Hyosung dat is het deel 2 van 9

Treffen was hier vlakbij maar kwam er niet van er naar toe te gaan, wilde eigenlijk wel met MZ span gaan.

Al wel veel foto's gezien, erg leuk treffen ( veel buitenlanders ook begreep ik :Y )

Dus hebt er nu 3 Jawa's bij :?
 
Laatst bewerkt:
Treffen was hier vlakbij maar kwam er niet van er naar toe te gaan, wilde eigenlijk wel met MZ span gaan.

Al wel veel foto's gezien, erg leuk treffen ( veel buitenlanders ook begreep ik :Y )

Dus hebt er nu 3 Jawa's bij :?

Ja, 2x een 640 en 1x 634.
1 van de 640 staat al vanaf 2003 bij Cattier |(
Ik ga 1x 640 klaar maken voor de verkoop.
De 634 is, gezien de draadjes die overal uit komen, denk ik niet meer te maken.
(634 is een 6 volt en ze hebben geprobeerd om hem te starten met een 12 volt accu) |(
Dus als dat niet meer lukt dan verkoop in hem in onderdelen, behalve het frame.
Het frame gebruik ik dan om alles van de andere 640 over te bouwen.
Hou ik dus een 634 met de opbouw van een 640....................belastingvrij en oldtimerverzekering :+

De DR 500 heb ik al een eeuwigheid, en blijft in mijn bezit :9
 
Laatst bewerkt:
zo zo, Dan ben ik niet meer de enige met een motoren-park.

Ben nog steeds erg blij met de Hyosung. Onderdelen besteld en na een paar dagen bezorgd met rekening. Hier zaten ook weer 4 zuigerige remklauwen bij om de Fischer om te bouwen met wat waanzinnige remmen.

We hebben de Hyosung getest met een SV 650. Eerder hadden we het ook gedaan: stuurde beter en er zat duidelijk meer pit in, nu remt ie ook nog beter!!!
 
Ja, 2x een 640 en 1x 634.
1 van de 640 staat al vanaf 2003 bij Cattier |(
Ik ga 1x 640 klaar maken voor de verkoop.
De 634 is, gezien de draadjes die overal uit komen, denk ik niet meer te maken.
(634 is een 6 volt en ze hebben geprobeerd om hem te starten met een 12 volt accu) |(
Dus als dat niet meer lukt dan verkoop in hem in onderdelen, behalve het frame.
Het frame gebruik ik dan om alles van de andere 640 over te bouwen.
Hou ik dus een 634 met de opbouw van een 640....................belastingvrij en oldtimerverzekering :+

De DR 500 heb ik al een eeuwigheid, en blijft in mijn bezit :9
Ik ben je nog nooit in het Jawa topic tegengekomen ;)
 
zo zo, Dan ben ik niet meer de enige met een motoren-park.

Ben nog steeds erg blij met de Hyosung. Onderdelen besteld en na een paar dagen bezorgd met rekening. Hier zaten ook weer 4 zuigerige remklauwen bij om de Fischer om te bouwen met wat waanzinnige remmen.

We hebben de Hyosung getest met een SV 650. Eerder hadden we het ook gedaan: stuurde beter en er zat duidelijk meer pit in, nu remt ie ook nog beter!!!

Ik ben ook altijd nog blij met mijn Hyosung :} :} :}
Ga toch nog eens langs bij de dealer Houkes in Nijmegen...............heeft een testbank.
Eens kijken of hij hem nog beter kan afstellen :9 :9 :9
 
zullen we kijken wat er meer vermogen heeft: hyosung 2004 carberateur of 2012 efi.

Ik weet bijna zeker dat dit de injectie wordt.
Een carburateur loopt altijd goed, ook bij lage toeren.
Bij lage toeren loopt de injectie wat rommelig, maar zodra het gas open gaat, brrrrrrr
Maar gezellig dat je meegaat ;)
Moet ik voor jou dan ook een afspraak maken in Nijmegen :Y :Y :Y
 
zo net weer even een stukje gereden... op het eind mij afvragend of ik nog wel kon rijden ;)
363,6km met nog een groen blokje maar bij de pomp na het contact uitzetten alleen de rode nog over.
Die benzinemeter is toch nog link.
Ach ja ging maar 15,84 liter in de tank, in theorie had ik dus nog 30km kunnen rijden.
 
Ik ben wat aan het rondkijken naar een 125cc hyosung (al een hele ruime tijd eigenlijk, maar aanbod valt erg tegen)
En ik heb nu eindelijk een hele leuke Karion 125 gespot van 2008 met een 4000 km op de klok bij een motordealer, wel met de felle oranje kleur opzich is de kleur ok maar de graphics van 2012 model is echt om te kwijlen, zo gaaf.
Maargoed kan de zooi altijd laten spuiten in de toekomst.

Nu is eigenlijk de vraag zit er daadwerklijk verschil tussen de bouwjaren qua betrouwbaarheid?
En is goedkoop een dure koop? Wat ik bedoel is is het veiliger om voor een nieuw model te gaan voor een 2000 euro meer inclusief garantie en het feit dat de motor niet afgebeuld of iets dergelijks is.

Of zijn de dingetjes best wel bulletproof gebouwd en is een 2008 model met 4000 km eigenlijk net zo goed als een nieuwe? als in geen roest of scheuren in het plastic of iets dergelijks
En dat een 2000 meer uitgeven eigenlijk overkill is?
 
Ik ben wat aan het rondkijken naar een 125cc hyosung (al een hele ruime tijd eigenlijk, maar aanbod valt erg tegen)
En ik heb nu eindelijk een hele leuke Karion 125 gespot van 2008 met een 4000 km op de klok bij een motordealer, wel met de felle oranje kleur opzich is de kleur ok maar de graphics van 2012 model is echt om te kwijlen, zo gaaf.
Maargoed kan de zooi altijd laten spuiten in de toekomst.

Nu is eigenlijk de vraag zit er daadwerklijk verschil tussen de bouwjaren qua betrouwbaarheid?
En is goedkoop een dure koop? Wat ik bedoel is is het veiliger om voor een nieuw model te gaan voor een 2000 euro meer inclusief garantie en het feit dat de motor niet afgebeuld of iets dergelijks is.

Of zijn de dingetjes best wel bulletproof gebouwd en is een 2008 model met 4000 km eigenlijk net zo goed als een nieuwe? als in geen roest of scheuren in het plastic of iets dergelijks
En dat een 2000 meer uitgeven eigenlijk overkill is?

mijn mening :? als je die 2 mile heb......d'r is nix zo gaaf als nieuw.

4000 km is ook nix , en 2000 euro goedkoper is dus 2 euro afschrijving per km en da's een hoop.

en d'r is nix zo gaaf als nieuw, als je het kan betalen :+
 
Laatst bewerkt:
Als je hem 2e hands bij de dealer koopt heb je toch ook garantie.
Het blok is goed, geen problemen
Dit blok voert Hyosung al jaaaaren.

Maar met nieuw heb je idd wel 2 jaar garantie ;)


En euh...........wel lid worden van de club he :Y
 
mijn mening :? als je die 2 mile heb......d'r is nix zo gaaf als nieuw.

4000 km is ook nix , en 2000 euro goedkoper is dus 2 euro afschrijving per km en da's een hoop.

en d'r is nix zo gaaf als nieuw, als je het kan betalen :+


Nieuw is idd fijn met de garantie en alles.
Ik heb de 2000 euro wel, maar zwem niet echt dagobert duckig +ik heb ook 2 andere motoren, W650 en een 125cc Dax replica uit China.
Hyosung is gewoon voor erbij zeg maar, mocht het me enigste motor zijn dan ging ik 100% voor nieuw.

Heb de dealer al een mailtje gestuurd voor wat verdere info over de staat van de motor en alles.
Wil niet voor jan lul 5 uur heen en terug in de auto zitten voor een motor die er wrakkig uitziet in het echt.


Als je hem 2e hands bij de dealer koopt heb je toch ook garantie.
Het blok is goed, geen problemen
Dit blok voert Hyosung al jaaaaren.

Maar met nieuw heb je idd wel 2 jaar garantie ;)


En euh...........wel lid worden van de club he :Y

Ik ben niet echt een club persoon :o maar lees altijd wel met veel plezier de topics links en rechts mee :)
Volgende week post ik wel even als ik hem wel of niet heb gekocht :)
 
Laatst bewerkt:
Graphics van 2012 lijkt mij een sticker-set. Verder als je voor een 125 cc wilt gaan en niet perse een klarion wil: bij korteland staat een mooie 125 cc GV (chopper dus).

Ben benieuwd!!
 
Graphics van 2012 lijkt mij een sticker-set. Verder als je voor een 125 cc wilt gaan en niet perse een klarion wil: bij korteland staat een mooie 125 cc GV (chopper dus).

Ben benieuwd!!

Ah bedankt voor de tip maar ben wel aardig wild van een Allroad, destijds in '05 een nieuwe ktm 950 adventure gekocht en veel dikke pret mee gehad op de zandpaden in de achterhoek, al was het ding wel loeizwaar in het mulle zand zal met een karion wel veel makkelijker gaan :)
 
Als ik het zo hoor moet de 450 mono maar eens snel gaan verkocht worden hiero. Er is geen offieciele naam dacht ik voor deze hyo, maar rx 450 is de aanduiding.

Helaas geen afbeelding voorhanden ivm HTC
 
Ik help je wel ff ;)
hyosung-rx-450-sm-27360-1-v4zoom.jpg
 
Ik ben wat aan het rondkijken naar een 125cc hyosung (al een hele ruime tijd eigenlijk, maar aanbod valt erg tegen)
En ik heb nu eindelijk een hele leuke Karion 125 gespot van 2008 met een 4000 km op de klok bij een motordealer, wel met de felle oranje kleur opzich is de kleur ok maar de graphics van 2012 model is echt om te kwijlen, zo gaaf.
Maargoed kan de zooi altijd laten spuiten in de toekomst.

Nu is eigenlijk de vraag zit er daadwerklijk verschil tussen de bouwjaren qua betrouwbaarheid?
En is goedkoop een dure koop? Wat ik bedoel is is het veiliger om voor een nieuw model te gaan voor een 2000 euro meer inclusief garantie en het feit dat de motor niet afgebeuld of iets dergelijks is.

Of zijn de dingetjes best wel bulletproof gebouwd en is een 2008 model met 4000 km eigenlijk net zo goed als een nieuwe? als in geen roest of scheuren in het plastic of iets dergelijks
En dat een 2000 meer uitgeven eigenlijk overkill is?

Uit betrouwbare bron weet ik dat een Duits belbedrijf in Nederland heel binnenkort een actie heeft waarbij je een Hyosung kado krijgt bij het afsluiten van een belabonnement.
 
@fokky. Kijk je ook naar de alternatieven? Yamaha TW, Suzuki VanVan, Skyteam T-rex en Skyteam V-raptor? Zelf ben ik ontzettend gecharmeerd van de Big Wheels, een T-rex zou ik graag nog eens willen hebben bijvoorbeeld. Check anders eens het Franse Big Wheel Addicts forum: Big Wheel Addict - Forum Yamaha TW & Suzuki RV VanVan .

Hoe zo'n ding verder in het off-road gebeuren is, volgens mij niet te vergelijken met een dikke allroad. Maar daar gaat het niet om, het gaat om het plezier natuurlijk :) .

+ natuurlijk de mogelijkheid van het kopen van zo'n bike in Duitsland/België of Frankrijk bekeken?

+
?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het ook wel willen proberen met een KTM of yamaha. Verder ben ik niet echt gecharmeerd van de overige merken. Ben toch benieuwd waar je je onderdelen vandaan moet halen voor wat onderhoud.

ps. In kickstart een leuk stukje over de GT 650
 
Terug
Bovenaan Onderaan