hydrolische koppeling????

trademark

MF'er
16 mei 2006
41
0
Uden
weet iemand wat voor een soort vloeistof ik in me hudrolische koppeling kan doen?
ik gebruik voor mijn remmen dot 4 remvloeistof maar kan dat dan ook in de koppeling???
 
Is het voor een Gasgas, dan mag er dot 4 in.
Pas op want niet in alle motoren mag dot4.
In mijn ktm moest mineralen olie (zoals ook in veel franse autos)
 
ja het is voor een gasgas txt 249 cc trial motor.

ik ga de vloeistof vervangen omdat mijn koppeling wel eens blijft hangen.
dit gebeurt alleen als ik me koppeling in heb en hij in laag toeren loopt.
als ik dan gas bij geef(hoog toeren) dan weer niet.
 
Dan is je koppelingshuis ingeslagen.
Als je de motor op zijn zij legd dan kan je de platen eruit halen, je zal dan zien dat de vingers op het huis allemaal groefjes hebben door het slaan van de platen. verwijder het huis en vijl de vingers een beetje af zodat de groeven ongeveer zijn verdwenen of vervang het huis.
Van welk jaar is ie?
 
@ v.d.v: zomaar uit nieuwsgierigheid dus wellicht een STOMME vraag; ik zag ergens een plaatje van die "vingers" en vraag me af of dat spul niet omgekeerd kan worden opgelegd, of terug-geplet/gebogen ofzo ... (vijlen is materiaalverlies en risico van achterblijvende deeltjes ... )?
 
Dat huis is uit een stuk en met uitvijlen heb je natuurlijk materiaalverlies.
Hoe meer er af gevijld wordt des te sneller slaat hij de volgende keer weer in.
Door de extra speling gaat hij harder slaan.
 
Wat wordt bedoeld is de koppelingkorf. Hier valt niks aan terug te buigen o.i.d. Misschien doel je zelf op de platen die kerfjes hebben?

De bedoeling is om de opstaande delen van de korf (vingers) aan de zijde waar tegen de platen komen weer glad te vijlen. Hierdoor blijven de platen bij beweging niet haken achter de kerfjes.

Om een hoop woorden samen te vatten voor de kijkers:
grv_bskt.gif

Als je dat hebt, dan heb je dus een probleem _O-
 
Wat wordt bedoeld is de koppelingkorf. Hier valt niks aan terug te buigen o.i.d. Misschien doel je zelf op de platen die kerfjes hebben?

De bedoeling is om de opstaande delen van de korf (vingers) aan de zijde waar tegen de platen komen weer glad te vijlen. Hierdoor blijven de platen bij beweging niet haken achter de kerfjes.

Om een hoop woorden samen te vatten voor de kijkers:
(Afbeelding)
Als je dat hebt, dan heb je dus een probleem _O-


tranen van het lachen _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
O, ik zag ergens een ander model/plaatje waarop iets dat als een soort extra plaat aandrukte uitsteeksels had die iemand daar ook "vingers" noemde; kan niet meer terugvinden wat/waar dat was maar dan toch kennelijk iets anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan