hyosung 125cc

lukepro3

MF veteraan
21 apr 2013
1.377
8
Arnhem
hyosung 125cc topic,
natuurlijk is iedereen welkom mits er normaal word gedaan.

hyosung gt125p (2013) : lukepro3
full



hypsung gt125p : Khardak
full


Hyosung gt125p : Jelke1992
full



Daelim Roadwin VJ125 : indseysew
full
 
Laatst bewerkt:
hyosung rt 125 karion

full


Motor Eéncilinder 4takt, 124,5CCM olie-/luchtgekoeld
Vermogen Ca. 10KW (14PK) bij 10.000 toeren/min.
Transmissie 5 versnellingen
Aandrijving Ketting
Topsnelheid ca. 105 km./u.
Tankinhoud 9,1 ltr., ca. 1,0 ltr. reserve
Zithoogte 790mm
Voorvering Telescoop voorvork vering met 160mm veerweg
Achtervering Dubbele swingarm met 110mm veerweg
Voorrem Hydraulische dubbele schijfrem, 275mm doorsnee
Achterrem Mechanische Simplex-trommelrem, 130mm doorsnee
Voorband 130/80 M/C 66P
Achterband 180/80-14 M/C 78P
Leeggewicht Rijklaar 135 kg.
Consumentenprijs € 2.999,00
Fabrieksgarantie 2 jaar
Rijbewijs Geschikt voor A-1 rijbewijs
Kleuren Alleen in zwart leverbaar

http://www.hyosung-nederland.nl/hyosung_modelrt125karion.html

hyosung gt125p

full


Motor 75grd. 2 cilinder V-blok, viertakt DOHC, 125CC olie-/lucht gekoeld, benzine injectie
Vermogen ca. 10,9KW (15 PK), bij 10.500 toeren/min.
Transmissie 5 versnellingen
Aandrijving Ketting
Topsnelheid ca. 110 km./u.
Tankinhoud 17 ltr., ca. 2,5 ltr. reserve
Zithoogte 830mm (3cm. te verlagen met opt. verlagingsset)
Voorvering Upside-down voorvork met 120mm veerweg
Achtervering Dubbele swingarm met 110mm veerweg
Voorrem Hydraulische enkele schijfrem, 300mm doorsnee
Achterrem Hydraulische schijfrem, 230mm doorsnee
Voorband 110/70ZR-17 54H
Achterband 150/70-17 69h
Leeggewicht Rijklaar 167 kg.
Consumentenprijs € 2.999,00
Fabrieksgarantie 2 jaar
Rijbewijs Geschikt voor A-1 rijbewijs
Kleuren Leverbaar in wit en zwart

http://www.hyosung-nederland.nl/hyosung_modelgt125p.html

hyosung gv125p

full


Motor 75grd. 2 cilinder V-blok, viertakt DOHC, 125CC olie-/lucht gekoeld, benzine injectie
Vermogen ca. 9,9KW (13 PK), bij 9.750 toeren/min.
Transmissie 5 versnellingen
Aandrijving Ketting
Topsnelheid ca. 109 km./u.
Tankinhoud 14 ltr., ca. 2 ltr. reserve
Zithoogte 655mm
Voorvering Telescoop voorvork vering met 120mm veerweg
Achtervering Dubbele swingarm met 92mm veerweg
Voorrem Hydraulische dubbele schijfrem, 275mm doorsnee
Achterrem Mechanische Simplex trommelrem, 160mm doorsnee
Voorband 110/90-16 59P
Achterband 130/90-15 66P
Leeggewicht Rijklaar 172 kg.
Consumentenprijs € 3.299,00
Fabrieksgarantie 2 jaar
Rijbewijs Geschikt voor A-1 rijbewijs
Kleuren Leverbaar in zwart, zwart/rood en zwart/grijs

http://www.hyosung-nederland.nl/hyosung_modelgv125p.html
 
Laatst bewerkt:
Misschien handig om een overzicht te maken van alle modellen en specificaties/mods net zoals in het yzf topic. ;)

Bijvoorbeeld zoals
-Gt125p
-gv125
-gv125r
-Jeon
 
laat maar even weten wat je rijd en als je een foto stuurt zet ik die in de topic.
 
Laatst bewerkt:
mijn verhaal,

inmiddels iets langer als 2 weken mijn hyosung gt125p in bezit,
splinternieuw bij de dealer opgehaald.
het is een fijne motor om mee te rijden en de standaard uitlaat klinkt ook niet gek.
ik zit inmiddels iets over de 600km heen dat betekend dat ik bijna uit de inrij periode ben.
met de motor ben ik superblij omdat die gewoon leuk rijd.
ook al een paar keer iemand achterop gehad , zelfs met mijn ma van Arnhem naar den bosch. s'avonds ook al gereden, alleen ik heb het idee dat mijn lamp te hoog staat omdat als ik groot licht aandoe minder zie dan als ik met normaal licht rij.
 
Laatst bewerkt:
3000 euro voor die hyosung rt 125 karion vind ik echt absurd..! Het is een concurrent voor die kymco pipe, en die is zo'n beetje de helft van de prijs..En hij ziet er niet uit...

die gt125p en gv125p zien er wel goed uit!
 
De karion is nagemaakt van een yamaha 125 trail.
Kwa prijs had die wel lager mogen zitten.
 
Laatst bewerkt:
hyosung 125cc topic,
natuurlijk is iedereen welkom mits er normaal word gedaan.

hyosung gt125p (2013) : lukepro3
[afbeelding]
Ah, heb je hem? Mooi ding.
Had je nog aan je dealer gevraagd of hij technisch veel verschilt van het 2012 model? Daar was ik wel benieuwd naar.
 
He, nee niet naar gevraagt? Ik heb het 2013 naked model in het wit,
De eerste foto die je ziet is ook echt van mij.
 
hee, ik vind het echt wel fijn rijden ja, goeie dikke banden , goed gewicht om mee te rijden (170kilo),
verder vind ik hem prima optrekken voor zover ik me kan herinneren. ik zal zo als ik naar stage rij even kijken hoe hard die nou echt optrekt. zal ook een keertje gopro video online zetten ervan.
top snelheid heb ik nog niet gedaan.
 
nee, geen last van het gewicht kan er lekker me smijten en gooien.
 
Laatst bewerkt:
Mwah ik vind 170kg en 125cc echt veel.. dan is 120-130kg wenselijker. Stabiliteit is leuk met hele hoge snelheden, wat je met 11kW niet kan halen. Maargoed, als jij er blij mee bent en het rijd verder goed, dan maakt het allemaal niet uit wat ie weegt. :)
 
idd, rijd juist meer in de toeren op de les Hyosung dan op de KTM waar ik een proefles op deed :P
Mijn Varadero is hetzelfde ^^ Zelfs een nog hoger toerenbereik dan de Hyosung.
 
Maar qua gewicht zal je dan wel de topsnelheid halen, misschien wat minder dan een YZF, maar een lager gewicht met hetzelfde vermogen zal je sneller naar de top brengen en bovendien zal het minder brandstofverbruik opleveren. Elke kilo is er één teveel met 125cc. Maar ik zie nu dat zo'n GT125 167kg weegt, dat is incl. vloeistoffen, excl. brandstof, dus reken daar nog 12 kg (17L) bij. Tenminste, als Hyosung het 'ledig gewicht' goed benoemd.

de Yamaha YZF-R125 weegt 138kg incl brandstof. 41kg verschil. Je zou eigenlijk een keer een wedstrijdje 0-100 moeten doen tussen deze twee motoren. Maargoed, een YZF is weer even een stuk duurder dan een Hyosung, dus daar moet je ook weer niet te zwaar aan tillen dat zo'n YZF dan sneller is. Feit blijft dat een motor met een lager gewicht veel wendbaarder is en zeker bij 125cc wil ik echt lekker gooien en smijten. Maar zoiets weet je pas als je op meerdere motoren hebt gereden en een goed verschil kan merken. Los van de portomonnee dus. Ik geef je groot gelijk dat je zo'n Hyosung koopt, die YZF is veelste duur voor die 2 jaartjes dat je mag sturen.


Koppel bij een twin komt er idd ietsje later in dan bij een éénpitter. Qua koppel zal het allemaal bij elkaar zitten.. rond de 10nm.


Is bij die Hyosung eigenlijk de neutraalstand van de bak een beetje goed te vinden, als de motor draait? Jaren terug had ik de grootste moeite daarmee met een 250cc GT.
 
Tot nu toe nog niet moeilijk hoeven doen om de neutraal te vinden tijdens lessen.
Alleen toen ik nieuwe motorlaarzen had... maar toen deed ik de meeste versnellingen niet goed :P
 
haha , ik vind de neutraal zonder te kijken.
mijn mening is dat die prima rijd, kan er best hard mee smijten door bochten heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan