Hyosung 650 comet

mausrock

MF'er
6 okt 2004
175
0
HOLTUM
Goede dag motorrijder en rijdsters ik ben een mannelijke rijder van 38 jaar uit het zuiden, heb 3 jaar het motorrijbewijs en ben op dit moment in het bezit van een CB750 die wordt binnenkort vervangen door een HYOSUNG comet. :]
De CB was als eerste motor perfect een rusig lopende viercilinder maakt plaats voor een ruig klinkende v-twin dus leven onder mijn kont, was na testrit bij ROSAMOTOREN te eijsden helemaal verkocht zeker toen ik hoorde wat ik terug kreeg voor de CB, en zeker van het geluid uit de VIPERdemper die er op zat. Of de
HYOSUNG 650 comet problemen zal geven is nog onzeker maar de berichten die ik lees op motor forum zijn over het algemeen positeif, hoe dan ook voor die prijs(had je een tweedehands motor kunnen kopen met zes maanden garantie en hopen dat vorige eigenaar er zuinig op is geweest)koop je een nieuwe motor met twee jaar garantie. :) ;)
Het enigste waar ik mee zit is dat ik `s winters doorrij en de HYOSUNG comet er volgend voorjaar dan slecht uit ziet,mijn vraag is wat kan ik daar tegen doen en zijn de onderdelen ervan duur (remblokken,bougies,luchtfilter enz.)????
 
Slimme keuze, nieuwe motor voor weinig geld. HEb je er problemen mee, dan heb je nog 2 jaar fabrieksgarantie en verkoop je em binne die 2 jaar. Gaat alles goed, tsja dan kan je em langer houden.

Je moet je Comet ff een TEXTYL behandeling laten geven, dat is een soort dikke vettige laag hars die je motor gedurende de winter beschermt. (vooral op blokdelen/uitlaat etc)
 
Goede dag smitjr een vraagje aan jouw.
Hoe in god`s naam krijg je die hars er in het voorjaar er weer of zonder alles te beschadigen? :? :?
Zijn er geen andere middeltjes voor of werkt die textyl hars behandeling het beste?
 
Zorg dat de motor helemaal goed ingevet zit tijdens de winter
(natuurlijk niet de schijfremmen en zadel..)
veel veilige kilometers met je aankomende bike!
 
Laatst bewerkt:
full



[me]NitroMax die op het moment meer op de Hyosung van z'n vrouw rijdt dan op een van z'n eigen motoren ;) [/me]
 
Goede dag smitjr een vraagje aan jouw.
Hoe in god`s naam krijg je die hars er in het voorjaar er weer of zonder alles te beschadigen? :? :?
Zijn er geen andere middeltjes voor of werkt die textyl hars behandeling het beste?


Hars van dennebomen kun je met boter (flink inwrijven) eraf krijgen, maar de dealer (die meestal dit spul erop spuit/doet/wrijft, haalt het er ook weer af, je zou het ff kunne vrage aan n 'tectyl' dealer)

suc6
 
Hars van dennebomen kun je met boter (flink inwrijven) eraf krijgen, maar de dealer (die meestal dit spul erop spuit/doet/wrijft, haalt het er ook weer af, je zou het ff kunne vrage aan n 'tectyl' dealer)

suc6

Tectyl kan je er af halen met peutroleum :) :)
Zo deden wij het vroegah in de garage (tevens tectylstation), spoten we met de hogedruk reiniger water met peut over die zooi, inweken en vervolgens afspuiten... :)

Dat was trouwens wel de donkere versie van tectyl... :P
 
Perfect allemaal bedankt voor deze goede informatie heb zelf de algelopen drie jaar mijn huidige motor CB750 in de winter na een pekel rit gelijk schoongemaakt met warm water maar deze oplossing is tijd rovend. :z
 
Nou ten eerste van harte met je aankoop.

Ik heb de mijne helemaal ingespoten met WD40. Daarna goed uitgesmeerd en als het goed ik moet ik zo de winter toch wel doorkomen. Af en toe weer ff lekker bijwerken met dat spul. (ohja, ik heb dat niet gedaan hoor, daar heb ik mijn mannetje voor "SpookySpy". Ikzelf ben niet zo'n poetser). En ik rij er nu al een tijdje mee en nog geen spoortje van roest te vinden.

Suc6
 
de tip die ik van een motor zaka kreeg is een soort van planten spuit en daar een mengsel in doen van benzine en olie

benzine verdampt en de olie blijft als laagje mooi zitten.


overigens welkom hier
 
Terug
Bovenaan Onderaan