Hydraulische Cilinder Heftafel

buffel2004

MF'er
15 mei 2010
146
1
den bosch
Hoi Iemand enig idee hoe deze hydraulische cilinder te openen is hij is lek en zou hem graag reviseren maar geen idee hoe hij open moet ook op google gezocht maar niks kunnen vinden zie foto's
funxav.jpg

iwoen8.jpg

35na348.jpg

6p3pz5.jpg

sdh1z8.jpg

2f0di4n.jpg

:t
 
Sorry dat het even duurde maar had andere dingen te doen, ik weetniet hoe ver je ondertussen bent?

Je hebt een handpomp, daar zit een buis aan als tankje, op de kop van de buis zal een bout zitten, ik gok dat dat de vul zal zijn ipv de schroef die jij aanwijst, plaatje is een beetje onduidelijk, niet zo goed te zien.
Is wel een beetje op lette als je daar een bout/moer ziet zitten en deze probeert los te draaien, het kan ook de bevestigingsbout zijn waarmee het tankje tegen de handpomp zit geschroefd, als je dan de bout/moer losdraait gaat het tankje los en leeg lopen.

Hoe ben je met knutselen?, kun je wat lassen? Solderen?
Met een ha dpomp word het allemaal wat lastiger om daar een aansluiting op te maken, ik zit te denken aan een sokje op de tank/buis te solderen/lassen?
Kun je wat betere fotos maken van de handpomp?, de kop vd tank en evt wat betere foto van wat jij denkt dat de vul opening is.

Het "schroefje" op de cilinder zal idd de ontluchting zijn maar is ook niet goed te zien, er zal iets van een gaatje in dat schroefje moeten zitten?,
Hoi , inmiddels schraper en zuiger afdichting gemonteerd cilinder netjes glad en schoon geschuurd en schoon gemaakt vanbinnen terug in elkaar gezet olie in de pomp gevuld was inderdaad een schroef achter op de buis/tankje pompt nu wel omhoog maar maar wil dan niet meer zakken en lekt nog steeds ben eigenlijk een beetje klaar met dat ding en ga maar is op zoek naar een andere heftafel het liefst voor weinig misschien iemand hier op mf nog wat staan ?
 
Hoe heb je geschuurd?

Je moet geen schuurlijnen in de bewegingsrichting van de zuiger maken, want dan maak je hem alleen maar lekker.
Je moet dat ding honen, groeven in de ronding is juist goed voor een goeie afdichting.

Die handpompjes zijn lekker goedkoop maar lekken ook met een jaar bij de slangbevestiging.

Dat ie niet wil zakken komt waarschijnlijk omdat het retourgaatje niet goed is.
Roest of een veertje of of ventieldingetje of kogeltje beschadigd.
 
Hoe heb je geschuurd?

Je moet geen schuurlijnen in de bewegingsrichting van de zuiger maken, want dan maak je hem alleen maar lekker.
Je moet dat ding honen, groeven in de ronding is juist goed voor een goeie afdichting.

Die handpompjes zijn lekker goedkoop maar lekken ook met een jaar bij de slangbevestiging.

Dat ie niet wil zakken komt waarschijnlijk omdat het retourgaatje niet goed is.
Roest of een veertje of of ventieldingetje of kogeltje beschadigd.
Cilinder is gehoond als je pompt met de handpomp heb ik niet echt het idee dat er erg veel druk op staat/komt
 
Zoek niet te snel naar een andere tafel, heb die van mij toen ook gekocht met een defecte cylinder.

Van een gevonden oude krik, de cylinder gebruikt om het hele spel weer aan het werk te krijgen.
Heeft het best lang gedaan.

( ga hem denk ik nu ombouwen naar electrische spindel.. gewoon.. omdat het kan :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan