Husqvarna TE300

Met welke banden rijden jullie graag?

Ik rijd nu met een enduro band, metzeler six days
Ik zit echter wel te denken aan meer een crossband....ivm de nederlandse ondergronden (zand/modder)
Met welke hebben jullie goed ervaringen?
 
Ik rijd zelf met een Kenda Trackmaster 2. Op zich prima bandje maar geen topper. Ga de volgende keer een Mitas XT-754 of een Metzeler Unicross proberen. Die Mitas wordt vaak goed bevonden in de nederlandse ondergrond. Een Metzeler MC360 midsoft zal het ook al wel beter doen dan je six days.

Als je echt meer een crossband wilt zit je al snel met het feit dat er geen keur voor de weg op zit als je dat nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
De metzeler is wel een goede band. Ik heb laatst met een motor met een andere band gereden(weet al niet meer welke). Dat was op een gladde crossbaan maar dat was niks. De metzeler deed het wel goed op deze baan.

De Mitas XT-754 heb ik wel vaker goede verhalen over gehoord.

Als het je niet uitmaakt hoe lang hij mee gaat en je er weinig mee over de weg rijdt kun je altijd voor een echte crossband gaan zoals de Dunlop mx53.
 
Unicross heeft minder grip dan een six days op bosgrond en modder. Unicross rijdt wel prettiger op asfalt.
 
Gisteren in Heerde gereden. Gaaf hoor!!
Heerde is een vette baan ja! Als je daar gaat rijden, gewoon schoepenband erop gooien ;)
michelin-starcross-5-sand-110-90-19.jpg

Michelin starcross oid.
 
Wij hebben vorige week ook Heerde gereden, was wel leuk om dit jaar toch nog iets van off the road/ enduro mee te pakken.
Verder dit jaar alleen maar op de baan gereden met de YZ250.
 
Wij hebben vorige week ook Heerde gereden, was wel leuk om dit jaar toch nog iets van off the road/ enduro mee te pakken.
Verder dit jaar alleen maar op de baan gereden met de YZ250.
Mooi he!!! Trailstuk is echt bruut.
 
Jaa was leuk :D
Ik rij zelf nu met metzler mc360, weet alleen zo niet of het de soft of de mid varriant is.
Bevalt me voor zowel off road als op de crossbaan prima.
Slijtage weet ik nog niet, is pas mijn eerste set.
Voorheen met mijn Michelin AC10 deed ik een half jaar, dan waren ze echt op.
 
Op 24mx geeft het aan dat het niet past?

Echt vreemd dat ze nergens hendels verkopen met jaartal 2020
24mx en dat soort websites zijn niet geweldig om te kijken of het past. Het onderdeelnummer voor de rem en koppelingshendel is hetzelfde gebleven als eerdere jaren. De magura rempomp van de husqy heeft eigenlijk maar 1 hendel die niet is verandert. De koppelingshendel van de magura pomp is van alle husqys ook hetzelfde vanaf het moment dat het door ktm is overgenomen in 2017. Dezelfe koppelingshendel zitten ook op oude ktm motoren met magura pomp van 2007 tot 2010.
 
Inmiddels gevonden, Apico!

Nog een vraagje; Hoe is de diameter van de wielassen van een te300i 2020? Iemand enig idee?
In het boekje kan ik het niet vinden.
 
Ktm heeft volgensmij een asdiameter van 20mm. Gelukkig is het niet veel werk om hem eruit te halen en te meten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan