Hydraulische koppeling

Wernerrrw

MF'er
9 sep 2015
225
136
Ik heb het volgende probleem: ik heb geprobeerd mijn koppeling van nieuwe vloeistof te voorzien. Ik heb eerst systeem zou goed als mogelijk leeg laten lopen. Achteraf misschien handiger geweest om het gewoon rond te pompen en er steeds nieuwe vloeistof in te gooien, daarvoor is het nu te laat. Ik heb nu alles weer aangesloten en heb nieuwe vloeistof in het reservoir gegooid. Inmiddels ben ik al anderhalf uur mijn hendel aan het intrekken, nippel open, nippel dicht, hendel los etc. Het resultaat mag gerust mager genoemd worden aangezien het niveau niet (zichtbaar) gedaald is. Ik heb net zuiger die het staafje van de koppeling indrukt er weer uitgehaald en geluisterd wat er gebeurd als je dan de hendel inknijpt en los laat. Hij gorgelt dan iets, dus het lijkt me dat het systeem niet verstopt zit... Heeft iemand een idee hoe ik dit wat sneller voor elkaar krijg? Ik heb eigenlijk weinig sin de rest van de avond steeds dezelfde beweging te moeten maken.
 
Vacuumtrekken is het best.
En als je het met de hand doet hoef je niet steeds die nippel open en dicht te draaien, geen idee waarom men dat denkt..
Je doet een doorzichtige slang op de ontluchtingsnippel, opent de ontluchtingsnippel en je blijft net zo lang pompen tot er geen luchtbelletjes meer in de doorzichtige slang zitten, daarna draai je de nippel weer dicht.
Handel wel of niet ingeknepen maakt niet uit.
 
Vertel, hoe doe je dit?
Zodra de hendel is ingetrokken is het reservoir namelijk afgesloten..

Simpel ,op het moment dat je vacuum trekt ,trek je de hendel in.
Dan help je de olie + lucht richting de ontluchtings nippel.

doe dit al jaren met remmen en mag rustig zeggen dat geen enkel systeem mij ooit de baas is geweest ;)
Alle systemen heb ik altijd kunnen ontluchten .

koppelingen zullen niet veel spannender zijn
 
Laatst bewerkt:
Simpel ,op het moment dat je vacuum trekt ,trek je de hendel in.
Dan help je de olie + lucht richting de ontluchtings nippel.

doe dit al jaren met remmen en mag rustig zeggen dat geen enkel systeem mij ooit de baas is geweest ;)
Alle systemen heb ik altijd kunnen ontluchten .

koppelingen zullen niet veel spannender zijn

Dus jij krijgt het voor elkaar om vloeistof uit een leiding te zuigen dat aan een zijde is afgesloten? Knap!

Je zult wel wat traag zijn met het inknijken van de handel en dst het daarom werkt.
Doe de volgende keer het zoals je doet, maar dan zonder je hendel in te knijpen, wedden dat het makkelijk gaat
 
Vertel, hoe doe je dit?
Zodra de hendel is ingetrokken is het reservoir namelijk afgesloten..

cups in hoofdremcylinder sluiten alleen af als er druk op komt te staan. trek je onderdruk "lossen" ze en kan de vloeistof passeren.

maar verder zie ik ook totaal geen voordeel aan het inknijpen van het hendel. het werkt net zo goed zonder inknijpen dus waarom moeilijk doen ?
 
leuke tip om je stofzuiger om zeep te helpen, alles word zo je stofzuiger in gezogen, de fles zelf trekt ook helemaal samen waardoor het een goede tip lijkt maar praktisch gezien niet goed werkt. ik zou gewoon een pompje kopen , bij mlm parts te koop zag ik en mss ook bij de lokale zaak. zelf is het van de week gelukt door te blijven proberen, stuur wat schuin zetten zodat alles min of meer in 1 lijn naar boven staat, en hier en daar een tikje op de leiding, ik had na een 45 min pas goede druk.
 
Dus jij krijgt het voor elkaar om vloeistof uit een leiding te zuigen dat aan een zijde is afgesloten? Knap!
De afsluiting die jij ziet in de hoofdremcilinder is geen harde maar een zachte, namelijk van rubber. Door beneden vacuum te zuigen kan er vloeistof langs de rubber "rok" van de zuiger komen. Pas bij knijpen met de hendel drukt deze "rok" zich vast tegen de cilinderwand.

Zie het als een fietspomp, naar beneden sluit het leertje af en pomp je lucht in de band, bij het omhooghalen kan er lucht langs het leertje gezogen worden.
 
leuke tip om je stofzuiger om zeep te helpen, alles word zo je stofzuiger in gezogen, de fles zelf trekt ook helemaal samen waardoor het een goede tip lijkt maar praktisch gezien niet goed werkt. ik zou gewoon een pompje kopen , bij mlm parts te koop zag ik en mss ook bij de lokale zaak. zelf is het van de week gelukt door te blijven proberen, stuur wat schuin zetten zodat alles min of meer in 1 lijn naar boven staat, en hier en daar een tikje op de leiding, ik had na een 45 min pas goede druk.

Ik heb al vele malen de stofzuiger-met-pet-fles-en slangetje toegepast. En dat werkt prima. Ik heb nog nooit een druppel olie in de stofzuiger gehad. Kwestie van het slangetje wat verder in dd fles laten steken.

Wel even opletten dat je reservoir gevuld blijft, maar dat is met elke methode zo.
 
leuke tip om je stofzuiger om zeep te helpen, alles word zo je stofzuiger in gezogen, de fles zelf trekt ook helemaal samen waardoor het een goede tip lijkt maar praktisch gezien niet goed werkt. ik zou gewoon een pompje kopen , bij mlm parts te koop zag ik en mss ook bij de lokale zaak. zelf is het van de week gelukt door te blijven proberen, stuur wat schuin zetten zodat alles min of meer in 1 lijn naar boven staat, en hier en daar een tikje op de leiding, ik had na een 45 min pas goede druk.
:Z
 
Probeer eens het volgende,
reservoir vullen, dop eraf laten, nippel met een transparant slangetje erop open zetten en een potje eronder.
De zwaartekracht doet dan het werk en drukt de lucht voor de remvloeistof het systeem uit.

Ik kan me voorstellen dat dat niet altijd werkt. Lucht in vloeistof zal namelijk altijd willen stijgen, daar veranderd zwaartekracht dus niets aan.
Veel zal dus afhangen van de hoeveelheid lucht, dikte van de leidingen(en) en de plaats waar die lucht zich bevind.
Met mijn bescheiden kennis ben ik ook van mening dat een vacuümpompje de klus gaat klaren, die dingen zijn namelijk niet voor niets uitgevonden.
 
Ik kan me voorstellen dat dat niet altijd werkt. Lucht in vloeistof zal namelijk altijd willen stijgen, daar veranderd zwaartekracht dus niets aan.
Veel zal dus afhangen van de hoeveelheid lucht, dikte van de leidingen(en) en de plaats waar die lucht zich bevind.
Met mijn bescheiden kennis ben ik ook van mening dat een vacuümpompje de klus gaat klaren, die dingen zijn namelijk niet voor niets uitgevonden.

Bij de fireblade werkte het, bij de SP ook,
Nu is dit systeem al helemaal leeg(geweest) maar in principe hoef je alleen maar de nippel open te zetten en steeds het potje op tijd bijvullen.
Kun je zelf er lekker naast gaan zitten met een peuk en koffie. :+
 
Ik heb een remontluchter gekocht bij HBM en het was, zoals een aantal van jullie al zeisen, binnen vijf minuten klaar. Iedereen bedankt voor het meedenken!
 
Je kunt ook aan je ontluchtingsventiel een slangetje met een fietsventiel doen. Maak deze er zo op dat de lucht eruit kan maar niet erin. Nu maar pompen en bijvullen. En tadaaaa klaar.
 
als je em hebt denk je; had ik dit maar eerder gekocht.
:Y
full

Ik het ook het vermoeden dat de vorige eigenaar/eigenaren zich in ieder geval nooit druk hebben gemaakt op de vloeistof. Of ze dachten dat er olie in moest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan