Hyosung comet ervaringen?

full


Foto van Zwolle Motorbeurs
 
Euhhh, wij waren al zo'n beetje # 10 die een Hyosung kochten en er zitten vlgs mij al meer dan 5 Hyosung-rijders hier op MF ;)

5 is inderdaad wel erg weinig, maar misschien alleen die daar bij hem verkocht zijn... Ik ben nog steeds zeer tevreden, rijdt als een trein, start als een zonnetje. Wat wil je nog meer. Heb er handvatverwarming opgezet, extra kapjes voor mijn handvaten (voor de kou)..
 
Hee Petra,

Heb jij geen last van bevriezende carbs? Of is er bij jou al iets aan gedaan? Ik heb nu een blad thuis liggen, waarin de Sung vergeleken wordt met de SV 650 en 600 Monster. Krijg me toch een partij kritiek, niet normaal meer. Okay, sommige dingen zijn waar, maar de prijs is dan wel ook heel anders. Het enige minpunt is de koppeling, te zwaar, en het schakelen, te onzuiver. Maar verders prima fietsje. Kan menig HD-rijder ook nog wel van genieten ;)
 
Even bijpraten.
Afgelopen zaterdag (29-02-05) is het verwarmingssetje voor carburateurs ingebouwd bij mijn HYOSUNG 650 COMET omdat het bij de proefmotor goed bleek te werken.
Dit is een setje wat door Hyosung zelf is samen gesteld, niet helemaal orgineel maakt niet uit als het maar werkt ;) .
Verder geen problemen met motor start goed is zuinig (1 op 20)en klinkt met Viper-demper te gek :9~ .
Het enigste nadeel is het regelmatig moeten schoon spuiten van motor omdat er pekel op zit (maar daar hebben er meer last van) :( .
 
Dag mensen heb ook wel interesse in deze fiets rijnu suus gs 500 maar ben erg benieuwd naar rijervaringen met deze fiets. Dus grran meeer info cq pics op dit forum
 
Hallo t_rex 1970 even reageren.
full

Bij jouw laatste bericht meldde jij dat koppeling zwaar ging en schakelen gaat onzuiver.
Van deze dingen heb ik bij mijn Hyosung geen last het enigste is dat het terug schakelen naar eerste versnelling niet altijd even soepel gaat.
Over de voorrem hoor ik niets heb ze laten vervangen door stalen remleidingen.
Dit geeft een duidelijke verbetering omdat de orginele bij regenweer als een spons aanvoelde (dacht gelijk van shit er gebeurd niets :X ).
Wil wel eens weten of andere Hyosung 650 comet rijdens ook dergelijke problemen hebben of misschien andere dingen hebben die voor verbetering vatbaar zijn???
 
Hallo t_rex 1970 even reageren.
(Afbeelding)
Bij jouw laatste bericht meldde jij dat koppeling zwaar ging en schakelen gaat onzuiver.
Van deze dingen heb ik bij mijn Hyosung geen last het enigste is dat het terug schakelen naar eerste versnelling niet altijd even soepel gaat.
Over de voorrem hoor ik niets heb ze laten vervangen door stalen remleidingen.
Dit geeft een duidelijke verbetering omdat de orginele bij regenweer als een spons aanvoelde (dacht gelijk van shit er gebeurd niets :X ).
Wil wel eens weten of andere Hyosung 650 comet rijdens ook dergelijke problemen hebben of misschien andere dingen hebben die voor verbetering vatbaar zijn???

Bij mijn gele comet heb ik ook geen last van een zware koppeling of onzuiver schakelen. Ook terug naar z'n 1 gaat prima. Wel gaat mijn man (Spookyspy) mijn voorrem van de zomer vervangen door een stalen remleiding.
Ook geen last van de carburateur. Verder vandaag weer een heerlijk stuk gereden....
 
HOI Pieternel even reageren.
full
Zo te lezen heb jij toch ook last van sponzige voorrem?
Vind het wel vreemd dat jij geen last hebt van bevriezende carburateurs, bij mijn Hyosung begon het verschijnsel bij ca. 0 graden: pruttel de pruttel en plof, plof maar het ergste was het regelmatig afslaan van motor bij lage snelheden :( :( .
Levensgevaarlijk maar gelukkig is dat nu opgelost (altans dat hoop ik moet vannacht werken en het vriest dus moment van de waarheid is daar) door verwarmingssetje in carburateurs.
Dus wees maar blij dat jij daar geen last van hebt.
Is jouw Hyosung ook zuinig die van mij rijdt gemiddeld 1 op 20 (mijn vorige motor reed 1 op 18)?
 
UPDATE
full
Tot mijn spijt moet ik meedelen dat het verwarmingssetje op mijn HYOSUNG niet werkt :( :( .
Had al problemen op maandagmorgen (kwart over zes) toen ik bij stoplicht moest wachten begon motor slecht te lopen en sloeg af ik dacht toen dat het aan de censor lag omdat die geen rijwind op dat moment voelde en ik net was vertrokken vanaf het werk, heb daarna geen ploblemen meer gehad.
Maar op dinsdagmorgen begonnen de problemen van bevriezings verschijnselen later ik was toen al ca. 12 km onderweg toen ik weer moest gaan stoppen bij stoplicht merkte ik bij terug schakelen al dat het mis was (pruttel de pruttel en plof,plof) dit bleef doorgaan tot thuiskomst :( :( .
Het kan in mijn ogen twee dingen betekenen of er zit iets los of niet goed vast het kan misschien ook liggen aan de luchtvochtigheid die was dinsdagmorgen hoger als op maandagmorgen (de tank was wel bijna leeg) :? :? :? .
Misschien weet iemand raad, bel morgen met dealer.
 
Wat jammer dit te moeten lezen, Maus. Ik weet niet of mijn setje het zelfde is als die van jouw, maar bij mij werkt het prima. Gewoon terug gaan.

Ps: kijk hier eens http://lrt.xmg.nl/
 
Even nog wat melden.
Heb afgelopen Donderdagmorgen de dealer gebeld (Rosamotoren te Eijsden) er is een andere soort censor onderweg moet er Zaterdagmorgen even voor bellen of de censor binnen is dan wordt die op mijn Hyosung gezet.
Als ik dan langs ga kunnen ze gelijk kijken of alles van het verwarmingssetje nog goed vast zit.
Had zelf wel het gevoel dat ze niet precies weten wat er nog aan te doen is, maar dat kan ik ook mis hebben.
 
Update !!!!!!!!!!!!!!!!
Vandaag bij dealer (Rosamotoren te Eijsden) geweest maas helaas niets te vinden.
Verwarmingssetje carburateurs werkte gewoon is nagemeten :? :? :? .
Wat ze nu hebben gedaan is een deel van de radiator afgeplakt.
Moet vannacht werken dus kijken of dat werkt, hoop het wel.
Zoniet dan maar weer bellen met dealer (er schijnt een ander soort verwarmingssetje onderweg te zijn) of die een andere oplossing hebben????
Evengoed gewoon eigenwijs door blijven rijden want na regen komt zonneschijn ;) .
 
Wat gek. Ik had bij de mijne ook de radiator voor de helft dicht geplakt, maar nadat ze het setje er op gezet hadden, en ik de motor weer ging halen, hadden zij het weer eraf gehaald. Nou goed, ik ben benieuwd. Let wel goed op je temp van je koelsysteem. Als het weer wat beter wordt, zal de temp snel op kunnen lopen. Dat je tijdig het er ook weer afhaald.
 
Even reageren op t_rex 1970
Dat is inderdaad vreemd dat ze de plakband eraf hebben gehaald.
Wat ook vreemd is, is dat het verwarmingssetje alleen bij mij niet werkte.
Heb nu twee dagen zo gereden en moet zeggen dat het op dit moment redelijk goed werkt, alleen vanaf het werk liep motor nog wat onregelmatig maar eenmaal op temperatuur geen ploblemen meer.
Nu was de luchtvochtigheid de afgelopen dagen niet zo hoog dus als dat het geval is dan kan ik pas zeggen of het simpel afplakken van radiator heeft geholpen.
Natuurlijk wel in combinatie met verwarmingssetje dus nog even afwachten.
Hoe werkt jouw voorrem? (of zitten er al stalen remleidingen op).
Nog even geduld dan begint het voorjaar en wordt het gelukkig beter weer.
 
@Maus: Tja, mijn voorrem werkt. Ik had op mijn vorige motor stalen leidingen, maar ik kan niet zeggen dat ik verschil merk. Moet wel zeggen dat dit mijn tweede motor is, dus veel vergelijk heb ik niet. Maar volgens de kenners kan dit dus blijkbaar beter. Maar nogmaals, ik meer last van de zware koppeling, dan van de remmen.
 
Hè t_rex.
Dit is ook mijn tweede motor, eerste motor (Honda cb 750) had redelijk goede voorremmen (na dat de remblokken vervangen waren door orginele).
Laat anders de koppeling is nakijken bij Rosamotoren het kan zijn dat er iets niet klopt, bij mijn motor is de koppeling licht te bedienen.
Heb wel gehoord dat bij de eerste versie Comet`s in duitsland er iets niet klopte met de koppeling, weet alleen niet wat dat was.
Er was daar een duurtest gedaan met de Hyosung 650 comet en daar kwam dat van de koppeling naar boven toe (helaas niets kunnen vinden op internet).
Wat ik wel vreemd vind is bij elke Hyosung wel wat anders niet goed werkt.
 
Ik heb nu 5K km gereden en mijn remblokken achter zijn dus helemaal weg. Voor zit er ook al bijna niets meer op. :( Heeft nog iemand deze ervaring?
 
Ik ben zelf in het bezit van een Comet650 blauw.
Heb er nu ruim 4100km op zitten en het enigste probleem is de tweede versnelling, deze schiet er nog wel eens uit.
Ik heb contact gehad met Safe Motors in Veenendaal en daar is het probleem bekend het wordt binnen afzienbare tijd verholpen.
Dat heeft men mij toegezegd.
Verder rijd hij als een zonnetje heb inmiddels al mijn eerste bekeuring er al mee gehad.

Bijlage: hyosung_01.jpg
 
Ook ik rij al ruim 4200 km probleemloos. Het enige wat mij wel opvalt is dat hij soms slecht in zijn vrij kan komen. Weet niet of andere dit ook hebben?
Nog een vraag?
Hoeveel Comets rijden er nu in Nederland rond? Zoveel zie je ze niet en ik ben toch al een jaar de eigenaar van deze.
 
Heeft de onze heel soms in z'n 5, als ik lange tijd 140/150 km/u rij ( nee, niet echt agent, is allemaal bluf O-) , mag toch helemaal niet :o ), hapert'ie even en schiet'ie soms uit z'n versnelling. Ga er morgen over bellen.


Overigens iemand al gehoord hoe nu verder nu Greenib failliet is ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan