husqvarna sm

gilll

Rookie
6 aug 2004
5
0
9500
hi all..

ik ga mij een husqvarna superbike aanschaffen, een 610 of 570 ..

ik ben nieuw in het motor gebeuren en las al veel over de husqvarna maar ben nog steeds niet uit aan het belang van husky met of zonder oliepomp..

ik hoorde dat het zo veel beter is dat je ene met oliepomp hebt dan zonder.. kan iemand me hier advies over geven..

ik heb een 610 van '96 op het oog of een 570 van 2002...

de 610 zonder pomp(zijn zeker van 99 met?) en die 570 heeft er wel een niet?..

het prob is dat ik die 610 veel kewler vind dan de 570.. is die pomp echt zo een must.. en waarom wel of niet..

welke zouden jullie kiezen? (en technishe redenen want ik ben een newbie he :) )zonder de prijs in rekening te brengen..

thx..
 
hi all..

ik ga mij een husqvarna superbike aanschaffen, een 610 of 570 ..

ik ben nieuw in het motor gebeuren en las al veel over de husqvarna maar ben nog steeds niet uit aan het belang van husky met of zonder oliepomp..

ik hoorde dat het zo veel beter is dat je ene met oliepomp hebt dan zonder.. kan iemand me hier advies over geven..

ik heb een 610 van '96 op het oog of een 570 van 2002...

de 610 zonder pomp(zijn zeker van 99 met?) en die 570 heeft er wel een niet?..

het prob is dat ik die 610 veel kewler vind dan de 570.. is die pomp echt zo een must.. en waarom wel of niet..

welke zouden jullie kiezen? (en technishe redenen want ik ben een newbie he :) )zonder de prijs in rekening te brengen..

thx..

Voor de Prijs van de 570 kun je volgens mij wel twee 610's aanschaffen. Ik heb zelf ook een 610 uit 96 gehad, weinig problemen mee gehad maar je moet ze echt goed onderhouden.
Ik zou echt voor de 570 gaan, rijd toch stuk beter en is af fabriek al supermotard.
 
ik ga da nu eens doen ze ;)

maar ondertussen heb ik een mooie xr 600 gezien ook..

op de duur weet ik niet wat te kopen...

ik rijd met een honda crx vtec en ja..honda is ook een van mijn favorieten ..

ik wil gewoon een superbike met veel power en niet extreem in kosten enof onderhoud..

enige raad?...
 
ik wil gewoon een superbike met veel power en niet extreem in kosten enof onderhoud..

Een supermotard met èn veel power èn weinig onderhoud. Staat wel lijnrecht tegenover elkaar.
Algemeen genomen: hoe meer vermogen, hoe meer aandacht je je sm moet geven.

Maar een XR600 is best een betrouwbare fiets, zitten wel eens slechte exemplaren tussen, maar dat is met alles het geval. En zo'n XR600 heeft in principe voldoende vermogen voor een beginnende rijder :)
 
Wel eens aan een KTM 620 met LC4 blok gedacht.
Die LC4 blokken zijn oerdegelijk en betrouwbaar, zolang je maar op tijd je olie vervangt.
Ik heb juist om die oliepomp toen geen Husky gekocht, ik las iets te vaak dat ze toch stuk liepen ondanks alle verhalen.

Zie hiero :) Te Koop KTM 620 Supermotard '97
 
ja ziet er niet slecht uit..

tis niet dat ik te gierig ben om om een onderhoud te doen he..

maar ik ga daar ook niet prof mee rijden ofzo .. ik wil gewoon geen extreeme kosten doen om de zoveel keer dat er mee rijdt..
 
weet ik eigelijk niet ;) tis daarvoor dat ik me een beetje algemeen bevraag zoals een husky met of zonder oliepomp..dat ze vlug stuk rijden zonder?..

ik wil dus geen sm kopen en na een paar maand zware kosten hebben.. ik zoek een betrouwbare die tegen een stootje kan .. en ik kan me voorstellen dat bv honda stukken goedkoper zijn dan husky stukken.. of niet?

veel weet ik er niet echt over .. daarom ben ik hier

gewoon wat technishe info opdoen dat ik op de hoogte wat ben en geen motor in een zak koop :) lol
 
weet ik eigelijk niet ;) tis daarvoor dat ik me een beetje algemeen bevraag zoals een husky met of zonder oliepomp..dat ze vlug stuk rijden zonder?..

ik wil dus geen sm kopen en na een paar maand zware kosten hebben.. ik zoek een betrouwbare die tegen een stootje kan .. en ik kan me voorstellen dat bv honda stukken goedkoper zijn dan husky stukken.. of niet?

veel weet ik er niet echt over .. daarom ben ik hier

gewoon wat technishe info opdoen dat ik op de hoogte wat ben en geen motor in een zak koop :) lol

Die oliepomp is onmisbaar als je bijvoorbeeld veel wilt wheelieën. Verder ben ik niet zo'n Husky-kenner.
 
en hebben die honda xr's en de ktm's dan allen een oliepomp ?

btw als een van jullie sm freaks me nog wat goede raad kunnen geven..laat maar horen ok..


thx all
 
honda heeft iig een oliepomp.
heb wel gemerkt dat een 610 een stuk feller is dan een xr600...maar een xr vind ik weer lekker soepel rijden.
 
en hebben die honda xr's en de ktm's dan allen een oliepomp ?

btw als een van jullie sm freaks me nog wat goede raad kunnen geven..laat maar horen ok..


thx all
Een ktm 620 vanaf '97 heeft zelfs 2 oliepompen.
Als je gaat voor betrouwbaarheid dan zou ik die huskies laten staan.
 
Ohjajoh ...?? :P :P Dan heb ik toevallig een goeie getroffen zekerssss en m'n 2 maten ook :?

He John, :)

@topic starter: SM is onderhoud punt. Qua betrouwbaarheid zou ik persoonlijk voor de ktm gaan met lc4 blok. Kun je en wil je zelf je onderhoud doen, dan maakt het niet uit welke je neemt. Wellicht zou ik dan persoonlijk voor de Husky gaan :+

De KTM van Gizzmo is ook erg kwijl en netjes onderhouden dus wat let je?
 
He John, :)

@topic starter: SM is onderhoud punt. Qua betrouwbaarheid zou ik persoonlijk voor de ktm gaan met lc4 blok. Kun je en wil je zelf je onderhoud doen, dan maakt het niet uit welke je neemt. Wellicht zou ik dan persoonlijk voor de Husky gaan :+

De KTM van Gizzmo is ook erg kwijl en netjes onderhouden dus wat let je?

Alles kan kapot, wil je een beetje vermogen hebben. Je leest altijd honda XR als betrouwbaar advies maar als ik de revisie verhalen hier zo lees dan zitten er toch verdacht veel honda's tussen. Tis een kwestie van geluk hebben en niet bezuinigen op cruciale dingen naar mijn mening. Er zijn crossers die supernetjes onderhouden volgens het boekje terwijl het zaakje toch kapotloopt. En er zijn er ook die het ding smerig in de schuur zetten er niet naar omkijken en nooit ergens last van hebben.
Elk merk en type heeft zijn zwakke en sterke punten. Bij yamaha is dat bijvoorbeeld meestal de versnellingsbak en KTM heeft enkele slechte types op de markt gebracht (450SX).
 
Ohjajoh ...?? :P :P Dan heb ik toevallig een goeie getroffen zekerssss en m'n 2 maten ook :?
Ik heb zelf nooit een husky gehad maar ik heb er toch nogal wat kapot zien lopen. Veel maar dan andere merken. O.a. gescheurde carters.
Maar goed, uitzonderingen bevestigen de regel.
Of hebben al die huskyrijders die ik ken dan pech gehad :?
Mijn ktm620 is ook verschillende keren kapot geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan