Hyosung dat is het deel 2 van 9

@fokky. Kijk je ook naar de alternatieven? Yamaha TW, Suzuki VanVan, Skyteam T-rex en Skyteam V-raptor? Zelf ben ik ontzettend gecharmeerd van de Big Wheels, een T-rex zou ik graag nog eens willen hebben bijvoorbeeld. Check anders eens het Franse Big Wheel Addicts forum: Big Wheel Addict - Forum Yamaha TW & Suzuki RV VanVan .

Hoe zo'n ding verder in het off-road gebeuren is, volgens mij niet te vergelijken met een dikke allroad. Maar daar gaat het niet om, het gaat om het plezier natuurlijk :) .

+ natuurlijk de mogelijkheid van het kopen van zo'n bike in Duitsland/België of Frankrijk bekeken?

+
?


Klopt heb al gekeken naar een TW en VanVan is ook erg leuk maar om eerlijk te zijn heb ik niet een bepaalde voorkeur voor een bepaald merk + de Hyosung is goedkoop + jong + heeel weinig km's + afgelevert met recente grote beurt en alles bij een motorbedrijf.
Is in mijn ogen eerlijk gezegd perfecte optie.
Andere optie zijn gewoonweg te "duur" minimaal 1000 tot 1800 duurder met veel meer km's en dus slijtage en dan ook nog particulier.

Een Skyteam heb ik zelf al, ik ben niet erg charmeerd van de afwerking van de chinees, mijne is al weer van 2008 dus quality control daar aan de band zal wel slechter zijn geweest van omatje ping ping dan tegenwoordig.
Maar goed, leuke motor maar ik sla over :)

En van de duitse beller, ik bel echt bijzonder weinig, 20 euro verbeld vanaf afgelopen november en dat is inclusief vakantie van 2 weken :)

Trouwens dealer heeft met een berichtje terug gestuurd en alles klinkt perfect, dus zaterdag met de grote bus erheen en als die bevalt gelijk mee naar huis en de zandbak in :)
Bedankt trouwens voor de franse link :) erg leuk om te lezen plus kan me frans weer wat ophalen :D

Ik zou het ook wel willen proberen met een KTM of yamaha. Verder ben ik niet echt gecharmeerd van de overige merken. Ben toch benieuwd waar je je onderdelen vandaan moet halen voor wat onderhoud.

ps. In kickstart een leuk stukje over de GT 650


Ik weet wel dat Hyosung best degelijk is, wat ik weleens lees is een kapotte cdi.
Wat de chineesjes betreft voor onderdelen dan lijkt me niet zo'n probleem.
In Nederland is Nedstore ( :} ) Daxdodo Loef js4taktspecials 4stroke-wereld en nog wat bedrijfjes waar je onderhoud kan doen en onderdelen en alles kan halen.
Plus in Belgie heb je ook allerlei bedrijfjes.

Wel een erg goedkope 750 euro, maar ziet er uit als een ragbak nee dankje :)
http://www.speurders.nl/overzicht/f...-yamaha-trailmotor-125-tw-110032548.html?q=tw
 
Laatst bewerkt:
beste Hyosung kenners..
ik ben van plan om een hysoung GT650R te gaan kopen (2006)
maar er staat door een fout in de electronica(zegt de verkoper) 214.000 km op de teller..
weet iemand of dit gereset kan worden/terug gedraaid. want de staat van de motor is gewoon goed, en verkoper zegt dat hij er 14.000 km mee gereden heeft, tandwielen en ketting zijn al wel vervangen, is dit normaal met 12.000km op de teller?
zijn er verder nog bijzonderheden of aparte dingen met het bouwjaar van deze motor? heb wel iets gelezen over zuigers die vastliepen, maar dat was alleen 2004 dacht ik..

alvast bedankt voor jullie hulp!
mvg,

leon
 
Je kunt het beste even contact opnemen met fd-motoren te hillegom. 12.000 km vervangen is normaal. Als het EEN injectie-fiets betreft, geen nood, die hebben hun recall meestal gehad.

KOM je toevallig uit zeeland?
 
Elke keer als ik de motor pak dan kan ik mijn klok weer gelijk zetten, das nogal irritant, heeft iemand het "batterijtje" al eens vervangen of een paar plaatjes van de binnenkant? Om te zien of daar überhaupt een accu inzit.

En een tweede vraag daar aan gerelateerd, door bovenstaand en het feit dat de benzinemeter weer heel wat anders weergeeft dan nadat ik de sensor had bijgebogen en dus gekalibreerd. Heb ik het idee dat de benzine meter elektronisch is te eiken. Is daar een beschrijving van?

En als laatste, iemand ervaring met een oplossing voor trillende toerenteller naald vanaf 5500rpm?
Ik weet niet hoelang het doorgaat over het algemeen rijd ik niet constant 121 of meer :0 is ook niet niet zo'n groot probleem maar het viel mij recentelijk op.
 
Laatst bewerkt:
Elke keer als ik de motor pak dan kan ik mijn klok weer gelijk zetten, das nogal irritant, heeft iemand het "batterijtje" al eens vervangen of een paar plaatjes van de binnenkant? Om te zien of daar überhaupt een accu inzit.

En een tweede vraag daar aan gerelateerd, door bovenstaand en het feit dat de benzinemeter weer heel wat anders weergeeft dan nadat ik de sensor had bijgebogen en dus gekalibreerd. Heb ik het idee dat de benzine meter elektronisch is te eiken. Is daar een beschrijving van?

En als laatste, iemand ervaring met een oplossing voor trillende toerenteller naald vanaf 5500rpm?
Ik weet niet hoelang het doorgaat over het algemeen rijd ik niet constant 121 of meer :0 is ook niet niet zo'n groot probleem maar het viel mij recentelijk op.

klinkt als een hele hoop elec problemen. accu ok :? polen in de zuur vrije vaselie :? etc etc
heb ff de manuals niet bij de hand, maar liep het klokje niet gewoon op de accu :?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt het beste even contact opnemen met fd-motoren te hillegom. 12.000 km vervangen is normaal. Als het EEN injectie-fiets betreft, geen nood, die hebben hun recall meestal gehad.

KOM je toevallig uit zeeland?

oky.. zal ze maandag wel even bellen en het probleem uitleggen..
dan geloof ik de verkoper wel dat hij pas 14.000 heeft gereden, zag er namelijk ook nog super uit.

nee ik kom uit gelderland (in de buurt van apeldoorn) hoezo?
 
klinkt als een hele hoop elec problemen. accu ok :? polen in de zuur vrije vaselie :? etc etc
heb ff de manuals niet bij de hand, maar liep het klokje niet gewoon op de accu :?
Als de motor aan staat wel maar anders niet... en de accu heeft er lang niet ingezeten/moest lange tijd vervangen worden.
Nu zit er al weer een tijdje een goede accu in dus daar zou geen probleem moeten zitten. En na een paar uur stilstaan is de klok nog ok het is na een wat langere tijd (meer dan en week ofzo) dat de klok niet meer gelijk loopt. De accu is dan nog echt wel genoeg geladen.
 
Om 05:30 vanmorgen in het busje gestapt en kwam om 09:30 aan bij Abcomotors in Vlissingen. 4 uur rijden bah, maar gelukkig was het het het autoritje meer dan waard.
Testritje gemaakt op de Karion stukje door Vlissingen gedaan en de motor gekocht :)

Was wel ff wennen in het begin, ding is megatraag laag in toeren, wat hoger in toeren gaat het al ietsie vlotter.
Me Chinese Skyteam Dax 125cc trekt de Hyosung er finaal uit, maar goed dat is dan ook 72 kg tegen een 125 kg motor.

Paar kleine dingetjes wil ik er aan doen, lampje van het grootlicht indicator doet het niet, en de voorbocht van de uitlaat is verroest, dus ff schoonmaken en hittebestendig zwart spuiten.
En misschien in de toekomst een kickstarter monteren, moet kunnen staat "kickstarter" op het sijkant van het blokje met een klein rond kapje ervoor :)

Kan ik mooi lekker met het dingetje naar het werk pendelen :}

Plaatje volgt :)
 
Laatst bewerkt:
oky.. zal ze maandag wel even bellen en het probleem uitleggen..
dan geloof ik de verkoper wel dat hij pas 14.000 heeft gereden, zag er namelijk ook nog super uit.

nee ik kom uit gelderland (in de buurt van apeldoorn) hoezo?

Iemad uit Zeeland met een rode GT650 R had precies hetzelfde probleem.

Succes verder
 
Iemad uit Zeeland met een rode GT650 R had precies hetzelfde probleem.

Succes verder

het is inderdaad een rode. zou best dezelfde kunnen zijn, koop hem namelijk 3de hands, weet niet waar die jongen hem van gekocht heeft...
kijk wel even wat de dealer ervan zegt..
thx in ieder geval
 
haha tja zo kan je het ook zien... maar ik heb de motor niet gekocht, ook omdat de cilinder niet gereviseerd was.
Ga morgen nu een GT650 Naked uit 2004 ophalen :)
dus laat de zomer maar beginnen
 
's Winters doen ze het ook gewoon hoor 8-)

Foto-PTV7V6MI-G.jpg


;)
 
haha tja zo kan je het ook zien... maar ik heb de motor niet gekocht, ook omdat de cilinder niet gereviseerd was.
Ga morgen nu een GT650 Naked uit 2004 ophalen :)
dus laat de zomer maar beginnen

Kijk eens aan. Niet de cilinder moet gereviseerd worden maar de uitlaatklepgeleider moet veranderd worden, maar dat wist je al???

@max:

Foto-4G73OX3O-D.jpg


Je bent niet de enigste motor-beul
 
Kijk eens aan. Niet de cilinder moet gereviseerd worden maar de uitlaatklepgeleider moet veranderd worden, maar dat wist je al???

Weet niet wat er aan veranderd is, maar op de voorste cilinder zit zon markering dat hij verbetert is in ieder geval :)
En de verkoper heeft ook bonnetje ervan bijzitten.
Die cilinder kon toch vast slaan op hoge snelheden? tenminste zoiets heb ik gehoord.
 
Die cilinder kon toch vast slaan op hoge snelheden? tenminste zoiets heb ik gehoord.

Jongen, koop toch gewoon een Japanse motorfiets. Of een Italiaanse om mijn part, maar geen Hyusung. Bij die motoren weet je zeker dat de cilinder(s) zo is/zijn ontworpen dat het al muurvast zit.
 
Laatst bewerkt:
Jongen, koop toch gewoon een Japanse motorfiets. Of een Italiaanse om mijn part. Bij die motoren weet je zeker dat de cilinder(s) zo is/zijn ontworpen dat het al muurvast zit.

Mmmmmmmm, ga maar eens op zoek naar de spanningsregelaar bij een Honda Transalp, koppelingsproblemen bij diverse noem maar op.

Hier wordt er tenminste open over gepraat!!

We geven alleen maar aan dAT ER MAAR 1 RECALL IS GEWEEST.
 
Mmmmmmmm, ga maar eens op zoek naar de spanningsregelaar bij een Honda Transalp, koppelingsproblemen bij diverse noem maar op.

Hier wordt er tenminste open over gepraat!!

We geven alleen maar aan dAT ER MAAR 1 RECALL IS GEWEEST.

You are missing the point Mister Stuiterbal. Het was duidelijk een reactie op "vastslaande cilinders". Tot nu toe had ik van die mogelijkheid nog nooit gehoord. Dát gegeven maakt een Hyusung wel weer uniek natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Berrez, dit is in de meeste gevallen gewoon netjes verholpen onder de garantie hoor..
en ik heb een suzuki gsx-r600 k7 gereden... maar nadat ik na 50km te hebben gereden het weiland ben in gejaagd en de motor total loss was verklaard heb ik er maar voor gekozen om niet meer zoveel geld uit te gaan geven voor een motor.. een Hyosung is tenminste WEL all-risk te verzekeren als je 18 jaar bent en net je rijbewijs hebt!

:edit:
En ja ik heb al naar een ducati Monster 600 gekeken. Maar het probleem is dat je voor het budget waar ik op zoek naar ben eentje uit 1994-1998 krijgt, die veel te veel heeft gelopen, en waarbij je meer kwijt bent aan onderhoud. dus Hyosung is voor mij de enige echte mooie/goede oplossing
 
Laatst bewerkt:
You are missing the point Mister Stuiterbal. Het was duidelijk een reactie op "vastslaande cilinders". Tot nu toe had ik van die mogelijkheid nog nooit gehoord. Dát gegeven maakt een Hyusung wel weer uniek natuurlijk.

Wanneer de uitlaatklepgeleider te kort is, kan de uitlaatklep breken. Je kunt dan geluk hebben dat de klep bij de eerste slag via de uitlaatpoort deels eruit komt en je hem kan vinden in de eindemper. In het ergste geval kan de klep ook je zuiger zodanig beschadigen dat hij er doorhheen vliegt en alles zal beschadigen in het blok zelf. In dat geval zal de cilinder vastlopen.

Misschien had ik vollediger moeten zijn.

Overigens heeft elke motorfiets wel iets dat nog nooit gebeurd is.
 
Dat een motorblok kan vastlopen weet ik. Daar kun je diverse oorzaken voor aanwijzen. Dat de zuiger vast kan lopen weet ik ook. Maar van vastgelopen cilinders had ik tot nu toe nooit van gehoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan