Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Husqvarna SM610 2005 and up ... Topic

De onderhoudsintervallen zijn inderdaad om de 5000km (op uitzondering van de eerste beurt bij 1000km).

Wat moet er dan allemaal gebeuren?

Zie OP voor linkjes naar het onderhoudsschema. Zo te zien valt het allemaal reuze mee.
Op verschillende fora is te lezen dat er tussen de 20000 en 40000 probleemloze kilometers mee gereden zijn. In principe heeft de motor weinig onderhoud nodig in vergelijking tot de hardcore SM's toch ben ik bang dat ik zelf rond de 15000k een nieuwe distributieketting nodig zal hebben want bij de laatste check was de kettingspanner al halverwege.

Website met mods:
Husqvarna TE/SM-610 Index Thread
 
Laatst bewerkt:
Eventuele op of aanmerking over de OP hoor ik graag! Het al veel tijd in zitten!

Comlimenten mogen dus ook
 
ziet er netjes uit alleen de linkjes van de onderhoudsintervallen werken niet

en vind naar sommige gelinkte site's erg onduidelijk.

Wel duidelijk te zien dat je er tijd in hebt zitten en ik ga het nog eens een keer allemaal na lezen
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de luchtfilter er zo ver uit steekt. Ik hou voorlopig mijn orginele nog maar
 
Raar dat die linkjes het niet doen zeg maar goed ik ga zelf wel even een schema'tje maken. Hier is een beknopte:

Coolant: change every 6200 miles
Engine oil: change every 3100 miles
Oil filter: change every other oil change (6200 miles)
Oil bag filters: clean/inspect every 6200 miles
Valve clearances: check every 3100 miles
Timing chain: check every 6200 miles
Air filter: change every 3100 miles
Brake fluid: change every 6200 miles
Chain: check/adjust every 3100 miles, change every 6200 miles
Rear sprocket: change every 6200 miles
Fork oil: change/rebuild every 6200 miles
 


dat valt nog wel mee dan thnx voor de info

Weet je ook iets hoe het intern met het blok zit ? hoe snel daar lagers enz versleten zijn ?
 
Toen mijn nokkenas werd vervangen waren de lagers daarvan nog prima en de nokkenas ook. De rest van de lagers zou ik niet weten. Ben op internet nog geen ramp verhalen tegen gekomen eigenlijk.
 
Toen mijn nokkenas werd vervangen waren de lagers daarvan nog prima en de nokkenas ook. De rest van de lagers zou ik niet weten. Ben op internet nog geen ramp verhalen tegen gekomen eigenlijk.


okee goed om te horen dan is het nog sparen en volgend seizoen een mooie vinden voor een goede prijs
 
Er is wel een zwak punt, die je gemakkelijk bij aanschaf kan controleren. De distributie ketting slijt soms veels te hard. De een 610 gaat 20000 mee en de andere maar 10000km. Vogens de kenners is de automatische ketting spanner de boosdoener.

Ik ben bezig met het zoek naar een "How to..." check. Als je de spanner verwijderd wordt kan je zien aan het aantal kliks hoever je ketting versleten is. Die van mij was bij 5000 al op de helft

Maar goed ik ben al aan het uitzoeken hoe ik deze zelf kan vervangen of iig de kosten te minimaliseren!
 


Goed idee
 
 
jeej dubbele dempers, kan je 2x het bedrag betalen....
Ben benieuwd of die kwa pk's in de buurt komt van de 690 smc.
 



Ook geen toerenteller (zoals de 690smc), denk dat ze iets meer naar de concurrentie hadden moeten kijken. Verder is het wel een heel tof apparaat hoor!
 
Toeren teller heeft die zeker, heeft het vorige model ook.

Verder vind ik de motor weinig veranderd. De koplamp is verbeterd, ook al is het een beetje van KTM afgekeken. Verder vallen de plastic veranderingen bijna niet op. Ik had gehoopt op een mooiere uitlaat schilden en zwarte velgen. Verder vind ik het zwarte frame, voorvork en achterbrug tof. Maar waarom pakken ze dan het hart van de remschijf niet mee? Die is nog een beetje een afwijkend kleurtje.
 
Erg mooi weer. Dubbele uitlaat is echt vet, alleen hadden ze anders van model mogen zijn. Vind die Alu kap nog steeds niet zo mooi.

De zwarte is erg mooi