Hyosung comet ervaringen?

TheSap

MF'er
27 mei 2004
148
0
Rotterdam
Wie heeft er al ervaring met de Hyosung comet 650? Ik zou wel is willen weten hoe hij rijd en of er een beetje power in zit. Gegroet Sybren
 
Wie heeft er al ervaring met de Hyosung comet 650? Ik zou wel is willen weten hoe hij rijd en of er een beetje power in zit. Gegroet Sybren
Ervaring zullen er nog weinig mee hebben denk ik,Maar vlgs mij staat er in de weekendbijlage van de Telegraaf van Zaterdag een artikeltje over in.
Zit gewoon een Suus blok in dus niks mis mee,kost weinig en met wat leuke aanpassinkjes rij je veel voor weinig.En wat die power betreft : laat je niet gek maken ,rij er gewoon eens mee en constateer zelf of je het voldoende vindt.
De een wil 150 pk voor de ,,heb " en een ander benut de 50 pk die ie heeft volledig dus.....
gr Driver.
 
Kan volgende week mijn nieuwe gele HYOSUNG 650 COMET afhalen. :) :)
Heb 2 keer proef gereden en het beviel me goed, het ligt er natuurlijk aan wat voor motoren je gewent bent?
Mijn eerste motor was een CB 750 dus vier cilinder en nu dan een v-twin dat is al een groot verschil.
Wat power betreft zit het in mijn ogen wel goed het is natuurlijk geen APRILIA of DUCATI maar de prijs daar in tegen wel weer goed (5990,-). *D
Ik hou je wel op de hoogte over hoe de HYOSUNG mij bevalt. :] :]
 
Kan volgende week mijn nieuwe gele HYOSUNG 650 COMET afhalen. :) :)
Heb 2 keer proef gereden en het beviel me goed, het ligt er natuurlijk aan wat voor motoren je gewent bent?
Mijn eerste motor was een CB 750 dus vier cilinder en nu dan een v-twin dat is al een groot verschil.
Wat power betreft zit het in mijn ogen wel goed het is natuurlijk geen APRILIA of DUCATI maar de prijs daar in tegen wel weer goed (5990,-). *D
Ik hou je wel op de hoogte over hoe de HYOSUNG mij bevalt. :] :]

Gefeliciteerd met je goede aankoop, heb precies de zelfde. (maar jij zou toch een blauwe kopen?)
Ik rij er nu sinds juli mee en ik ben er nog steeds er gek op.
Elke ochtend, (ja zelfs nu het wat kouder wordt). start hij gewoon in 1x.
Suc6 en vele veilige km toegewenst.
 
Anderhalve maand later, valpartij ;( (viel gelukkig nog wel reuze mee) en 1200km verder een update.
De HYOSUNG bevalt me uitstekend vooral nu de 1000km beurt geweest is mag ik langzaam meer toeren gaan draaien en de fun pas echt kan beginnen, alleen jammer dat het weer niet mee zit dus het is uitkijken op de weg.
Tot nu toe is de HYOSUNG redelijk zuinig (1 op 20,5), hij start goed en reageerd goed op het gas er komt een te gekke roffel uit de viperdemper :9~ .
De remleidingen van de voorrem heb ik laten vervangen door stalenremleidingen dit omdat de voorrem bij regenweer slecht (als een sponz) reageerde, bij droogweer was het remvermogen redelijk oke maar nu die stalenremliedingen erop zitten merk ik duidelijk een verschil het remmend vermogen is een stuk toegemonen *D .
Verder is het maar hopen dat het maar snel voorjaar wordt en dus beter weer.
Heb voor een gele kleur gekozen omdat die beter zichtbaar is en het cool staat bij deze motor :] :] .
 
Anderhalve maand later, valpartij ;( (viel gelukkig nog wel reuze mee) en 1200km verder een update.
De remleidingen van de voorrem heb ik laten vervangen door stalenremleidingen dit omdat de voorrem bij regenweer slecht (als een sponz) reageerde, bij droogweer was het remvermogen redelijk oke maar nu die stalenremliedingen erop zitten merk ik duidelijk een verschil het remmend vermogen is een stuk toegemonen *D .
Ah, goed te horen, dus ook ff doen dit voorjaar ;)
 
Zeker, maar evengoed doorrijden deze winter om zoveel mogelijk vertrouwd te raken met mijn HYOSUNG 650 COMET.
Dus goed warm aankleden, natuurlijk motor goed behandelen voor pekel |( .
Eerste kilometers rustig warm draaien (geldt ook voor mij zelf) en dan genieten maar :] :] .
 
ik heb staan twijfelen toen ik voor de keus stond, of de Comet of de BMW F 650...het is de laatste geworden, omdat ikk het niet aandurfde nieuw te rijden. mischien later als er wat meer info en rijervaringen zijn over de Comet wordt het mijn volgende bike

succes verder
:]
 
Ik heb in dit topic denk ik eigenlijk weinig toe te voegen, al moet ik zeggen dat de motor wel mijn aandacht weet te trekken. Komt een beetje door de looks, de gunstige prijs, de specs, e.d.

Nu kwam ik toevallig op een duitse site deze afbeelding tegen. Dikke sorry als ik weer eens oud nieuws breng, maar ben benieuwd hoe dit voor ze gaat uitpakken. Ik weet overigens niet of deze motor naar nederland gaat komen.

full
 
Even een update.
Een gescande foto is dus helaas wat mindere kwaliteit.
De Hyosung 650 comet R + S worden wel in nederland leverbaar.
Mijn dealer (Rosamotoren te Eijsden) heeft al een R uitvoering staan.

Bijlage: my bike 2.JPG
 
Laatst bewerkt:
Sorrie, maar het is echt geen Suzuki. Alleen de prijs al :+ .
Ik bezit een Comet 650 GT uit 2004. Ook van Rosa uit Eijsden. Heb er nu zo'n 3K op zitten. Het wordt steeds leuker. Het is echt een karakterfiets. Je houd ervan of niet. Als je zoekt naar een gelikte fiets met een smeuig blok en schakelmechanisme moet je denk ik bij Honda, Yamaha of Suzuki blijven.
Als je steeds meer vertrouwd raakt met de motor en je gaat iets verder door eens ernaast te hangen bij een bocht, wordt je toch echt wel getracteerd op een sportmotor. Want qua acceleratie zit er genog power in het blok, zeker van 5000 rpm.
Enige minpunten zijn het wat ruwe schakelmechanisme. Zeker van 1 naar 2. En met het koude weer wil de carb nog wel eens bevriezen.
 
Even op t_rex 1970 reageren.
Ben jij de Hyosung comet rijder waar ze voor proef al een verwarmingssetje voor carburateurs bij Rosa motoren hebben ingebouwd????
Zo ja werkt het?
Want ik heb ook al last gehad van bevriezende carburareurs had dat gemeld aan Ludo van Rosa motoren die zei dat ze een setje gingen inbouwen voor proef.
Zolang doe ik vocht verwijderaar bij benzine.
A.U.B. laat even wat weten via deze topic.
 
Hallo Mausrock,

Hoe weet jij dat van dat setje??

Stel dat het zo is, dan mag ik mischien helemaal niets zeggen :X

Stel dat het nu waar is, dan zal dat toch zeker wel werken O-)

Neeee... die Ludo is een toffe peer :} . Die doet wel moeite voor zijn klanten. Bij sommige zaken kunnen ze daar nog veel leren. En dus ga ik er zeker nog eens terug voor wat spulletjes.
 
Even reageren.
Dat was een gokje, omdat toen ik belde over het probleem iemand anders al gemeld had over bevriezende carburateurs en Ludo al een verwarmingssetje van Hyosung had gekregen om als proef in te bouwen (bij jouw motor dus).
Ludo van Rosa motoren had gezegd dat die persoon al drie duizend kilometer had gereden met zijn Hyosung comet jij dus ook.
Jij had het ook nog over het verschijnsel bevriezende carburateurs en jij vermelde dat je de motor bij Rosa motoren had gekocht (hoe bevalt hij?).
En er rijden nog niet zoveel Hyosung`s rond (ludo zei iets van 5 stuks verkocht).
Dus heb ik een gokje gewaagd, vindt het echter vreemd over het niets mogen zeggen, omdat ik hoogswaarschijnlijk ook een verwarmingssetje erin gebouwd krijg, en jij bent het proefpersoon (heb Ludo niet naar naam gevraagd).
Vragen: is het setje al ingebouwd? zo ja werkt het (of heb je nog niet met vorst gereden)? was het veel werk om setje in te bouwen?
Laat mij A.U.B. nog wat weten (kijk wel pas morgen moet nog gaan werken) :} :} .
 
Terug
Bovenaan Onderaan