Hyosung comet 650 koppelingsprobleem

Vandaag de heer Moesker van Hyosung nederland aan de telefoon gehad.
Motorfiets is gerepareerd,koppeling is uit elkaar geweest en weer met andere stalen tussenring en nog een klein tussenbusje in elkaar gezet.
Hij kan ook weer zonder herrie in z,n eerste versnelling gezet worden
Koppeling is weer geruisloos en ook het rammelen is compleet weg.

Motorfiets wordt Dinsdag of Woensdag THUIS afgeleverd,,,,,Service
Ik ben reuze benieuwd,nu gaat het helemaal super rijden

Prettige paasdagen iedereen *O*
Moesker rules :}
 
Dat is hele nette service te noemen!
Hopelijk houden ze dat niveau als ze op den duur in NL een groter en bekender merk worden! :)
 
Vandaag heeft de heer Moesker zelf van Hyosung Nedertland mijn motorfiets THUIS afgeleverd
Er is een Metalen plaat in de koppeling geplaatst ,die er gewoon in hoorde, maar die mijn dealer verwijderd had.
Ook heeft de importeur er synthetische olie in gedaan
Resultaat is een motorfiets die echt nog nooit zo lekker gereden heeft als nu
Geen bijgeluiden en gewoon snel

Kosten van dit alles,,,NUL KOMMA NUL

Dit is pas echte service van de HYOSUNG importeur

Bij deze Mijnheer Moesker nogmaals bedankt
 
Heel netjes opgelost door de importeur, maar de dealer had hem eigenlijk voor moeten zijn.
 
Hoe zit het nou Raymond-comet...
Toch wel een echte garantie bij de Hyosung
En dat heb je ook nog twee jaran lang, zonder gezeik
Wel even de juiste mensen benaderen
Heb je al een andere dealer gevonden????
Wat een topper die importeur
Vertel het door, vertel het door

Oja, ik heb Mieke even ingelicht kan ze toch die mooie Hyosung kopen
 
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort ook een hyosung op het oog, de GT650R, ik heb pas mijn rijbewijs gehaald (25KW..) En deze kan gewoon normaal worden afgeknepen.
Iemand ervaringen hiermee??
 
even oma wakker maken ;(

ik heb daar net 2 weken terug een gt650 r gekocht en wilde daar weer een afspraak maken voor de eerste beurt....... was inclusief dus... ja dan ga je niet zelf sleutelen......


Maar gisteren en vandaag was ie de gehele dag dicht..... Wat moet ik hier nu weer van denken..
Zeker als ik deze tekst lees moet ik wel even over mijn hoofd krabben...

maar ja misschien gewoon wat gebeurd wat erg belangrijk is maar waarom dan niet even een briefje aan de deur of iets tegen de buren zeggen?
 
Waar is "Daar" ?

het leidende voorwerp in de discussie zie hier beneden (ultimate motors)

en helaas herken ik wel wat dingen...... verder ben ik erg blij met met mijn rooie motor (al had ie zwart moeten zijn..... dit is overigens niet iets wat ik ultimate aanreken tenminste nu nog niet)

beurt is overigens wat vroeg nog maar 630km gereden maar ik hoor wat tikken(en het wordt erger) en denk dat de kleppen gesteld moeten worden... kan het zelf doen... maar ja er was een eerste gratis beurt beloofd

Vandaag zelf maar weer eens gebeld en koppelingsplaten zijn binnen !!!!na 3 weken!!!
volgende week woensdag gaat er gesleuteld worden aan mijn Hyosung
ik probeer ook iemand van de importeur erbij te krijgen zodat zij ook kunnen horen wat een geluid de koppeling maakt
zelfs met een open bos demper hoor je het schrapende geluid met snel optrekken



Als het probleem woensdag niet is opgelost,dan komt de importeur de motorfiets ophalen
De dealer(Ultimate motors)is totaal niet meegaand met het probleem.

De heer Moesker van Hyosung nederland wil het probleem zeker oplossen,,,deze biedt zeker service

wordt vervolgd !!!
 
Laatst bewerkt:
Update....

Motor ratelt zo erg dat ik zaterdag hem zelf wilde afstellen.... maar ik heb het maar niet gedaan omdat ik geen stelplaatjes heb liggen.

Rest van de week motor dealer dicht, net een emailtje naar de dealer en importeur gestuurd.


Ik hoopt er wat van te horen.....

en ik denk dat de titel van het topic misschien maar naar ultimate moet veranderd worden om hyosung geen slechte naam te geven ;)
 
Ruk is dat dan hè, dat op zo'n moment net de dealer een weekje vakantie heeft B|
:^

idd maar als ie dat nu even gemeld had dan was ik alleen ongeduldig geweest...... nu was ik dus echt bezorgd.

Vanochtend e-mailtje gehad van importeur dat dealer idd op vakantie was, en 's middags heb ik de dealer telefonisch te pakken gekregen.
En na mijn werk snel naar huis gefietst (tering het waaide hard en weer in de verkeerde richting) om daarna met de motor naar de dealer. Daar een en ander even verduidelijkt en het is jammer van de miscommunicatie en.... De rest gaat goed komen.

dus eind goed al goed verwacht ik aan het eind van de week
 
Even netjes afmaken.
Dealer was een weekje op vakantie daarna heeft hij dinsdag motor in ontvangst genomen en nu is hij klaar ik ga hem morgen ophalen... eerste beurt is uitgevoerd en nokkenaskettingspanners zijn vervangen.


Morgen lekker stukje tuffen
 
OK het heeft wat geduurd maar....... ik ben inmiddels bijna tevreden. 2700 blije kilometers gereden met het rode ding. Nu allen nog bedenken waar ik straks voor een extra weekje vakantie heen wil.

Rijden met het apparaat heerlijk...

lopen met het apparaat niet

aan de Nederlandse regels houden is een crime als de carburatie niet tof is en het geratel is inmiddels bijna weg.

Oftewel ik had nog wat kleine probleempjes. en aangezien ik op vakantie ga dacht ik dat ik de moto deze week bij de dealer zou droppen en dat hij dan de tijd kon nemen om de boel op orde te krijgen.
Ik had nog twee serieuze problemen.
1: de motor draaide niet lekker (horten en stoten vaak een slag missen etc)
Tot een kilometer of 80 met constante snelheid rijden was niet lekker en aangezien ik in de stad woon en mij redelijk aan de regels houd. Reed de motor alsof ik constant met het gas aan het spelen was. Dit vervelende gedrag was echter zondag verdwenen. Ik heb echt geen idee waarom, maar ik heb maandag en dinsdag extra opgelet en het is gewoon weg (opletten hoefde trouwens niet want het was heel erg irritant het opletten ging meer om dat het misschien nog een heel klein beetje aanwezig was)
Dus dit is opgelost en hoeft de dealer niet naar te kijken.

2: de benzine meter is kut.... ik heb al 4 keer moeten lopen omdat de benzine meter vrolijk blijft aangeven dat er nog genoeg in de tank zit. Tevens verschilt mijn verbruik nog al dus de kilometer stand is ook niet betrouwbaar en om nu elke keer met een volle tank te gaan tanken zodat je zeker niet zonder komt te zitten is ook weer zo vervelend.
Dus aan dealer vertelt zegt tie: " ik heb er nog wel een liggen zetten we die er wel even in."
Helaas bleek deze niet te passen maar omdat de sonde er toch uit was, heb ikzelf maar even getest of die wel leeg aangaf. Dat deed hij dus heb ik maar besloten om hem wat bij te buigen en een beetje te ijken met een jerican. Dit alles dus bij de dealer. En na de vakantie maar even kijken of de meter nu wat minder liegt en wispelturig is. Mocht dat wel nog het geval zijn dan besteld de dealer gewoon een nieuwe(sonde, niet een nieuwe motor).

Oftewel bij deze heb ik de dealer zijn eerdere misstappen vergeven. Ik ben gewoon netjes snel en voor mij adequaat geholpen(dit zal niet iedereen vinden maar ik heb al eerder na volle tevredenheid een sonde gekalibreerd)

p.s. nu vergeet ik nog de vraag te beantwoorden... ja onder garantie alles alleen de nieuwe olie niet ..... maar ik kreeg gelukkig ook nog geld terug want hij had bij het afrekenen per ongeluk iets dubbel gefactureerd dus de olie was erg goedkoop;) (SORT OFF).
 
Laatst bewerkt:
Toch vind ik dit heel bijzonder. Zo hoor je niks en zo 2x bij dezelfde dealer.
Een benzinemeter is NOOIT betrouwbaar.
Er zit 16.5 liter benzine in de hyosung........ ga gewoon om de 300 km tanken, zit je altijd goed.
Of je moet de gemiddelde snelheid enorm hoog hebben, dan bij de 250 km
Maar heb jij een meter of zoals bij de 650 comet, een groen lampje voor half vol en een oranje voor bijna lopen??
 
Bij mij is de meter toch behoorlijk accuraat hoor. Ik zie altijd op ongeveer hetzelfde kilometrage het 1/2 lampje aangaan en ook het "empty" lampje. Dat geldt natuurlijk alleen als ik het gebruikelijk dagelijkse heen en weer werk bekijk.

BTW: als het "empty" lampje gaat branden kan ik nog minimaal 25 km rijden, heeft iemand al het lef gehad om hem leeg te rijden ?
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik had geen keus.
Had niks met lef te maken.
Gewoon op een zondag met een navigatiesysteem rijden, in Frankrijk, en het pijltje volgen richting noorden.
Geen benzinestations tegenkomen en die je tegenkomt zijn gesloten......zondag
Maar wel 360 km gereden met het tankje ( zijn de voordelen als er een harley meerijdt dan gaat het niet zo snel)
200 meter verder stond een boerderij, daar aangebeld, en voor een paar euro benzine meegekregen.
Bezine van een renault 5 dus daar zal nog wel wat lood in gezeten hebben.
Maar alles beter dan lopen
 
BTW: als het "empty" lampje gaat branden kan ik nog minimaal 25 km rijden, heeft iemand al het lef gehad om hem leeg te rijden ?

[info]de gt650r heeft 8 groene en een rood lampje bij volle tank alles aan en als de laatste groene uitgaat is er nog 3,4l benzine over (volgens het boekje dan)[/info]

Yep meerdere malen bij verschillende kilometerstanden eerste ritje voor de eerste tankbeurt nog ... rij net een dorpje uit sputter sputter 3 groene lampjes op mijn dashboard dus benzine zal het toch wel niet zijn...... wel dus overigens nadat de motor afsloeg had ik nog 2 groene lampjes over

een keer naar mijn werk bij 188km met 4 net naar drie gesprongen groene lampjes. kon maar 15 liter tanken maar de motor sloeg wel af en was niet meer te starten totdat ik er benzine in gooide.

andere twee keren heb ik uit mijn hoofd verbannen en van een van deze twee keren waarschijnlijk 200km 3 groene lampjes en iets van 16 liter benzine.

De tip om altijd bij 300km te tanken is dus wat mij betreft niet werkbaar. Ook de reele 250 is wat krap(dat had ik zelf al een keer als limiet bedacht maar werkte dus niet).

ps de naked heeft een robuuster systeem met twee sondes (ik heb ze gisteren beide aanschouwd) die dus corresponderen met de twee lampen op het dashboard en de gt heeft een floater.

psps als iemand de hoeken weet waarop de arm gebogen moet zijn dan houd ik mij aanbevolen

addendum: en over de betrouwbaarheid..... die moet ok zijn aangezien je geen reserve kraan hebt.
Die van mijn gpz vond ik ook niet handig maar daar heb je een reserve kraan en ik heb uiteindelijk de floater gewoon zo aangepast dat deze nuttige info naar het dashboard stuurde.
 
Laatst bewerkt:
Yep, heb idd maar 2 lampjes.

Ach, alles beter dan de VMax, daar moet ik de kilometerteller goed in de gaten houden: 15 liter benzine, geen benzinemeter/lampje, nog géén 1:10 en een reservevoorraad van vrijwel niets :o

;)
 
Ik haal met mijn nieuwe GT 650 R ongeveer 250 km. Dan moet ik echt tanken.

Ik rijd bovengemiddeld hard, dus ongeveer op de snelwegen 50 te hard (heb mijn rijbewijs nodig!) en op de rest van de wegen ook harder, behalve in de bebouwde kom hier rijdt ik bijna altijd 50 of 30.
 
Ik haal met mijn nieuwe GT 650 R ongeveer 250 km. Dan moet ik echt tanken.

Ik rijd bovengemiddeld hard, dus ongeveer op de snelwegen 50 te hard (heb mijn rijbewijs nodig!) en op de rest van de wegen ook harder, behalve in de bebouwde kom hier rijdt ik bijna altijd 50 of 30.

Klopt helemaal.
Ik ben ook een rijder die er wel van houd om iets te hard te rijden.
Normaal rij ik buiten de bebouwde kom zo`n 100/110 km en op de snelweg zo`n 140 km
In de bebouwde kom rij ik 50 km.
Dan ligt mijn verbruik ongeveer 1:20 of zelfs 1:22
Nu ben ik zondag naar duitsland geweest en heb ik zeker 125 km volgas gereden en toen vloog het oranje lampje bij mij ook aan.
Ik had toen 260 km gereden en moest 14.5 liter tanken,......1: 18, wat zuipen die dingen toch he.
 
Terug
Bovenaan Onderaan