Het is een programma gebaseerd op formules van G.P Blair, weet niet of het wat is.
Het word een uitlaat van staal.
Maar het is een yamaha fs1 schoolbrommer die 80 loop (wat ik hard zat vind ) maar alleen een iets langere powerband wil hebben.( als ik over schakel van de derde naar de vierde versnelling kom je net onder het toerengebied terecht dus kost veel moeite om hem weer in de powerband te krijgen.)
Al lukt het niet, ik vind t geweldig mooi om zulke dingen te proberen en een beetje ervaring op te doen
Je kan er natuurlijk ook een originele snelle Yamaha uitlaat opzetten, die worden nog steeds verkocht. En 80 is netjes, maar 110 wou vroeger ook
Die originele snelle uitlaat werd overigens ook d.m.v. hydroforming gemaakt, hij was herkenbaar aan het lasnaadje over de gehele uitlaat. Ook lekker makkelijk toendertijd voor de politie, de originele brommeruitlaat had geen naad.
Jij krijgt van mij een kratje bier als jij een FS1 met een standaard pijp 'zonder moeite' op de 100 km/h krijgtJa precies.....orgineel liepen die dingen af fabriek al ruim 70 kmh, werden in Nl voorzien van ( afhankelijk het type) kleinere inlaatschijf of kleine menbraan, geknepen uitlaat, en 378 cilinder ipv F5B of FS1...378 had 2 spoelpoorten daar was geen winst te halen, maar de F5b of FS1 hadden 3 spoelpoorten, en die had je zonder veel moeite ( 16mm carb, grote uitlaat ) al vrij snel op de 75/80 kmh, en beetje creatief had je hem zonder mpoeite op de 100
Ja precies.....orgineel liepen die dingen af fabriek al ruim 70 kmh, werden in Nl voorzien van ( afhankelijk het type) kleinere inlaatschijf of kleine menbraan, geknepen uitlaat, en 378 cilinder ipv F5B of FS1...378 had 2 spoelpoorten daar was geen winst te halen, maar de F5b of FS1 hadden 3 spoelpoorten, en die had je zonder veel moeite ( 16mm carb, grote uitlaat ) al vrij snel op de 75/80 kmh, en beetje creatief had je hem zonder mpoeite op de 100
Over het lassen. Voor een uitlaat gebruik je redelijk dun staal (0,8mm) of nog dunner. Het is stukken makkelijker om dat mooi te lassen dmv een Tig apparaat.
...
Een uitlaat moet zo dun als kan, maar zo dik als noodzakelijk zijn. Een dunnere uitlaat warmt sneller op dan een dikke, daarom geniet zo dun mogelijk de voorkeur...
Zie jij de TS al op nationaal niveau racen?