hyosung comet 650

Naatje

Rookie
25 nov 2007
2
0
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ik heb een brandende vraag:

Heb pas mijn rijbewijs gehaald en ben nu driftig op zoek naar wat ik leuk vind. De naked bike is toch wel een motor die iedere keer weer op mijn lijstje terecht komt. Beetje gaan zoeken op het net en kwam daar dan ook de Hyosung comet 650 tegen.

Mijn vraag: is dit een degelijke goede beginnersmotor???

Alvast bedankt :}
 
Ja....dit is een zeer leuke motor. Niet alleen voor beginners trouwens. Ik rij nu al 8 jaar en de Hyosung is mijn 4e motor. Van allemaal is dit de fijnste (vorige waren xj750, oude Honda CB en een gsx600f ).

Dit ding is vooral goedkoop en leuk. Dat heeft mij aangetrokken om eens een echte nieuwe fiets te kopen. Verder rijdt hij/zij echt perfect. Super bochtengedrag, veel koppel(v-twin), lekker laag gewicht, vet geluid en gewoon veel lol.

Ik heb de motor nu bijna een jaar en ben er zeer gelukkig mee.

Ben je op zoek naar een nieuwe of 2e hands? Indien 2e hands.....bouwjaar 2005 was slecht. Er zijn problemen geweest met de koppen van de blokjes (kleppen die loskwamen en de zuigers tot moes lieten slaan). Dat was voor mij voldoende om te kiezen voor een nieuwe (kon ik niet laten voor 4490 euro met 2 jaar garantie). De huidige nieuwe versie heeft injectie en is wat duurder geprijsd (5600 euro).
 
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ik heb een brandende vraag:

Heb pas mijn rijbewijs gehaald en ben nu driftig op zoek naar wat ik leuk vind. De naked bike is toch wel een motor die iedere keer weer op mijn lijstje terecht komt. Beetje gaan zoeken op het net en kwam daar dan ook de Hyosung comet 650 tegen.

Mijn vraag: is dit een degelijke goede beginnersmotor???

Alvast bedankt :}

Blokken zijn afkomstig van de Suzuki SV 650 en zijn eigenlijk niet kapot te krijgen.
 
Ok dank je wel. ik begreep ook dat er problemen waren met remleidingen en carbarateurs.
Wat is jullie ervaring hiermee??
 
Hallo Naatje
Het klopt dat de modellen 2004 en 2005 slechte koppen hebben. Door de naverbranding wordt de verbrandingskamer zo heet dat de kleppen spontaan kunnen afbreken.
Deze modellen zijn wel teruggeroepen door de fabriek maar toen was er geen importeur en geen dealer, met dank aan greenib ( was de importeur) en Safemotors( was de dealer).
Ik heb een hyosung uit 2005 en heb het dus ook meegemaakt.......
Bij mij zitten er nu nieuwe koppen en nieuwe cilinder en zuiger op de achterste cilinder.
Dus je kunt rustig een 2004 of 2005 model kopen mits hij maar een modificatie gehad heeft, ofwel nieuwe koppen heeft.
De huidige importeur is klasse en zeker ook het huidige dealernetwerk, zie www.hyosung-motors.nl.
De carburateurs heb ik geen problemen mee, het schijnt dat ze kunnen bevriezen. Dit heb ik zelf nooit meegemaakt. De remleidingen zijn wat zachter waardoor de remmen wat sponziger aanvoelen maar het remt gewoon goed
Hyosung heeft tot 2003 de sv 650 gemaakt van suzuki, en hebben dus veel ervaring met het blok.
Het blok van hyosung is een EIGEN produkt, meer vermogen, kortere slag niks past van de sv 650.
Hij lijkt van de buitenkant wel veel op de sv maar meer ook niet.
Ik heb nu 25000 km met mijn comet gereden en ben er erg tevreden over
Dus het is zeker de moeite waard
 
Toevallig staat deze week in MotoPlus een test over de GT650iR (2008-model) van Hyosung. Dit is dan wel het 2008 model dus met injectie.

Ook zag ik dat er een vergelijking tussen de Suzuki SV en de Hyosung in ProMotor staat.
 
Hallo Naatje
Het klopt dat de modellen 2004 en 2005 slechte koppen hebben. Door de naverbranding wordt de verbrandingskamer zo heet dat de kleppen spontaan kunnen afbreken.
Deze modellen zijn wel teruggeroepen door de fabriek maar toen was er geen importeur en geen dealer, met dank aan greenib ( was de importeur) en Safemotors( was de dealer).
Ik heb een hyosung uit 2005 en heb het dus ook meegemaakt.......
Bij mij zitten er nu nieuwe koppen en nieuwe cilinder en zuiger op de achterste cilinder.
Dus je kunt rustig een 2004 of 2005 model kopen mits hij maar een modificatie gehad heeft, ofwel nieuwe koppen heeft.
De huidige importeur is klasse en zeker ook het huidige dealernetwerk, zie www.hyosung-motors.nl.
De carburateurs heb ik geen problemen mee, het schijnt dat ze kunnen bevriezen. Dit heb ik zelf nooit meegemaakt. De remleidingen zijn wat zachter waardoor de remmen wat sponziger aanvoelen maar het remt gewoon goed
Hyosung heeft tot 2003 de sv 650 gemaakt van suzuki, en hebben dus veel ervaring met het blok.
Het blok van hyosung is een EIGEN produkt, meer vermogen, kortere slag niks past van de sv 650.
Hij lijkt van de buitenkant wel veel op de sv maar meer ook niet.
Ik heb nu 25000 km met mijn comet gereden en ben er erg tevreden over
Dus het is zeker de moeite waard


Hoi ik heb een vraagje,
als die kleppen spontaan afbreken.. wat gebeurt er dan?? Als je op de snelweg rijdt, krijg je dan hard rammelend/tikkend geluid, vermogensverlies en enorm veel rook uit de uitlaat?? En als dit gebeurt, is er dan bij de importeur dat modificatieset te krijgen of is dit overal te krijgen?

Grtz Gertjan
 
Oja, nog een vraagje, hoe kan je checken of de hyosung deze modificatie wel of niet al heeft gehad??

Grtz Gertjan

Hallo gertjan
Ik heb het antwoord al aan jouw gegeven op het andere forum "hyosung.... is dit wat of niet" ;) ;)
Nogmaals *D
Of er nieuwe koppen op jouw motor gekomen zijn (modificatie) kun je eigenlijk alleen navragen bij de dealer en op zijn woord vertrouwen.
Het is een dure hobby om de koppen te vervangen dus dat is eigenlijk geen optie.
De kans dat er een klep afbreekt wordt heeeeeeel klein als de naverbranding is verwijderd en er grotere sproeiers zijn geplaatst. Dan is de kans bijna nihil })
Ohja en natuurlijk de uitlaat orgineel laat. Want een open pijp kan dan ook weer voor narigheden zorgen.

Als er een klep afbreekt hoor je een boel geratel en zie je een heleboel rook.
Je zuiger wordt, zoals hierboven beschreven tot moes gestampt, de clilinder zit vol met krassen en de kop heeft dan ook ander binnenwerk gekregen :o :o

Zorg voor een grotere sproeier en haal die naverbranding weg
gr
Marcel
 
Hey, dankje ik zie het.. :)
de reden dat ik vraag naar de symptomen is omdat ik het idee heb dat dat is gebeurt afgelopen zaterdag ;( hij staat nu ver van hier want er was niet meer verder mee te rijden.. morgen gaat de dealer m daar ophalen en repareren. lijkt me dat de enige optie die er is dat ze dan alles met die nieuwe kleppen doen of is er een goedkopere manier om dit te verhullen? zit namelijk nog even in de garantieperiode en wil niet strax daarbuiten nogmaals dit gedoe hebbben :P is het wel te checken of die naverbranding weg is gehaald??

grtz gertjan!
 
Gertjan,
Wees blij dat het nu gebeurd.......Jouw dealer is aansprakelijk voor de reparatie van de motor.
Het enige wat ze nu kunnen doen zijn BEIDE koppen kompleet vervangen, en de schade die de cilinder en zuiger hebben opgelopen.
Willen ze beide koppen niet vervangen, niet accoord gaan.
Volgens de wet is de dealer aansprakelijk en is het goed maken of geld terug.
Zie ondeugdelijk product ( google)
succes ermee
Wel jammer want het is echt een hele fijne motor

groeten
Marcel
 
Zo, heb het gelezen, dankjewel! dat moet haast wel het probleem zijn dan nu.. :( zal ze even een mailtje sturen met de info en dan hoor ik wel van ze wat ze eraan gaan doen.. Vind het echt heel vervelend, heb m net en dan gebeurt dit ineens :( Twickler, waarom verkoop je je hyo, niet meer nodig? Ik hou jullie op de hoogte!

Grtz Gertjan
 
Om eerlijk te zijn weet ik niet waarom ik mijn hyosung verkoop
Soms omdat ik de nieuwe gt 650 x van hyosung wil hebben, dan omdat ik gewoon weer oude turf wil rijden, en dan zie ik weer een mooie sachs roadster 800 op marktplaats staan.
Maar over de nieuwe gt heb ik al weer mijn twijvels nu ik dit weer lees.
Ik wil wel vertrouwen kunnen hebben in het geheel en ik vind het momenteel erg snikkie hoe ze met de problemen van de oude importeur en dealer omgaan.
Ook al hebben ze mij netjes behandeld, maar er rijden nog te veel tijdbommen rond
 
2 weken geleden reed ik op de snelweg, ongeveer 150 en het was 23.40. Begon mijn motor zowat zwaar in te houden, dus ik heb ook last van bevriezing terwijl deze motor pas 4 maanden oud is!

Je schrikt wel, dacht eerst dat de benzine op was en de motor aan de kant gezet, en bleef stationair prima draaien. Na een paar minuten wachten rustig weg gereden en mijn weg vervolgd met 100.
 
Ik heb er vorig jaar al een vlotterkamerverwarmingssetje ( 3 x woordwaarde ;) ) op laten zetten omdat'ie soms - bij temperaturen rond de 5 ° C - inhield of af wilde slaan, nu geen probleem meer. Is overigens geen hyosung only probleem, zeer veel motoren ( en auto's ) hebben daar last van.
 
Ik heb er vorig jaar al een vlotterkamerverwarmingssetje ( 3 x woordwaarde ;) ) op laten zetten omdat'ie soms - bij temperaturen rond de 5 ° C - inhield of af wilde slaan, nu geen probleem meer. Is overigens geen hyosung only probleem, zeer veel motoren ( en auto's ) hebben daar last van.

Dat klopt mijn Transalp heeft die problemen al bij een kleine 8 graden.
En dat is een motor die al bijna 20 jaar bestaat.
Ik heb zelf die problemen gehad met een 4 wieler (BMW) deze carbs. bevroren continue bij koud weer, het was wel een 6 cilinder.
 
Hoe vind je het inlaatspruitstuk van m'n Soes dan ?

SamManiFreeze2.jpg


Moest ik langs de snelweg stil blijven staan tot alles ontdooit was, dan doorrijden tot het weer bevroor, weer wachten tot alles ontdooit was etc etc. Helemaal erg als het keihard regent en vriest, ontdooit het dus bijna niet onder de motorkap, heb van Driebergen naar Bunnik 6 keer stilgestaan toen.

Nu injectie erop en nergens last meer van 8-)
 
Laatst bewerkt:
Klopt
Ik heb zelf ook een soes gehad. Wel gewoon een 1000 cctje maar die had het ook in de winter.
Zelfs het benzineverbruik werd een beetje anders door de bevriezing.
Totdat ik de lucht ging weghalen op het warmste plekje van de auto, toen was het over
Maar het is inderdaad een probleem van de carburateur en niet van hyosung. Het is alleen lastig maar niet gevaarlijk en er kan niks stuk gaan.
 
Dit was voornamelijk veroorzaakt door een te rijk mengsel dat met grote snelheid naar de cilinders werd getrokken door de SuperCharger, dubbele Webers waren slecht af te stellen, dus benzinemengselmist onttrok de warmte aan het inlaatspruitsuk waardoor de vochtige lucht onder de motorkap op het spruitstuk bevroor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan