Husqvarna WRE 125 Frame opbouwen

2 jan 2020
1.248
750
Beste mensen,

Voor een project heb ik een Husqvarna WRE 125 frame met kenteken gekocht, origineel uiteraard.

Hier wil ik een complete motor bijkopen en alles overbouwen.

Het frame heeft bouwjaar 2010.

Nu weet ik dat er verschillende vergelijkbare types van deze motor zijn (met en zonder kenteken). Bijvoorbeeld CR125, WR125, SM125

Alleen weet iemand ook vanaf welk bouwjaar dit allemaal gaat passen zonder al te veel kunstgrepen?

Liefste gewoon 1:1 overzetten natuurlijk

Dank.
 
Zag wel dat bv de pakkingsets van een WR en CR gelijk zijn ,dan zullen de blokken ook uitwisselbaar zijn.
Zo kan je dat zelf ook uitzoeken door onderdelen van verschillende uitvoeringen /bouwjaren te vergelijken of ze het zelfde onderdeelnummer hebben.Bij die kleine fabrikanten word er vaak maar 1 soort blok gebruikt omdat een nieuwe
ontwikkelen veel geld kost
 
Laatst bewerkt:
Zou ook de mogelijkheid bekijken om er iets anders in te schroeven dan een “oude” husq. ivm de verkrijgbaarheid en kosten van onderdelen.
 
En dan hangt het er ook vanaf wat jij er mee wil doen.
Een CR heeft geen verlichting en dus ook geen spoel om stroom te maken in de ontsteking,en uiteraard ook niets voorzien voor verlichting in de kabelboom.
Een SM heeft ook SM wielen,daar ben je niets mee als je enduro wil rijden,wil je een SM heb je niets aan cross/enduro wielen.
 
Zo kan je dat zelf ook uitzoeken door onderdelen van verschillende uitvoeringen /bouwjaren te vergelijken of ze het zelfde onderdeelnummer hebben.
Goeie idd 👌🏻👌🏻

Zou ook de mogelijkheid bekijken om er iets anders in te schroeven dan een “oude” husq. ivm de verkrijgbaarheid en kosten van onderdelen.
Ja mss wel alleen ik probeer het eerst zo simpel mogelijk te houden. Dus het liefste 1:1 overbouwen. Met hele andere merken of blokken ga ik wss geheid tegen problemen aanlopen...

En dan hangt het er ook vanaf wat jij er mee wil doen.
Dank voor je inbreng. Is zeker waar wat je zegt. Het meest ideale zou een CR blok met SM wielen zijn.... Alleen dan lijkt mij dat ik ook de voorvork van een SM nodig heb?

Maar de vraag vanaf, tot welk bouwjaar gaat het allemaal passen met het frame is voor nu het belangrijkste. Dus als iemand daar meer info over weet?

Eventueel aanpassingen met ideeën en combineren kan ik dan altijd nog maken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan