Husqvarna WR 360

repsol

Die hard MF'er
20 jan 2005
526
1
Peize
Ik sta op het punt om een Husqvarna WR 360 te kopen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten. Het wordt mijn eerste 2 takt namelijk.

Graag zou ik ook wat technische gegevens van deze motor willen hebben. Met Google kom ik nameljk niet echt verder.

Richard
 
Dat is wel de bedoeling.
Ik heb nu 2 otr ritten gedaan en ben er toch wel achter gekomen dat de vering wel erg tekort schiet.
Ik heb erg zitten twijfelen of ik een nieuwere 4 takt of een 2 takt zou kopen en een 2 takt trekt me toch wel behoorlijk.
De eerste rit na de restauratie heb ik met een kennis op de crossbaan in de Eemshaven gemaakt. Heb toen ook nog ff op zijn motor gereden (Kawa KLX300 van 1998) en daar ook het verschil in vering kunnen voelen.
En aangezien de 2 ritjes (Varsseveld en Lichtenvoorde) me erg goed bevallen zijn, wil ik toch een iet wat betere en vooral nieuwere.
 
Een Husqvarna WR360?

Oh, dus je houdt van sleutelen en veel geld voor onderdelen uitgeven?

Koop een hele goede, of verhuis alvast naar het armenhuis...
 
Dat is wel de bedoeling.
Ik heb nu 2 otr ritten gedaan en ben er toch wel achter gekomen dat de vering wel erg tekort schiet.
Ik heb erg zitten twijfelen of ik een nieuwere 4 takt of een 2 takt zou kopen en een 2 takt trekt me toch wel behoorlijk.
De eerste rit na de restauratie heb ik met een kennis op de crossbaan in de Eemshaven gemaakt. Heb toen ook nog ff op zijn motor gereden (Kawa KLX300 van 1998) en daar ook het verschil in vering kunnen voelen.
En aangezien de 2 ritjes (Varsseveld en Lichtenvoorde) me erg goed bevallen zijn, wil ik toch een iet wat betere en vooral nieuwere.
Hmmm, volgens mij is een XR 250 R juist DE motor voor off the road ritten...
 
Een Husqvarna WR360?

Oh, dus je houdt van sleutelen en veel geld voor onderdelen uitgeven?

Koop een hele goede, of verhuis alvast naar het armenhuis...

Ik ben me nu nog aan het orienteren. Heb ook al een paar Honda CR 250 zien staan. Zijn die beter volgens jou dan Mario?

Dit is precies waarom ik dit topic gestart heb. Zo kan ik er achter komen of ik achter een goeie motor aanzit of niet.

Richard
 
Ik zou absoluut voor de CR250 gaan.

Waarom?

- Onderdelen volop voorradig
- Eenvoudige techniek
- Betrouwbaar
- Courante handel
- Strak sturen
- Veel vermogen voor een 250 c.c.

Staat trouwens nog een Kawasaki KX250 in Wolvega bij Simon Schram.
Vr.Pr. 1650 maar die kan voor veel minder weg. Ik weet wel wat ie echt moet kosten!
 
Ik heb nog noooooooooooooooooooooit op een viertakt off-road gereden!

Sterker nog, ik heb maar 1x op een viertakt gereden!!
Ooit eens op een CBR900 Fireblade..... Was wel kicken!!
 
Nou in Meeden staat een Honda CR 250 uit 94 te koop. Alleen doet de verlichting het niet. Dan denk ik direkt aan de lichtspoel. (=dure reparatie) en valt zo'n motor eigenlijk voor mij al weer af. Of is het nog wel te doen om zo'n spoel te repareren (opnieuw laten wikkelen) of te vervangen?
 
Ik zag hem ook al.
Bij de meeste motoren werkt die lichtspoel niet meer.

Volgens mij handelt de eigenaar een beetje in die dingen. Doet ook veel in oud spul, als ik mij niet vergis.

Tja, ik zou niet weten wat een lichtspoel kost, maar als je er overdag mee rijdt geen probleem, toch? Vervangen is een fluitje van een cent, hoor!

Alleen de prijs is nog net even te hoog....

Ook al is het een Honda, toch even opletten als je gaat kijken:
Ontstekingskapje er even af halen voor krukasspeling en goed naar de koppeling luisteren. En uiteraard de hele bak even proberen.
Door veelvuldig gebruik op de weg heeft dit veel meer te lijden, dan tijdens de cross.

Daarnaast even kijken of de ketting er niet een keer is afgeslagen en linker carter heeft beschadigd. Op de één of andere manier ben ik dit bij een CR250 enduro al vaker tegengekomen.
 
Ik had een mailtje naar hem toe gestuurd met de vraag waarom die de motor verkocht. Hij wou een jongere Honda crosser omdat hij deze ook alleen maar op de crossbaan had gebruikt.
Deze motor heeft hij in zijn bezit sinds eind 2004 en hij wist niet wanneer er een nieuwe zuiger in gekomen was.
 
Ok! Er zijn natuurlijk meer hondjes die fikkie heten.
Kan ook een ander zijn, hoor.

Maar als hij hem een jaar heeft en hij heeft de zuiger nog nooit vervangen, dan hang je daar wel voor. En dat is incl. pakkinssetje enz. enz. toch richting 125/130 euro. Doe je het goed en koop je de betere kwaliteit Vertex-zuiger, dan zit je tegen de 170 euro aan.

Ik heb zo'n motor, in goede staat, op 1200/1250 euro zitten.
Die Kawa in Wolvega moet 1275 kosten. Is van 1993, maar bij een motorzaak.

Neem de tijd, zou ik zeggen!
 
koop gewoon een viertakt rijd veel ontspannender dan de hele tijd dat gejank voor een beetje vermogen
 
Waarom geen CR500 i.p.v. CR250?

Ik weet er nog wel 1 te koop MET kenteken.

Zelfde prijsklasse niet zo heel ver weg!
 
Nou een CR 500 is denk ik iets te sterk voor mij. Ik rij al wel vanaf m'n 18 motor, maar een wegmotor is niet te vergelijken met een 2 takt.
Dat is de reden waarom ik naar een 250 of in dit geval een 360cc aan het kijken ben.
Ik ben nooit van een zware is je ware geweest en omdat ik weinig off road ervaring heb ( 2 otr ritjes) wil ik het weer rusig opbouwen met een relatief lichte motor.
Het enige voordeel dat ik heb van mijn motorervaring, is dat ik genoeg motorgevoel heb gekregen om ook een otr motor redelijk onder controle te hebben zolang het niet extreem gaat.
 
Ik heb ondertussen gekeken bij een Honda CR 250. Tevens even de straat op en neer gereden. Het ziet er allemaal wel mooi uit.
Ik wil nog kijken naar een KTM lc4 uit 1994, maar ik denk dat ik toch wel voor de Honda zal gaan.

In ieders geval iedereen bedankt die gereageerd heeft in dit topic.

Richard
 
Je vergelijkt toch geen 250cc 2t met een 250cc 4t...
Zie het eerder zo dat een 2t 250cc gelijk staat aan een 400/500cc 4t.
In deze verhouding is een 4t over het algemeen zeker Sneller.
Dit verwacht je misschien niet, maar het is meer het geluid dat doet lijken of een 2t sneller gaat. En over trekken gesproken. Een 4t heeft veel meer koppel onderin.
Wij hebben hier een susuki.. 250cc 2t uit 2004. En een xr600 uit 1989. Dit gaat zeker gelijk op. Eerder is de xr sneller door los zand. Een xr knalt door in elke versneling. Wij hadden dit zelf nooit verwacht.
Het enigste voordeel van een 2t is dat vaak de motor zelf wat lichter is ivm gewicht. Een xr is gewoon wat zwaarder.
Ik weet zeker dat je met een 4t goedkoper uit bent. De aanschaf is iets duurder, maar daar blijft het ook bij.
Elk merk heeft zn eigen kenmerken. Maar een blok van een XR is gemaakt om niet kapot te gaan.
Mijn advies: Blijf bij Honda. Rij een 4t. Neem een zwaardere.
Mvg ikke
 
dit is complete bullshit. Dus jij beweert dat de aanschaf van een viertakt durder is, maat het ook daar alleen bij blijft???????? :?
ook gedacht aan onderhoudskosten???? nee cker. Gaat er iets kapot bij een viertakt dan pomp je er zoizo 500 euries in vriend, bij een tweetakt is het aleen (meestal) de zuiger. En dat een viertekt sneller is geloof ik wel maar dat ie harder trekt,dat moet je me maar nog op een andere manier wijsmaken :Y :Y :Y

Gewoon de honda halen :Y :Y :Y :Y
 
Je vergelijkt toch geen 250cc 4t met een 250cc 2t...
Zie het eerder zo dat een 4t 600cc gelijk staat aan een 125/250cc 2t.
In deze verhouding is een 2t over het algemeen zeker Sneller.
Dit verwacht je misschien niet, maar het is meer het geluid dat doet lijken of een 2t sneller gaat. En over trekken gesproken. Een 4t heeft veel meer koppel onderin.
Wij hebben hier een susuki.. 250cc 2t uit 2004. En een xr600 uit 1989. Dit gaat zeker gelijk op. Eerder is de cr sneller door los zand. Een cr knalt door in elke versneling. Wij hadden dit zelf nooit verwacht.
Het enigste voordeel van een 2t is dat vaak de motor zelf wat lichter is ivm gewicht. Een xr is gewoon wat zwaarder.
Ik weet zeker dat je met een 2t goedkoper uit bent. De aanschaf is iets duurder, maar daar blijft het ook bij.
Elk merk heeft zn eigen kenmerken. Maar een blok van een XR is gemaakt om niet kapot te gaan.
Mijn advies: Blijf bij Honda. Rij een 2t. Neem een zwaardere.
Mvg ikke ff de tekst aangepast _O- _O- _O-
 
Een XR600 heeft natuurlijk echt heel veel koppel, dus onder bepaalde omstandigheden zal hij de RM250 best klop geven, maar ik denk dat als je gewoon gaat crossen, de XR helemaal nergens blijft.

Tijdens een OTR rit zal de XR600 wel voordelen hebben, omdat je van onderuit zo weg trekt, daar waar de Suz. toch eerst meer toeren moet hebben, voor zijn power beschikbaar is.

Maar eenmaal op toeren verliest de XR echt tijdens een cross!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan