Hydraulische remschakelaar versleten/instelbaar?

Graadje

MF veteraan
25 aug 2003
2.327
90
Ik heb bij mijn voorrem (Brembo) eenhydraulische remlichtschakelaar. Op zich doet ie het als ik de handel inknijp. Alleen kreeg ik tijdens een rit de klacht dat ie eigenlijk niet doet. In eerste instante dacht ik aan een los contact. Echter nu blijkt dat ie pas aan gaat als je redelijk fors remt. Kortom die zou gevoeliger moeten zijn. Is zoiets instelbaar of is ie dan versleten of is dit een normaal "euvel" van deze schakelaars?
 
hydraulische remlichtschakelaar? Bedoel je misschien een remdrukschakelaar?

Er zijn namelijk twee systemen:
1) remhendel duwt een contactje in: remlicht gaat branden
2) de druk op de remvloeistof laat het remlicht branden

Ik zou zo niet weten hoe je dat kunt veranderen behalve misschien dat contact schoonmaken zodat het soepeler loopt of vervangen door een ander contact (of banjobout met geïntegreerde remdrukschakelaar). Hopelijk heeft iemand anders een goed idee.
 
Wat is stevig remmen voor jou?
De ervaring die ik met die remdrukschakelaars heb is dat ze of werken of kapot zijn.
Repareren enz. is niet te doen (mogelik is er veel) en afstellen kun je die dingen ook niet.



Btw , kijk net op XtremeBikz.nl zie ik het logo (Nederland) van een Audi embleem met een hond erboven, waarom is dat?
 
Laatst bewerkt:
hydraulische remlichtschakelaar? Bedoel je misschien een remdrukschakelaar?

Er zijn namelijk twee systemen:
1) remhendel duwt een contactje in: remlicht gaat branden
2) de druk op de remvloeistof laat het remlicht branden

Ik zou zo niet weten hoe je dat kunt veranderen behalve misschien dat contact schoonmaken zodat het soepeler loopt of vervangen door een ander contact (of banjobout met geïntegreerde remdrukschakelaar). Hopelijk heeft iemand anders een goed idee.

Optie 2. (hydraulisch is met (rem)vloeistof)

Wat ik met fors remmen bedoel is lastig. Als ik op een rood verkeerslicht af rij en ik rem normaal af (vergelijkbaar denk ik zoals iedereen dat zo'n beetje doet), dan doet ie het niet. Moet ik wat feller remmen (dus als je flink door rijdt en je remt daardoor wat forser af voor een bocht, doet ie het wel).
 
Wat is stevig remmen voor jou?
De ervaring die ik met die remdrukschakelaars heb is dat ze of werken of kapot zijn.
Repareren enz. is niet te doen (mogelik is er veel) en afstellen kun je die dingen ook niet.



Btw , kijk net op XtremeBikz.nl zie ik het logo (Nederland) van een Audi embleem met een hond erboven, waarom is dat?

_O- ik denk al waar ziet ie een hond in...... maar nu je het zegt..... zo had ik er niet naar gekeken. Streetfighters en boksbeugels zijn nu eenmaal met elkaar verbonden, maar je hoeft daar niets agressiefs achter te zoeken.
 
Ik heb bij mijn voorrem (Brembo) eenhydraulische remlichtschakelaar. Op zich doet ie het als ik de handel inknijp. Alleen kreeg ik tijdens een rit de klacht dat ie eigenlijk niet doet. In eerste instante dacht ik aan een los contact. Echter nu blijkt dat ie pas aan gaat als je redelijk fors remt. Kortom die zou gevoeliger moeten zijn. Is zoiets instelbaar of is ie dan versleten of is dit een normaal "euvel" van deze schakelaars?


Lijkt mij dat je of een nieuwe remlichtschakelaar moet monteren of dat er lucht in het remsysteem zit.dus eerst remsysteem ontluchtten doet de remlichtschakelaar het nog niet naar behoren dan vervangen.simpel klussie maarrr wel systeem weer ontluchtten !
succes. :W

ciao1
 
Terug
Bovenaan Onderaan