Hyosung comet ervaringen?

Lieve Oma,
Hierbij wil ik toch een oproep doen aan alle hyosung rijders
21 oktober is er een mooie toerrit speciaal voor de hyosungrijders

schrijf je in via de hyosung-moterclub site

oma , bedankt
 
Beste Comet rijders,

Ik heb sinds dit weekend ook een comet in mijn bezit, (2e hands)
Nu heb ik toch wat probleempjes ondervonden en wilde graag weten of er meer mensen hier ervaring mee hebben (gehad)
Allereerst heeft de vorige eigenaar er 2 weken geleden een nieuwe accu in gezet ( ja heb de bon erbij) maar nu is de accu leeg en na hem aangeduwd te hebben en de accu tijdens draaiende motor na te meten zijn we er achter dat hij niet bijlaad :(
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn??? Gelijkrichter?? dynamo??

Verder klinkt de koppeling als een schuurapparaat als ik 'm net heb gestart en wil wegrijden uit stilstand,( eerst een schurend geluid om vervolgens ineens volledig op te pakken).

Ik hoop dat iemand me er een beetje mee kan helpen. Heb al diverse topics terug zitten lezen maar heb niet specifiek iets over deze dingen terug kunnen vinden.


Alvast bedankt voor de reacties


gr. Oppie
 
Oh en nog een vraagje.

Klopt het dat deze motorblokken precies hetzelfde zijn als de oude SV 650??
Meen ergens gelezen te hebben dat ze die blokken hebben overgenomen van suzuki.
Mocht dit nou het geval zijn, dan zou ik dus alle onderdelen ok gewoon van suzuki kunnen bestellen ( koppelingsplaten enz. )


nogmaals alvast bedankt voor de reacties.


gr. Oppie
 
Oh en nog een vraagje.

Klopt het dat deze motorblokken precies hetzelfde zijn als de oude SV 650??
Meen ergens gelezen te hebben dat ze die blokken hebben overgenomen van suzuki.
Mocht dit nou het geval zijn, dan zou ik dus alle onderdelen ok gewoon van suzuki kunnen bestellen ( koppelingsplaten enz. )


nogmaals alvast bedankt voor de reacties.


gr. Oppie

Naar mijn weten heeft Hyosung in den beginne in licentie blokken voor suzuki gemaakt, echter de blokken die ze zelf gebruiken zijn wel enigzins gebaseerd op de SV blokken maar niet dezelfde. Niet uitwisselbaar dus.

gr Patrick
 
Sterker nog. Hyosung heeft een jaar of wat voor suzuki de sv gemaakt.
Dus heel veel svtjes komen uit korea.
Misschien worden ze nu wel in een fabriek in China gebouwd.
Maar het blok van de Hyosung is kwa model gejat en dat is ook meteen het enige vergelijk.
Hyosung heeft een kortere slag, het oliefilter zit ergens anders, en idd is hij ook aan de binnenkant anders.
Het enige wat schijnt te passen zijn de kleppen ( dit volgens Gerrit Stoeten uit Heerenveen)

Ik denk dat de spoel of dynamo is doorgebrand.
Dit gebeurde mij ook bij mijn eerste Hyosung.
Over de koppeling zou ik als ik jou was even de importeur in Zwolle bellen.
Die beste man geeft topservice en weet vast wel wat het kan zijn
Als jij de topics heb gelezen dan weet jij dus ook van de modificatie die verschijnende Hyo`s niet gehad hebben.
Mocht er bij jouw hyosung geen modificatie hebben plaatsgevonden, zorg er dan voor dat de naverbranding weggehaald wordt en er grotere sproeiers inkomen.
Daarmee heb je een groot probleem kunnen voorkomen.

Hyosung...Is dat wat of niet
Hier staat heel veel informatie in over de ervaringen van de Hyosung 650
succes
 
Laatst bewerkt:
Als jij de topics heb gelezen dan weet jij dus ook van de modificatie die verschijnende Hyo`s niet gehad hebben.
Mocht er bij jouw hyosung geen modificatie hebben plaatsgevonden, zorg er dan voor dat de naverbranding weggehaald wordt en er grotere sproeiers inkomen.
Daarmee heb je een groot probleem kunnen voorkomen.


succes


Ik heb gehoord van de vorige eigenaar dat er wel een modificatie was gedaan aan de cilinderkoppen :? :?
Verder weet ik niet wat er mee gedaan is.
Echt slim was de vorige eigenaar iig niet want hij had NET de olie vervangen zei hij en die heb ik gisteren eruit gehaald.
Leek wel water zo dun en zag eruit als slootwater.
Meteen naar 'm gebeld om te vragen wat erin was gegooid en uiteindelijk begreep ik dat hij er 10W40 in had gegooid ( geschikt voor benzine motoren, LPG, diesels en turbo motoren :X |( |( |( |( )
Heb nu de goeie olie erin gegooid tijdelijk totdat ik een nieuwe olie filter heb en dan vervang ik de hele boel nogmaals maar kan het nu een beetje schoon spoelen.

Nu heb ik nog een vraagje.

Waar kopen/bestellen jullie je onderdelen voor de hyo?
Ik kom zelf uit Vlaardngen ( zuid holland).
Heb wel wat gelezen over een zaakje dat ultimate motors heet maar dat ken ik niet :X

Zo dan ga ik nu de link ff lezen die geplaatst is om me weer verder te verdiepen in dit grappige motortje *O*
 
Ik heb gehoord van de vorige eigenaar dat er wel een modificatie was gedaan aan de cilinderkoppen :? :?
Verder weet ik niet wat er mee gedaan is.
Echt slim was de vorige eigenaar iig niet want hij had NET de olie vervangen zei hij en die heb ik gisteren eruit gehaald.
Leek wel water zo dun en zag eruit als slootwater.
Meteen naar 'm gebeld om te vragen wat erin was gegooid en uiteindelijk begreep ik dat hij er 10W40 in had gegooid ( geschikt voor benzine motoren, LPG, diesels en turbo motoren :X |( |( |( |( )
Heb nu de goeie olie erin gegooid tijdelijk totdat ik een nieuwe olie filter heb en dan vervang ik de hele boel nogmaals maar kan het nu een beetje schoon spoelen.

Nu heb ik nog een vraagje.

Waar kopen/bestellen jullie je onderdelen voor de hyo?
Ik kom zelf uit Vlaardngen ( zuid holland).
Heb wel wat gelezen over een zaakje dat ultimate motors heet maar dat ken ik niet :X

Zo dan ga ik nu de link ff lezen die geplaatst is om me weer verder te verdiepen in dit grappige motortje *O*

Van Kekem in Ridderkerk verkoopt ook Hyosung. kinnen je ook vast wel aan onderdelen helpen.

gr Patrick
 
Hallo allemaal :W

Allereerst bedankt voor al jullie reacties.
Hier kan ik echt verder mee om mijn fietsie strakkies te gebruiken waar hij voor is gemaakt :]
Alleen ik heb ALWEER een volgend probleempje '(

Heb mijn achterste zadeltje er op geklikt en kweenie waarom maar.....
Krijg 'm met geen mogelijkheid meer los :(

Iemand een idee??

Heb de zijkappen en alles al los geschroeft maar er zit nog 1 schroefie uiteraard onder het zadeltje vast dus dat werkt niet :+


alweer bedankt alvast :}
 
Hé mensen,

Ik wilde ff een ketting en tandwielset bestellen voor m'n hyo.
Moet dat ook persé een bepaald type zijn?? of kan ik er ook één voor een SV bestellen ofzo :?


gr. Oppie :W
 
Ik heb toen ook gewoon de Hyosung-set besteld bij Cattier :Y

@ Wilco: had leuk geweest als de Hyosungclub vanmorgen samen had op kunnen rijden maar ik heb vooraan de oprit nog een tijdje zitten k*tten om weg te komen vanmorgen, de schakelaar op de jiffy bleef hangen en elke keer als ik de motor in z'n één zetten sloeg'ie af. Paar keer schakelaar heen en weer ( en dat kan alleen als de jiffy in is, dus je moet dan op de motor blijven zitten en frotten met die schakelaar die je dan niet ziet ), geen verbetering. Dan maar weer achteruit de oprit af tot onder het afdakje.................nog één keer proberen................ja hoor, toen deed'ie het gelukkig tóch nog *O*

Vanmiddag ff nakijken, zat wel veel kettingvet op.
 
Ik heb toen ook gewoon de Hyosung-set besteld bij Cattier :Y

.


Is die wel van een betere kwaliteit dan de originele?
Of gewoon precies dezelfde en ben je over zo'n 10/12000 KM weer aan de beurt?
Heb de spanningsregelaar wel al besteld en een oliefiltertje is ook geregeld.
Zoek alleen nog heel ff naar een andere kettingset en als ik niks kan vinden aan info dan bestel ik die ook gewoon :Y

hou jullie op de hoogte :W
 
:?

Beter dan de originele :?

Dat ís dan de originele neem ik :?


Heb er een OSCO smeersysteem opzitten en hoop dus wat langer te doen met dit setje dan de vorige ( die ik ook in de winter met pekel één keer in de maand smeerde :X, die hóórde je gewoon kraken tijdens het rijden :o )

edit: Oh, je bedoelt dan het setje waar'ie mee geleverd wordt...antwoord is : Ja, de bestelde set voelde steviger en beter aan !!
 
Laatst bewerkt:
dank je max, kijk je ook even in het cafe. heb ik een oproepje gedaan voor in het najaar. hopelijk kan je er nu wel bijzijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan