je gaat wachten moet je tot je 24e wachten en kan je gelijk onbeperkt, je kan niet inspringen in de tweede dus de 35 kW klasse...
Ik zou hem niet ombouwen tot brommer, dat heeft totaal geen nut. Kun je beter je motorrijbewijs halen. Als je hem ombouwt tot brommer is het geen hol aan, dan zit je nog altijd te kloten met politie e.d.


Nieuwe rijbewijscategorieën motor vanaf 2013
Er komen nieuwe regels voor het rijbewijs als gevolg van de derde Europese rijbewijsrichtlijn. Deze richtlijn moet worden opgenomen in de Nederlandse wet. De Tweede en Eerste Kamer moeten het voorstel hiervoor nog goedkeuren. De nieuwe regels moeten ingaan vanaf 19 januari 2013.

Belangrijke veranderingen voor het motorrijbewijs zijn:

Categorie A1 is voor motorfietsen tot 125cc en maximaal 11 kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 18 jaar.
Categorie A2 is voor motorfietsen met een vermogen van maximaal 35kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 20 jaar en kandidaten moeten minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A1.
Categorie A is voor motorfietsen met een onbeperkt vermogen; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 22 jaar en kandidaten moeten minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A2. Het is ook mogelijk dit rijbewijs rechtstreeks te behalen. De minimumleeftijd hiervoor is 24 jaar.
Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...k-rijexamen-doen-voor-het-motorrijbewijs.html


Ik ga het ook proberen voor die datum, maar ik moet alles in één keer halen en er mag geen enkel examen afgelast worden wegens gladheid o.i.d. Ik moet namelijk in de winter alles doen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan