Husqvarna wil niet aanslaan

siep wokkel

MF veteraan
2 jan 2005
2.020
0
hallum
Heb carb uitelkaar gehaald. En allles gecheckt en op de stnd settings gezet.

175 sproeier
gasnaald 52/3e standje
luchtschroef 1,3/4 open (zit onder de carb)

Hij slaat nog steeds niet aan. Hij spuit wel benzine in. (straal benzine als je gas geeft) Ik heb niks verstuivends gezien (acceleratiepomp oid had ik wat over gelezen? Zit die ook op mikuni?)

De bougie vonkt ook gewoon goed. Na te hebben gestart is de bougie wel zeiknat.

Beetje start pilot geprobeerd en dan slaat ie wel aan. Valt daarna weer uit met een paar beste knallen en vuur uit de pijp.


Misschien de ontsteking ofzo? of kan je die niet stellen? Gaat om een husq 2004 smr
 
Ja oke, maar echt verstuiven niet zoals bij een verstuiver in een diesel. Dit was gewoon een straaltje...



En die naald zag er uit als nieuw. Waar moet ik op letten als ik de boel eraf schroef. Hij hoort toch niet helemaal af te sluiten met gas dicht'?
 
hallo

ik heb dit ook eens gehad met mijn moto
niet aanslaan ,knallen geven met vlammen uit de uitlaat en de bougie's zijknat
als de bougie zijknat is en knallen gehoord steek dan maar een andere bougie die is kapot
bij mij gaf de bougie nog vonken als hij niet onder kompressie zat maar eens onder kompressie gaf hij niks meer en als je de moto start zeker goed warm rijden voor je hem stil legt

groeten tom
 
het verzuipen en daarmee het doorslaan van de bougie, komt vaak door een verkeerd gebruik van de acceleratiepomp.
dat de pomp een straaltje geeft is normaal, verstuiven doet de pomp niet.
 
Ja oke, maar echt verstuiven niet zoals bij een verstuiver in een diesel. Dit was gewoon een straaltje...



En die naald zag er uit als nieuw. Waar moet ik op letten als ik de boel eraf schroef. Hij hoort toch niet helemaal af te sluiten met gas dicht'?

Een accelleratiepomp op een motorfiets carb geeft altijd een straaltje, bij een normale carburateur gebeurt er namelijk helemaal niks als je aan het gas draait, tis geen injectie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan