Hyosung comet ervaringen?

Ik rij dus nu met een carb-verwarming rond. Ook ik heb eerst met een toevoeging geprobeerd, maar de enige echt oplossing is een setje laten monteren. Dat moet je gewoon eisen bij de dealer. Dat kost hem niks, op de monteur na, en jij bent een tevreden hyosung rijder.
 
Kreeg vanmorgen dit mailtje:

Hoi Max,
op de een of andere manier word ik uitgelogd als ik wil reageren. Bevriezende carburateurs hebben alles met luchtvochtigheid te maken. Tussen de zes en nul graden kan er veel vocht in de lucht zitten. Doordat de lucht aangezogen wordt en met steeds grotere snelheid door een snel kleiner wordend gat geperst wordt, koelt deze snel af en bevriest het vocht. Het ijs zet zich af in de carburateurs bij de hyo en dat veroorzaakt de ellende. Verwarming is de enige remedie. Een slechte zaak overigens dat Hyosung al wel de mogelijkheden heeft aangelegd, maar niet gemonteerd.
De truuk met de spiritus heeft te maken met vocht in de benzine. Dat kunnen hooguit een paar druppels zijn, die zich in de vlotterbak kunnen verzamelen als een grote druppel. Komt deze druppel bijvoorbeeld voor de hoofdsproeier, dan kan er bijna of geen benzine meer door de hoofdsproeier. Water is zwaarder dan benzine en blijft dus lekker voor de hoofdsproeier hangen. Met bevriezen heeft het niets te maken. Ik hoop je zo wat geholpen te hebben, misschien dat jij deze tekst wel op de site kan krijgen. Ik zit overigens al een week of zes te wachten op andere sproeiernaalden en het verwarmingssetje. Alternatief is mijn Mitsubishi Eclipse. Ook leuk...

groets

Dik de Bruin


Zoals ik het eigenlijk ook bedacht had. Voorlopig lijkt de toevoeging te werken overigens, maar het is nu natuurlijk ook iets warmer.
Zal nog eens bellen met Safe.
 
Hahahaha Die oma toch... hoe verzinnen ze het.

Okay on-topic. De Hyosung is de deur uit. Kom voorlopig toch niet aan rijden toe.
Wat me opvalt is de enorme hoeveelheid comet's op de weg. Waar blijven ze?
 
In NL zie je sowieso weinig motoren rijden. De meeste die je (hoofdzakelijk) ziet zijn woon-werk BMW's of Bandit's en de mooie dag meeste CBR's of GSX-ers.
 
hallo,
Heb mijn Hornet inmiddels verpatst. Was er op uitgekeken en wil graag een v-twin. De Comet is dan natuurlijk een leuk fietsje zo op het eerste oog!! Maar.....ben zeker benieuwd naar de ervaren Comet rijders onder jullie met fietsen die inmiddels de nodige kilometers op de teller hebben staan. Wel géén aanrader?
Lees graag jullie reacties terug!

Thanx!

Frank
 
hallo,
Heb mijn Hornet inmiddels verpatst. Was er op uitgekeken en wil graag een v-twin. De Comet is dan natuurlijk een leuk fietsje zo op het eerste oog!! Maar.....ben zeker benieuwd naar de ervaren Comet rijders onder jullie met fietsen die inmiddels de nodige kilometers op de teller hebben staan. Wel géén aanrader?
Lees graag jullie reacties terug!

Thanx!

Frank
Eehhmm, als je de zoekfunctie gebruikt kun je in de diverse Hyosung-topics de ervaringen lezen.

[me]NitroMax is eigenlijk te lui om weer dat hele verhaal te typen ;) [/me]

Ik heb m'n verhaaltje ook aan Ralfie gestuurd ( van MF en www.motorblaadje.nl ) misschien voor een toekomstig artikel over Hyosung.



Zal later nog wel ff zoeken naar m'n verhaaltje over de Comet ( positief overigens !! )



edit, bv:

Post van NitroMax in topic 'Hyosung'
 
bedankt in elk geval!! Wie weet is er binnenkort 'weer' een comet rijder erbij op de nederlandse wegen.
zal in elk geval een op zoek gaan naar andere topics! :Y

Frank
 
He mensen, er staat tijdens het posten in dit topic een oma op m'n scherm, dit kan 2 dingen betekenen, er zijn weinig Comet-rijders, of ze zijn allemaal lekker aan het rijden op de Comet :]

Na een aantal uurtjes bestuderen van de Comet 650 (o.a. in dit topic) ben ik toch maar naar een importeur van Hyosung gegaan bij mij in de buurt... Weer staan praten/discussiëren over prijs/kwaliteit, rijeigenschappen en andere zaken.

Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat er niks anders op zit dan een proefrit te maken.
Dat :] echt wel goed, had ik niet verwacht, het is een mooi lichte motorfiets met een berg vermogen :}
Ik had al gelezen op het forum dat er een aantal mensen niet tevreden waren over het remmen met de motor. Nou ben ik eigenlijk wel blij dat de motor rustig remt, m'n huidige motor heeft van die stoppers die echt wel blokkeren bij de lichtste beweging van de remhandel

In ieder geval zit ik te overwegen om een aanslag te doen op mijn bankrekening en de straten nog onveiliger te maken dan ze al zijn...
Het enige probleem is eigenlijk dat er geen honda-embleem op zit, ik weet niet of de motor na 2 jaar nog zoveel waard is (zie link, www.safe.nl , zoek naar hyosung)

Misschien kan iemand me nog overtuigen met een argument ?!

Iedereen veel rijplezier in ieder geval!

Groeten :W
 
He mensen, er staat tijdens het posten in dit topic een oma op m'n scherm, dit kan 2 dingen betekenen, er zijn weinig Comet-rijders, of ze zijn allemaal lekker aan het rijden op de Comet :]

Na een aantal uurtjes bestuderen van de Comet 650 (o.a. in dit topic) ben ik toch maar naar een importeur van Hyosung gegaan bij mij in de buurt... Weer staan praten/discussiëren over prijs/kwaliteit, rijeigenschappen en andere zaken.

Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat er niks anders op zit dan een proefrit te maken.
Dat :] echt wel goed, had ik niet verwacht, het is een mooi lichte motorfiets met een berg vermogen :}
Ik had al gelezen op het forum dat er een aantal mensen niet tevreden waren over het remmen met de motor. Nou ben ik eigenlijk wel blij dat de motor rustig remt, m'n huidige motor heeft van die stoppers die echt wel blokkeren bij de lichtste beweging van de remhandel

In ieder geval zit ik te overwegen om een aanslag te doen op mijn bankrekening en de straten nog onveiliger te maken dan ze al zijn...
Het enige probleem is eigenlijk dat er geen honda-embleem op zit, ik weet niet of de motor na 2 jaar nog zoveel waard is (zie link, www.safe.nl , zoek naar hyosung)

Misschien kan iemand me nog overtuigen met een argument ?!

Iedereen veel rijplezier in ieder geval!

Groeten :W


Is inderdaad een leuke mooie fiets! Waarom koop je dan geen 2e hands? Dan heb je tenminste die flinke eerste afschrijving niet als je je daar zorgen over maakt.
 
Ja, een enorm bedrag zal je er niet voor terugkrijgen bij inruil over een paar jaar neem ik aan.

Blijft een lekker woon/werkfietsie ;)

Hallo mensen, jullie hebben helemaal gelijk dat het dan beter is om een tweedehands te kopen, maar dan heb ik geen garantie meer (ik weet het, die Nederlanders hebben altijd wat te klagen :9 )

Ik ben niet bang dat er snel iets kapot zal gaan aan de motor, maar het helaas een merk dat -qua motorfietsen- niet bekend (genoeg) is in Nederland... '(

Maar ik moet er nog maar eens goed over nadenken in ieder geval. Bedankt voor de tips en gegroet ! :]
 
Hallo mensen, jullie hebben helemaal gelijk dat het dan beter is om een tweedehands te kopen, maar dan heb ik geen garantie meer (ik weet het, die Nederlanders hebben altijd wat te klagen :9 )

Ik ben niet bang dat er snel iets kapot zal gaan aan de motor, maar het helaas een merk dat -qua motorfietsen- niet bekend (genoeg) is in Nederland... '(

Maar ik moet er nog maar eens goed over nadenken in ieder geval. Bedankt voor de tips en gegroet ! :]
Oh zo bedoelde ik het niet hoor, wij hebben hem ook niet gekocht met het idee dat we hem na 2 jaar weer zouden gaan inruilen tegen iets anders.

Het is in Duitsland een motor die erg veel verkocht wordt, het is in nederland zo'n vervelend verhaal geworden omdat de importeur failliet ging. Daar kan hyosung zelf niets aan doen natuurlijk.

Er zijn alweer dealers zat, dus daar zou ik me geen zorgen meer over maken. sterker nog, de spanningsregelaar van onze Hyosung is onder garantie vervangen via een dealer waar we nooit geweest waren. Keurig netjes geregeld via de Hyosung Nederland/Duitsland meneer :} :} :}

Alle mensen met hun commentaar over "dat het niets kan zijn, want ik heb er nog nooit van gehoord" moet je eens vragen wat voor auto hun vader rijdt. Wedden dat het een Kia is, of een SSang Yongg. Misschien een bekender merk: een Hyundai of Daihatsu ??

}) :+
 
Hallo luitjes,
Hierbij wil ik graag reageren op de waarde en de kwaliteit van hyosung.
Mijn hyosung heb ik nu al 1,5 jaar en heeft ruim 16000 km gereden. Dus heb ik al wat ervaring met de kwaliteit van de fiets.
Laat ik beginnen met de waarde van een hyosung... gewoon hetzelfde als bij elk merk. Koop je het zelfde merk terug dan zal hij veel meer waard zijn.
Ga je van merk veranderen dan wordt het verhaal al heel anders.
Ga maar eens een harley voor de grap inruilen bij een honda dealer. Wat krijg je dan te horen: oud model, verkeerde kleur, te veel km enz.
Kan zo maar een paar duizend euro verschillen..... Wat kost de hyosung??? Misschien wel de afschrijving van een jaartje honda, bmw of harley rijden.
Je kunt niet meer afschijven dan je betaald hebt, toch
Trouwens ik zag de de hyosung naked in de aanbieding is 4495,00 geloof ik.
Nu de kwaliteit van de hyosung.........een woord geweldig.
Voor een nieuw motormerk is hij geweldig. Natuurlijk heeft hij kleine gebreken, maar dat heeft elk nieuw model bij elk merk.
Ik heb 16000km pittig gereden, naar de dolomiten, pyreneeen, spanje enz.
Zeker met het bochtenwerk, geweldig wat een fiets.
Wat zijn de minpuntjes: ketting tandwielen na 12000 km helemaal op
koplamp chroomwerk dof geworden ( garantie)
lakwerk voetsteunen ( maar niet storend)
koplingskabel gebroken
pluspunten: veel vermogen hoog koppel
verbruik
wegligging
techniek
gebruiksgemak
service ( garantie van de nieuwe importeur is top)
verbruik!!!
En natuurlijk altijd weer leuk als mensen je vragend nakijken, veel bekijks.
Zijn er mensen die het leuk vinden om een keer een "hyosungmotorrit"te rijden?
Misschien vanuit zwolle een ritje te maken?
groeten van twickie
 
Dag Oma ;)


Ben vandaag 130 km door -1° C heen en 130 km door 4 ° C terug gereden naar Ambt Delden om bij Frans Cattier zo'n verwarmingssetje te laten monteren.

Geweldige service en aardige lui : www.fcattier.nl , z'n vrouw kwam direct met een heet bakkie koffie aan toen ik voor de deur stopte :}

Het betreft 2 warmte-elementjes die in loze schroefgaten in de vlotterkamers geschroefd worden, ze reageren op een sensor die ter hoogte van de koplamp zit.

Zat er vlot in ! Ook ik had een toevoeging gebruikt van een motorzaak hier in de buurt ( is spul van VW/Audi/Skoda, speciaal tegen bevriezing van carbs ), maar daarvan zat er een aardige laag viezigheid in de vlotterkamer :o

Gelijk maar olie laten vervangen.

Leuk hoor, zo'n "dorps"motorzaak, alles werd ff nagekeken: banden op spanning gebracht, ketting gesmeerd, koelvloeistof ff bijgevuld. Ook gekeken of de accu nog goed was en gemeten of'ie voldoende bijlaadt.

Daarna heeft hij de sproeiers veranderd van 125 naar 128 ( of 130, ging net ff bakkie doen toen hij het deed en ben het vergeten te vragen |( ), wat het "hikken" tegengaat als ik van veel naar minder gas ga. Voelde wel beter aan. Is een modificatie die hij altijd doet

Hij moest wel lachen, tussen die prachtig glimmende Comets dat zwijn waar ik op aan kwam rijden _O-

Nog ff geluisterd hoe mooi die Vampire uitlaatdemper klinkt, maar ja......mag er van Cora niets aan veranderen -O- ;)

Oh ja, en het knipperlichtglaasje - dat ik het éérste weekend al kapot had gemaakt door ertegenaan te lopen :X - laten vervangen ( kosten: € 3,85 :9 :P )

Kosten setje € 96,- ex BTW, montage 1/12 uur inclusief alles !
 
goed bezig @nitromax :Y

hoe is het met de v-max?
.....èn nog zo'n reclamekentekenplaathouder ( is dat 3 x woordwaarde ? ) gemonteerd gekregen, degene van Safe was zover doorgesleten dat de plaat er bijna uitflikkerde. Maakte ook meer lawaai dan de motor zelf, die rammelende kentekenplaat :o

De VMax staat weer netjes aan de OptiMate in de schuur te wachten tot het weer mooi weer wordt :P :9
 
Laatst bewerkt:
ik heb dit weekend een comet 650 gehuurt voor 2,5 dag
en het beviel me uitsteekend waanzinige fiets
zoals ik al eerder hoorde over het schakkelen
idd van ze 1 naar ze 2 geeft ie idd een flinke rotklap
maar verder schakkelt hij geweldig en een trekkracht
gewoon super , ik ga der volgend jaar maar is 1 voor me zelf
bestellen .:-) *O* *O* *O*
 
ik heb dit weekend een comet 650 gehuurt voor 2,5 dag
en het beviel me uitsteekend waanzinige fiets
zoals ik al eerder hoorde over het schakkelen
idd van ze 1 naar ze 2 geeft ie idd een flinke rotklap
maar verder schakkelt hij geweldig en een trekkracht
gewoon super , ik ga der volgend jaar maar is 1 voor me zelf
bestellen .:-) *O* *O* *O*

www.hyosung-motorclub.nl
hot news
koop je die rooie
 
Terug
Bovenaan Onderaan