husqvarna vs ktm

mikebike nr.1

MF veteraan
19 sep 2004
1.612
13
deventer
dilemma:ik weet niet wat/waar ik tussen moet kiezen,een (supermotard) van husqvarna,of een ktm.
kunnen jullie mij helpen me keuze te vereenvoudigen,en alle goede en slechte punten van beide merken te belichten?(zoals revisie/ververssingsintervallen)en is er behalve de vering en velgen nog een verschil tussen een enduro uitvoering en de motard uitvoering?
graag jullie hulp,alle info welkom! :}
gr mikebike
 
Zie MOTO 73 staat een test tussen Yam.XT600X,Husq.SM610s en KTM 640 sm.
NR.21 van 7okt.-20 okt. succes.
 
De modellen hierboven zijn idd wat zwaarder, en goed voor op straat.
Wil je het circuit op, zijn ze ook goed, echter er bestaan lichtere uitvoeringen, zogenaamde competitie motoren, waar ook heus wel mee op straat gereden kan worden, bijv Husky 570 en ktm 450-520/525, Honda 450, Yamaha 450.

Husky heeft de naam iets onbetrouwbaarder te zijn dan KTM.

Er zijn 3 modellen, cross, enduro en sm, cross heeft geen verlichting en geen kenteken, enduro heeft licht en kenteken, beide hebben een 19 inch achterwiel en een 21 inck voorwiel, sm heeft voor en achter 17 inch wielen en zwaardere remmen, SM kan je krijgen in straat uitvoering, dus met licht en kenteken, of een full race uitvoering.
Als een motor zelf wordt omgebouwd wordt bijna altijd een enduro genomen, ivm kenteken, en bijv ook een 6 bak ipv een 5 bak bij een cross.
 
Volgens mij is het over het algemeen dat Husky's iets onbetrouwbaarder zijn maar wel weer sneller zijn.
 
kijk,er komt al wat nuttige info los,bedankt daarvoor ;)
weten jullie ook nog een mooie te koop staan trouwens?me hard zegt huskie,me verstand ktm,lastig he?volgens mij zijn de husqvarne`s ook nog iets lager,of niet(zithoogte)
gr mikebike
 
Wat wil ermee gaan doen?
ik wil een beetje in de buurt crossen,een zandpad,bouwterrein onveilig maken,1a2 keer per jaar vrij rijden op zolder/assen(voor de fun,hoef geen toptijden te rijden dus gewoon ff uitleven op een omloop) wat zal het moeten worden,?
 
ik wil een beetje in de buurt crossen,een zandpad,bouwterrein onveilig maken,1a2 keer per jaar vrij rijden op zolder/assen(voor de fun,hoef geen toptijden te rijden dus gewoon ff uitleven op een omloop) wat zal het moeten worden,?
Een sm is niet echt geschikt om te rijden op zolder of assen.
De topsnelheid ligd veel te hoog voor een sm.
een cartbaan is veel mooier.
Ik heb nog een mooie ktm520exc voor je te koop van 2002.
 
Een sm is niet echt geschikt om te rijden op zolder of assen.
De topsnelheid ligd veel te hoog voor een sm.
een cartbaan is veel mooier.
Ik heb nog een mooie ktm520exc voor je te koop van 2002.
er rijden op zolder regelmatig motards mee(zelf mee samen gereden om mijn oude fiets) is die ktm een kentekenfiets,en heb je een foto ervan,kortom meer info,ben nieuwschierig geworden,er is nog een ktm tekoop op het forum,de 660 van alfred geloof ik,is ook een mooi ding maar er zit een duitse plaat op.ik hoor van je :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan