hyosung 125cc

in de korte tijd kan die zeker niet opgeknapt zijn en ik zie het aan de foto ook wel,
1e eigenaar ikke.
2e eigenaar mijn vriendin.

motor,

bout voorste uitlaat pijp afgebroken (in blok)
kettingset op, remblokken op (schrijf zo onderhand ook wel)
(gashendel+kastje zitten los) sensor standaard mist.

ergste maar ook levengevaarlijk (achtervering bevestiging is doorgebogen)
dat kan dus op ieder moment doorbreken met alle gevolgen.
op de foto is te zien dat dat niet verholpen is want het kontje van de motor hoort hoger als de tank te staan.

hier en daar schade (tank is ook niet mooi meer stukken verf missen)
choke zit muurvast (vanaf 1000km dat ik die motor nieuw had gekocht)

voor de rest wel prima, heeft wel onderhoud beurt nodig.

Probleem met warm weer rijden dat die achterste cilinder te warm word en hij 50% vermogen verlies heeft. al met al word je door het merk (en de dealers rondom arnhem) niet al te best geholpen met problemen. (ofterwijl niet)

de veiling die onze motor overkocht heeft wist van deze problemen af!

deze zaak die hem gekocht heeft zal het vast ook wel weten,
hier een linkje maar vooral niet kopen!!!

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=63
 
'Motor is technisch in goede staat'. Nu maar hopen dat een geinteresseerde eerst op Google zoekt op het kenteken. Aardig wat werk nodig dus om echt in technisch goede staat te zijn, als de achterste cilinder al te heet wordt met warm weer. Weet hij dat ook?

Hoe denk je trouwens over Hyosung in het algemeen, redelijk wat problemen als ik het zo lees, voor een jonge motor. En die choke, kon de dealer dat niet onder garantie fixen?
 
'Motor is technisch in goede staat'. Nu maar hopen dat een geinteresseerde eerst op Google zoekt op het kenteken. Aardig wat werk nodig dus om echt in technisch goede staat te zijn, als de achterste cilinder al te heet wordt met warm weer. Weet hij dat ook?

Hoe denk je trouwens over Hyosung in het algemeen, redelijk wat problemen als ik het zo lees, voor een jonge motor. En die choke, kon de dealer dat niet onder garantie fixen?

ik denk dat je bij een chingchong motor nog serieuzer genomen word....
enigste goeie dealer waar we 1x geweest zijn was f-cattier, maar daar ook geen ervaring met reparatie of iets in de richting, maar dat was naar mijn enigste mening wel echt een motorzaak die ergens om geeft.

verder zijn we gewoon redelijk klaar met het merk. als je hyosung op belt word je gewoon uitgelachen. heb toen zelfs keer hyo korea contact gehad en daar werd ik nog beter behandeld als de NL versie, als je je belt krijg je al de indruk dat je met een calcentrum op een zoldertje te maken hebt. dealer in nijmegen had ik eerst hoge pet van op maar daar kom ik ook nooit meer van me leven... Maar goed we zijn allebij van een hyo naar een Yamaha gegaan dus het verschil mag er nu wel wezen.
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand hier die de hyosung gtr 125 kan vergelijken met een honda cbr 125 qua zitpositie/grootte van de motor?
Heb veel interesse in de hyosung, maar die kan ik hier zo niet in de buurt testzitten/rijden en de CBR wel.
Ben zelf nogal groot (1m96) en ik vrees dat de hyosung te klein zal zijn...

(Over het mechanische deel en de kwaliteit heb ik voldoende info gevonden :) )
 
Ging meer over de pre 2011 CBR.
Ik had eerlijk gezegd geen idee dat er verschil in grootte zat.

Nu de CBR's kan ik beide versies eens testzitten in een motorzaak in de buurt, enkel die hyosung niet. Vandaar dat ik eens wil weten of de hyosung nu groter of kleiner is. Ik lees overal dat het frame gebaseerd is op een 600cc, maar of dit ook invloed heeft op de zithoogte is me niet duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ging meer over de pre 2011 CBR.
Ik had eerlijk gezegd geen idee dat er verschil in grootte zat.

Nu de CBR's kan ik beide versies eens testzitten in een motorzaak in de buurt, enkel die hyosung niet. Vandaar dat ik eens wil weten of de hyosung nu groter of kleiner is. Ik lees overal dat het frame gebaseerd is op een 600cc, maar of dit ook invloed heeft op de zithoogte is me niet duidelijk.

zithoogte was met mijn 1,88 prima. alleen alles gaat kapot aan die dingen.
vergis je er niet in de 650cc's zijn wel redelijk degelijke machine's maar die nieuwe 125cc's niet. kan je beter de oude 125cc kopen van hyosung. yzf r125 lijkt mij ook wel goed bij jou lengte, verschil kwa prijs is niet veel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan