Hydraulische cilinder vullen heftafel

Luz916

Die hard MF'er
1 okt 2017
314
167
Goedemiddag,

Enige tijd geleden heb ik een heftafel gekocht om op hoogte te kunnen werken aan de motor. Enige tijd na aanschaf moest er een paar borgpennen vervangen worden, tijdens deze reparatie is er wat olie uit de cilinder gelekt. Vervolgens heeft de lift het nog 2x gedaan, en op dit moment vermoed ik dat er lucht in het systeem zit. > de cilinder komt onder belasting niet meer naar buiten.

Nu heb ik dit weekend wat reparatie pogingen gedaan door olie bij te vullen, maar tevergeefs. Zijn er hier op MF mensen die bekend zijn met dit type cilinders, of advies kunnen geven? Of eventueel bekend zijn met plaatsen om de lift te laten repareren of de cilinder te demonteren en reviseren?

De lift zelf is ondanks zijn leeftijd niets mis mee, dus hierin investeren zou wat mij betreft zeker de moeite waard zijn.

Gedaan tot nu toe:
  • Olie pijl gecheckt via de blauwe bout aan de onderkant van de cilinder in uitgaande stand > reservoir = vol
  • Olie pijl gecheckt via de blauwe bout aan de onderkant van de cilinder in rust stand > reservoir was op een paar cc na vol. Ook na bijvullen geen beter resultaat.
Wie o wie?
 

Bijlagen

  • 0b435752-76c2-4773-b5fc-c90bbd8d9f5d.jpg
    0b435752-76c2-4773-b5fc-c90bbd8d9f5d.jpg
    217,8 KB · Weergaven: 76
  • 3cb0ccfe-f19e-4191-9505-1a3afc971b4e.jpg
    3cb0ccfe-f19e-4191-9505-1a3afc971b4e.jpg
    218,6 KB · Weergaven: 68
  • 5ccfe856-29a0-4e2e-9f5c-7bcf5ebced51.jpg
    5ccfe856-29a0-4e2e-9f5c-7bcf5ebced51.jpg
    280,3 KB · Weergaven: 64
  • 88c5e3b7-aee1-4aa7-9eaf-d5215ddc9089.jpg
    88c5e3b7-aee1-4aa7-9eaf-d5215ddc9089.jpg
    205,6 KB · Weergaven: 62
  • e6d0dfff-c298-40d8-b29d-5781eca23a42.jpg
    e6d0dfff-c298-40d8-b29d-5781eca23a42.jpg
    219,4 KB · Weergaven: 76
  • f92b8793-4de6-494e-bdd6-ad0517510a93.jpg
    f92b8793-4de6-494e-bdd6-ad0517510a93.jpg
    173,7 KB · Weergaven: 74
Oplossing
Update: Vandaag een belletje gehad van het bedrijf waar ik de lift heb achtergelaten. Hij werkt weer!

Achteraf geen wonder dat ik het niet werkend kreeg.
  1. Bij demontage bleek dat er roest op de cilinder zat, deze is nu gehoond.
  2. Alle afdichtingen zijn vernieuwd, deze weren ook "End Of Life".
  3. De cilinder zat toch nog vol met drap (hoe dan?! ik heb mezelf suf gepompt met hydraulische olie). Dus alles is schoon gemaakt.
Totale kosten: een paar honderd euro en 3u op en neer rijden met de lift op de aanhanger. Daar ben ik zeer tevreden mee.
Update: Vandaag een belletje gehad van het bedrijf waar ik de lift heb achtergelaten. Hij werkt weer!

Achteraf geen wonder dat ik het niet werkend kreeg.
  1. Bij demontage bleek dat er roest op de cilinder zat, deze is nu gehoond.
  2. Alle afdichtingen zijn vernieuwd, deze weren ook "End Of Life".
  3. De cilinder zat toch nog vol met drap (hoe dan?! ik heb mezelf suf gepompt met hydraulische olie). Dus alles is schoon gemaakt.
Totale kosten: een paar honderd euro en 3u op en neer rijden met de lift op de aanhanger. Daar ben ik zeer tevreden mee.
 
Oplossing
Update: Vandaag een belletje gehad van het bedrijf waar ik de lift heb achtergelaten. Hij werkt weer!

Achteraf geen wonder dat ik het niet werkend kreeg.
  1. Bij demontage bleek dat er roest op de cilinder zat, deze is nu gehoond.
  2. Alle afdichtingen zijn vernieuwd, deze weren ook "End Of Life".
  3. De cilinder zat toch nog vol met drap (hoe dan?! ik heb mezelf suf gepompt met hydraulische olie). Dus alles is schoon gemaakt.
Totale kosten: een paar honderd euro en 3u op en neer rijden met de lift op de aanhanger. Daar ben ik zeer tevreden mee.
Dus die paar honderd euro is gereduceerd tarief, in de vrije uurtjes?

Nette prijs, samen met het materiaal.
 
Nou heb ik het hele verhaal al drie keer door gelezen echter ik krijg er geen vat op...🤔☹️
Ik heb hetzelfde probleem , geen zichtbare lekkage, gaat voor 3/4 goed omhoog maar het laatste 1/4 haast niet meer.
Wil wel bijvullen maar weet niet goed waar en weet ook niet goed hoe te ontluchten.
Hef tafel komt van HBM ( zo’n rode), en heeft het altijd top gedaan tot een paar weken terug dus.
Wie geeft duidelijk advies.....🤪😁
 
Nou heb ik het hele verhaal al drie keer door gelezen echter ik krijg er geen vat op...🤔☹️
Ik heb hetzelfde probleem , geen zichtbare lekkage, gaat voor 3/4 goed omhoog maar het laatste 1/4 haast niet meer.
Wil wel bijvullen maar weet niet goed waar en weet ook niet goed hoe te ontluchten.
Hef tafel komt van HBM ( zo’n rode), en heeft het altijd top gedaan tot een paar weken terug dus.
Wie geeft duidelijk advies.....🤪😁


Mocht je zelf ook google hebben, kun je zelfs nog meer vinden :Y
 
Nou heb ik het hele verhaal al drie keer door gelezen echter ik krijg er geen vat op...🤔☹️
Ik heb hetzelfde probleem , geen zichtbare lekkage, gaat voor 3/4 goed omhoog maar het laatste 1/4 haast niet meer.
Wil wel bijvullen maar weet niet goed waar en weet ook niet goed hoe te ontluchten.
Hef tafel komt van HBM ( zo’n rode), en heeft het altijd top gedaan tot een paar weken terug dus.
Wie geeft duidelijk advies.....🤪😁
Als ik dit zo hoor is het een begin van het einde. Blijft de tafel wel op hoogte wanneer je hem een nacht onder belasting laat staan? Of zakt hij langzaam?
Mogelijk bij HBM even vragen wat een nieuwe cilinder kost? Met wat geluk zijn ze niet te duur en een quick fix.
 
Nou heb ik het hele verhaal al drie keer door gelezen echter ik krijg er geen vat op...🤔☹️
Ik heb hetzelfde probleem , geen zichtbare lekkage, gaat voor 3/4 goed omhoog maar het laatste 1/4 haast niet meer.
Wil wel bijvullen maar weet niet goed waar en weet ook niet goed hoe te ontluchten.
Hef tafel komt van HBM ( zo’n rode), en heeft het altijd top gedaan tot een paar weken terug dus.
Wie geeft duidelijk advies.....🤪😁
Zou helpen als je wat meer verteld dan alleen de kleur .
De meeste zijn rood bij HBM en ook werken de meeste met een potkrik je kan eens Google hoe je die opnieuw kan vullen
 
Terug
Bovenaan Onderaan