Husqvarna Svartpillen 701

ChristofR

Die hard MF'er
29 mei 2020
304
212
West-Vlaanderen, België
Eigenlijk een KTM 690 maar een intrigerende motorfiets.
Heeft iemand hier al mee gereden ?
Nog niet ter sprake gekomen op het forum (toch niets gevonden via de zoekfunctie).
Niet dat ik nu alweer een nieuwe motorfiets ga kopen, maar op middellange termijn sluit ik dit model niet uit 8-)

En gezien het merk in handen is van KTM, veronderstel ik dat je zo'n Husqy wel kan kopen bij een KTM-dealer, of niet ? Ik bedoel, zelfde frame, zelfde motor, zelfde techniek...
Er zijn immers heel weinig Husqvarna dealers...
 
Laatst bewerkt:
Technisch zal het voor een KTM dealer geen probleem zijn, het is meer de vraag of KTM vind dat KTM dealers ook Husky's mogen verkopen.
Van mijn KTM dealer begreep dat ze (KTM Oostenrijk) daar moeilijk over deden, weet niet of dat nog steeds het geval is.
 
Je kunt ze vast ook gewoon bestellen.. dan wordt hij in een groot houten krat zo voor je voordeur afgeleverd.. wacht even tot 25 december, zet een kerstboom voor de deur en zet op de bestelling dat ze er een grote strik om doen.. leuk kerstcadeau.. hiep hoi! 😁
 
Husqvarna is tegenwoordig onderdeel van KTM. Svartpilen en Vitpilen 701 waren geen verkoopsucces en worden als de voorraad op is niet meer gemaakt.
Zelf heb ik sinds begin vorig jaar een vitpilen en daar inmiddels 20.000km mee gereden, alleen een kapotte sensor gehad dus weinig problemen.
 
Je ziet ze ook echt niet vaak, dat is dan weer gaaf vind ik. Toch apart eigenlijk dat het geen verkoopsucces is geworden want het zijn mooie fietsen en kwalitatief goed.
 
Husqvarna is tegenwoordig onderdeel van KTM. Svartpilen en Vitpilen 701 waren geen verkoopsucces en worden als de voorraad op is niet meer gemaakt.
Zelf heb ik sinds begin vorig jaar een vitpilen en daar inmiddels 20.000km mee gereden, alleen een kapotte sensor gehad dus weinig problemen.
Welke sensor? Ik heb een 701 enduro en die heeft best een paar "aandachtspunten". Geniale motor maar slordig uitgewerkt.
 
Mja, ik zie wel, is sowieso niet op korte termijn. Als er geen voorraad meer is op het moment dat ik er één wil, so be it. Vind het gewoon een interessante fiets en redelijk uniek…
 
Terug
Bovenaan Onderaan