Hyosung dat is het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou nee hoor.............gebeurd tegenwoordig bij elk merk ;)
Het gaat heel slecht in de motorbranche en er zijn heel ( te veel) voorraden.
Ze vragen de oude prijs............. voor jou is het onderhandelen om de hoofdprijs terug te krijgen voor jouw huidige motor.
en euh, vragen kun je alles..ja toch :+

Anders koop je een nieuw type ( vanaf 2009), kost maar 400 euro meer :9
 
De uitlaat staat terug in elkaar en het geluid is echt 1000% beter 8-)

De demper is van voor naar achter nog ongeveer 30cm lang. Het voordeel is dat het er een stuk opgeruimder uit ziet dan de gehele originele demper (in mijn ogen).
Er is ongeveer 30cm afgeslepen aan de voorkant waardoor de kat er nu ook uit is en de uitlaat nog net niet helemaal open is (kan overigens wel). Hij is niet opnieuw afgesteld, maar rijdt perfect en start zonder problemen. Tijdens het rijden hoor je de uitlaat wel beter, maar op de snelweg niet dus het is niet hinderlijk geworden.

Iemand een mening? (Wel lief blijven héé *O* )

Oh ja, negeer de gouden beugels aan de voorkant maar, die zijn voor de onder kappen waar ik nog mee bezig ben (3M carbon)

demper-kort.jpg
 
Nope, het is een Puig double bubble in de kleur smoke.

De 'kuiltjes' worden nog opnieuw gedaan en dan iets strakker. Heb de folie grofweg uitgeknipt en er op geplakt om de duurzaamheid te testen. Ik wil voorkomen dat de folie er straks na 1 regenbui vanaf komt als de onderkappen straks klaar zijn.
Maar evengoed, tnx *D
 
Sinds een paar dagen ook de eigenaar van een Hyosung GT650R, dwz hij moet nog kenteken gezet worden door het rdw en een afleverbeurt krijgen, dus het duurt nog een paar dagen voordat ik hem echt kan gaan halen. Ben er blij mee en hoop dat ik er veel veilige kilometers mee kan maken. Ik heb me ook aangemeld op de site van Hyosung nl maar tot op heden nog geen reactie op gehad. Weet iemand hoelang dit ongeveer duurt.

En heeft iemand toevallig nog het digitale werkplaatshandboek voor de Hyosung? hier zou ik heel blij mee zijn. Ik hoor het graag en bedankt.

1000056.jpg
 
Hoi vrienden van het forum, ik begrijp jullie reactie van overjarig model en teveel vragen, probeer het echter ook eens van deze kant te bekijken.
Om zowel dealer en fan zijn te van het merk Hyosung moet je qua handel geduld hebben. De handel is niet wild en zeker qua Hyosung niet. Dat betekend dus voor de dealer neem ik Hyosung op voorraad of kies ik net als de meesten voor het snel verkopende?

Dan neem je als liefhebber het risico om voorraad Hyosung te hebben en te houden maar deze staan soms lang en moet je vaak met verlies toch aanbieden.
Ik als dealer moet ook een beetje verdienen maar dat is met Hyosung erg lastig ( hoewel ik dit jaar dan zo'n 10 stuks verkocht heb) .
Dus wees als rijders iets milder naar de bedrijven die overjarig modellen hebben staan en vaak moeten afschrijven om ze verkocht te krijgen.

Sorry rijders dat moest ik even kwijt.
Groet
Fred Dijksman
FD-motoren
 
Hoi vrienden van het forum, ik begrijp jullie reactie van overjarig model en teveel vragen, probeer het echter ook eens van deze kant te bekijken.
Om zowel dealer en fan zijn te van het merk Hyosung moet je qua handel geduld hebben. De handel is niet wild en zeker qua Hyosung niet. Dat betekend dus voor de dealer neem ik Hyosung op voorraad of kies ik net als de meesten voor het snel verkopende?

Dan neem je als liefhebber het risico om voorraad Hyosung te hebben en te houden maar deze staan soms lang en moet je vaak met verlies toch aanbieden.
Ik als dealer moet ook een beetje verdienen maar dat is met Hyosung erg lastig ( hoewel ik dit jaar dan zo'n 10 stuks verkocht heb) .
Dus wees als rijders iets milder naar de bedrijven die overjarig modellen hebben staan en vaak moeten afschrijven om ze verkocht te krijgen.

Sorry rijders dat moest ik even kwijt.
Groet
Fred Dijksman
FD-motoren

Ze moeten niet liegen... Als ik opmerk dat het een overjaarsmodel is dan beginnen ze rond de pot te draaien. En ja dat is pech dat je dan moet afschrijven, ik heb dat dagelijks met pc's en ik heb in tegenstelling tot jullie maar 15% marge... En nu blijkt dat de importeur ook zonder zit en hij wilt niet rechtstreeks leveren over het hoofd van zijn 'leugenachtige' dealers heen en ik zou echt wel graag het nieuwe model hebben. Wil je aan mij een 2008 verkopen dan doe je dat voor de prijs van een 2008 en niet voor de prijs van een 2010 omdat de motor pas in 2010 op kenteken is gezet...
 
Ik praat over de situatie in Nederland, in Belgie weet ik niet hoe het zit, je hebt gelijk je mag niet liegen en moet eerlijk melden wat de situatie is bij elke motor.
Als je nieuw wilt rijden moet je nieuw geleverd krijgen, dat is helemaal geen probleem en is met enkele dagen geregeld. Alleen het kenteken duurt wat langer omdat hier in NL er geen agent is maar het gaat via Duitsland.
Ook in Belgie is dat geen probleem en krijg je met de documenten snel een kenteken.

Eerlijk duurt het langst maar begrijp ook een beetje de situatie van de dealers die met ziel achter het merk staan.
Groet
Fred
 
Ik praat over de situatie in Nederland, in Belgie weet ik niet hoe het zit, je hebt gelijk je mag niet liegen en moet eerlijk melden wat de situatie is bij elke motor.
Als je nieuw wilt rijden moet je nieuw geleverd krijgen, dat is helemaal geen probleem en is met enkele dagen geregeld. Alleen het kenteken duurt wat langer omdat hier in NL er geen agent is maar het gaat via Duitsland.
Ook in Belgie is dat geen probleem en krijg je met de documenten snel een kenteken.

Eerlijk duurt het langst maar begrijp ook een beetje de situatie van de dealers die met ziel achter het merk staan.
Groet
Fred

Ik ben zelf garagist van opleiding en heb les gehad van 2 van de 3 hysoung dealers in de provincie Antwerpen en vertrouw die mensen blindelings. Maar de 2 waarover ik hier sprak gaan er riant over en houden hardnekkig vol dat het jaartal anders is zelfs als ik ze het correcte getal op het serienummer laat zien...
 
De uitlaat staat terug in elkaar en het geluid is echt 1000% beter 8-)

De demper is van voor naar achter nog ongeveer 30cm lang. Het voordeel is dat het er een stuk opgeruimder uit ziet dan de gehele originele demper (in mijn ogen).
Er is ongeveer 30cm afgeslepen aan de voorkant waardoor de kat er nu ook uit is en de uitlaat nog net niet helemaal open is (kan overigens wel). Hij is niet opnieuw afgesteld, maar rijdt perfect en start zonder problemen. Tijdens het rijden hoor je de uitlaat wel beter, maar op de snelweg niet dus het is niet hinderlijk geworden.

Iemand een mening? (Wel lief blijven héé *O* )

Oh ja, negeer de gouden beugels aan de voorkant maar, die zijn voor de onder kappen waar ik nog mee bezig ben (3M carbon)

[afbeelding]

Heb je een handleiding van hoe je die demper hebt ingekort? Of heb je interesse om die te maken en met ons te delen? Ik vind het zeer netjes en zou het ook wel is willen doen...
 
even inhaken op het berichtje overjarig model.
Ik heb een "nieuwe " hyosung aangeschaft in 2009. Hoewel het een model van 2005/6 is had ie geen km gereden en is in 2009 ook op kenteken gezet.heb hier dan ook maar €3500 voor betaald en niet de nieuwprijs van €5700 (ongeveer).
 
Ze moeten niet liegen... Als ik opmerk dat het een overjaarsmodel is dan beginnen ze rond de pot te draaien. En ja dat is pech dat je dan moet afschrijven, ik heb dat dagelijks met pc's en ik heb in tegenstelling tot jullie maar 15% marge... En nu blijkt dat de importeur ook zonder zit en hij wilt niet rechtstreeks leveren over het hoofd van zijn 'leugenachtige' dealers heen en ik zou echt wel graag het nieuwe model hebben. Wil je aan mij een 2008 verkopen dan doe je dat voor de prijs van een 2008 en niet voor de prijs van een 2010 omdat de motor pas in 2010 op kenteken is gezet...

Ze moeten niet liegen.....daar zijn we het overeens ;)
Alleen is de ontwikkeling bij Hyosung net zo snel gegaan als in de PC-handel :+
Je ziet bijna elk jaar een enorme verbetering, en dat valt op.
En nogmaals het overjarig verkopen gebeurd bij elk merk, alleen zijn er bij die modellen niet zoveel wijzigingen. ;)
Voorbeeld: Koop nu het oude model V-strom maar eens nieuw.
Die heeft vanaf 2008 geen wijziging meer gehad................
Daaraan kun je dus niet zien of jij een 2008 of 2011 nieuw koopt ;)

En euh...............
Fred wil jou best wel het nieuwe EFI model verkopen :Y :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Ze moeten niet liegen.....daar zijn we het overeens ;)
Alleen is de ontwikkeling bij Hyosung net zo snel gegaan als in de PC-handel :+
Je ziet bijna elk jaar een enorme verbetering, en dat valt op.
En nogmaals het overjarig verkopen gebeurd bij elk merk, alleen zijn er bij die modellen niet zoveel wijzigingen. ;)
Voorbeeld: Koop nu het oude model V-strom maar eens nieuw.
Die heeft vanaf 2008 geen wijziging meer gehad................
Daaraan kun je dus niet zien of jij een 2008 of 2011 nieuw koopt ;)

En euh...............
Fred wil jou best wel het nieuwe EFI model verkopen :Y :Y :Y :Y

Goed voor Frans maar het zou handig zijn moest de importeur hier zorgen dat er nog ergens een nieuwe staat...
 
Heb je een handleiding van hoe je die demper hebt ingekort? Of heb je interesse om die te maken en met ons te delen? Ik vind het zeer netjes en zou het ook wel is willen doen...

Een handleiding heb ik helaas niet gemaakt. Het was, achteraf gezien, niet veel werk om de demper aan te passen. Ik ben er echter wel 1,5 weken mee bezig geweest omdat ik niet het juiste gereedschap voor handen had.
Het stappenplan kan ik je wel geven natuurlijk:

1: Demper demonteren
2: De popnagels aan de ingang van de demper uitboren met een 4,5mm boortje
3: De demper inkorten met een slijptol tot de gewenste lengte (ik heb er ruim 30cm afgeslepen)
4: De aansluiting van de demper voorzichtig los wrikken van de buitenwand
5: De resterende demper aan de binnenkant 8cm inkorten met een dremel (3 buizen)
6: De binnendemper 2,5cm afslijpen met een dremel (nodig om de aansluiting terug te monteren)
7: De aansluiting voorzichtig terug op de resterende demper plaatsen (monteer de demper even terug om de hoek van het eindstuk en de diepte van je uitlaatpijp te controleren, anders blaas je straks tegen je wiel of voetgangers of sluit je demper niet strak aan op de uitlaatpijp)
8: De gaatjes voor de popnagels voorzichtig uitboren met een 5mm boor.
9: De gas en waterdichte popnagels plaatsen en klemmen
10: De demper terug monteren en genieten maar *O*
 
Dan heb ik je verkeerd begrepen vrees ik. Bedoel je dat de speling verholpen kan worden met (knel)ringetjes? Of snap ik je dan nog steeds niet?
En waar moeten de ringetjes dan worden geplaatst? Tussen het frame en het subframe in of aan de buitenkant van het sub-frame? Dit even voor de duidelijkheid om verdere misverstanden te voorkomen ;)
Beter laat dan nooit zeggen ze dan ;)

ietwat uitgebreid cockpit stond toch nog boven.
mijn ringetjes zijn speciaal op maat gemaakt ;) geslepen op een stoeptegel(in de vakantie moest er even wat onderhoud gepleegd worden.....)

full

@twickler Thnxs dat is volgens mij het beste overzicht kwa klep/geleider problemen dat ik gezien heb.

p.s. ik heb nog steeds de moeite niet genomen om een en ander na te meten bij mijn motor ... vandaar ook dat de kuip nog boven ligt.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik ben bezig met mijn motorrijbewijs en mijn oog is gevallen op de Hyosung comet 650 N. Ik zal rond januari mijn rijbewijs hebben en zodra het niet te gevaarlijk is op de weg beginnen met touren.

Echter heb ik daarvoor wel een motor nodig. Ik wil een model van 2007 of later. Heeft iemand tips waar ik op moet letten ( bekent euvel ) en kent iemand een goede dealer in de omgeving van Breda?

Alvast bedankt en hopelijk tot op een tour!

Gr kevin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan