Hyosung dat is het deel 2 van 9

Hallo,

Iemand misschien nog een stator(dynamo) liggen voor de hyosung gt650 uit 2004 of een goed adresje waar ik deze kan bestellen?

Alvast bedankt,

Groet Benny
 
Hallo allen, ben een paar jaar weggeweest (jaartje of 7 gok ik). Ik heb voor de deur (van de garage) nog steeds mijn trouwe Hyosung Gt650R staan. Helaas de afgelopen 5 jaar weinig tot niet gereden en dat betekend dan ook dat hij niet meer start... Vorig jaar de filters en olie vervangen, nieuwe accu erin en na het reinigen van de carb liep hij weer wel (hield wel behoorlijk in). Nu is mijn vraag, is er iemand die me kan helpen de carbs goed te reinigen zodat ik weer kan rijden (in het Corona-tijdperk). Ik woon in Roosendaal en uiteraard bereid om te betalen voor de hulp.
 
Moest het forum wel ff afstoffen zie ik. Juli 2019 de laatste reactie. Hoop dat er nog Hyosung-experts actief zijn hier :-)
Heb zoveel jaren met veel plezier gereden en nu al jaren amper tot niet (iets met samenwonen, 3 kinderen krijgen, 2 honden, 4 katten en een berg vissen)...
 
Volgens mij zijn er niet veel hyosung rijders meer in Nederland😂 is de benzine niet te oud? Hier wil hij ook wel eens slecht van haan lopen.
Helaas kan ik verder niet helpen met de carb. Te reinigen.
 
Het is inmiddels gelukt, gisteravond voor het eerst in 14 maanden weer even gereden. Na het reinigen (en 10 liter Euro98 in de tank) was het, geloof het of niet, starten en lopen. Hield in het begin nog even wat in, maar na een kilometer of 20 liep hij weer als vanouds.
Nu nieuwe banden bestellen, een tankrubber (ben er 1 kwijt) en een nieuwe uitlaat (nu een open GP-pijp met 0% demping).
Al zijn er amper tot geen Hyosung-rijders meer, ik zal niet snel naar een andere motor overstappen. Dit ding is rap zat en valt (zeker mijn knalrode GT650R met Cars sponsor-stickers) altijd op als ik hem in een groep met 100 andere motoren weg zet.
Ben wel verbaasd, hij heeft ruim 10 maanden onbeschermd buiten op straat gestaan en eigenlijk geen roest te vinden (schroeven zijn jaren geleden al vervangen door RVS-varianten).
 
Het is inderdaad een prima motor en snel zat.
Voorlopig hoef ik ook geen andere ik heb er 1 uit 2004 met nog geen 11000 km
 
De mijne komt uit 2008. Gekocht met 950km op de klok en nu nog net onder de 14.000km. Schaam me een beetje dat ik in 9 of 10 jaar tijd maar 13.000km heb gereden...
 
Ik heb een zwarte Hyosung 650 Gt.
melding F1 en rode lampje blijft terugkomen.
iets met injectie?
Wie ervaring mee en hoe te verhelpen ?
Motor rijdt prima....
Bijenhapper bekend met deze motor?
 

Bijlagen

  • 25A93F1E-5C0E-455A-B503-662E2653B5EB.jpeg
    25A93F1E-5C0E-455A-B503-662E2653B5EB.jpeg
    474,3 KB · Weergaven: 19
  • BEBC2774-A461-4A4D-839C-5F288F6D4EA2.jpeg
    BEBC2774-A461-4A4D-839C-5F288F6D4EA2.jpeg
    544,2 KB · Weergaven: 26
İk dacht serieus dat ik 1 van de laatste Hyosung Comet rijder was van NL. İk rijd sinds 2009 op Hyosung Comet 650GT bj 2004 vandaag de 10k km aangetikt. Ik ben zeer tevreden
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, na ook een tijd te zijn weggeweest ook weer terug op het forum. Ben momenteel woonachtig in Friesland en ben 2 hyosung gt 650 rijker en nog wat anders..... Bekend met bijna al het technische van de hyosungs, heb zelf ook nog een 250 gehad. Foto's volgen uiteraard. Voor degene die een onderdeel zoekt, ik heb hier ook nogal wat liggen.
 
Hoi allemaal, na ook een tijd te zijn weggeweest ook weer terug op het forum. Ben momenteel woonachtig in Friesland en ben 2 hyosung gt 650 rijker en nog wat anders..... Bekend met bijna al het technische van de hyosungs, heb zelf ook nog een 250 gehad. Foto's volgen uiteraard. Voor degene die een onderdeel zoekt, ik heb hier ook nogal wat liggen.
Heb je een waterpomp voor een 650?
 
Hoi, Was even een paar daagjes weg: nee, die heb ik toevallig niet. Complete blok is verkocht aan een zaak in Hulst.

Begrijp je probleem, koelwaterpomp kost minimaal orgineel 97 Euro compleet op hyosungparts.eu

Wel een goede zaak, kijk wel uit dat het bij "free shipping"blijft, had mij laten verleiden door het met dhl op te sturen, wat resulteerd in UPS aan de deur: 35 euro verzendkosten en 30 euro inklaringskosten voor een pakket van 60 euro.
 
Hoi allemaal, na ook een tijd te zijn weggeweest ook weer terug op het forum. Ben momenteel woonachtig in Friesland en ben 2 hyosung gt 650 rijker en nog wat anders..... Bekend met bijna al het technische van de hyosungs, heb zelf ook nog een 250 gehad. Foto's volgen uiteraard. Voor degene die een onderdeel zoekt, ik heb hier ook nogal wat liggen.
Goedemiddag,

Misschien nog een spanningsregelaar liggen voor de gt650?
Ben bang dat die van mij stuk is.

Groet Benny
 
Goedemiddag,

Misschien nog een spanningsregelaar liggen voor de gt650?
Ben bang dat die van mij stuk is.

Groet Benny
Denk toch niet dat het de regelaar is rechtstreeks op de regelaar heb ik wel voldoende laadspanning iemand dit eerder gehad toevallig?

Groet Benny
 
Onder 6-9 in het werkplaatshandboek kun je hem testen: anders stuur je maar een pb,ik heb er nog 2 liggen
 

Bijlagen

  • Hyosung GT650 WS Manual.pdf
    6,4 MB · Weergaven: 10
Onder 6-9 in het werkplaatshandboek kun je hem testen: anders stuur je maar een pb,ik heb er nog 2 liggen
Ik ben er achtergekomen dat deze stekker warm wordt ik meet hierop wel 13,6 ongeveer op accu 12,5 v
Dynamo heb ik al vervangen paar maanden geleden die was doorgebrand.
 

Bijlagen

  • IMG-20200701-WA0006.jpeg
    IMG-20200701-WA0006.jpeg
    748,6 KB · Weergaven: 8
Na het opnieuw laden van de accu met de optimate lijkt het nu goed even kijken of het goed blijft Anders eerst maar eens een nieuwe accu er in.
@Stuiter als het daarna niet werkt kom ik wel even terug op die spanningsregelaar.
 

Bijlagen

  • IMG-20200703-WA0000.jpeg
    IMG-20200703-WA0000.jpeg
    919,9 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan