Hydraulische koppeling

stephan81

Rookie
9 aug 2021
2
0
Wie o wie kan me verder helpen

heb een intruder met hydraulische koppeling pas de vloeistof vervangen was volgens mij nog nooit gebeurd en ontlucht alles werkte prima
tot ik een langere rit ging maken
het lijk er op dat als ik vaker de koppelings hendel in druk er steeds meer druk opgebouwd word en de koppeling begint te slippen als of de cilinder niet meer terug gaat dus deze ook gecontroleerd zat de dot 4 tussen blok en cilinder deze ook gedemonteerd schoon gemaakt alles weer netjes gemonteerd maar probleem blijft
 
helaas dat is het ook niet als ik de deksel van reservoirtje af laat en de koppeling los laat zie je dat er vloeistof terug stroomt
ja, net zoveel als je erin gepompt hebt, maar het compensatie gaatje is het 2e hele kleine gat, dat zorgt dat wanneer de vloeistof uitzet door verwarming weg kan. Dat zit dicht.
 
gecontroleerd zat de dot 4 tussen blok en cilinder deze ook gedemonteerd
Even eruit gelicht blijkbaar willen de rest niet lezen en beginnen gelijk naar de pomp te wijzen .
Als er vloeistof tussen de cilinder en het blok zit heeft dat niets met de pomp te maken maar met een lekkende cilinder .
zou die als eerste beetpakken en voorzien van een nieuwe afdichtring .
 
Even eruit gelicht blijkbaar willen de rest niet lezen en beginnen gelijk naar de pomp te wijzen .
Als er vloeistof tussen de cilinder en het blok zit heeft dat niets met de pomp te maken maar met een lekkende cilinder .
zou die als eerste beetpakken en voorzien van een nieuwe afdichtring .
Bij een lek neemt de druk af en kan je uiteindelijk niet meer ontkoppelen, volgens TS neemt de druk toe en gaat de koppeling slippen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan