Hyosung Sucks. Mensen met hyosung lees ff hiero

Ik begrijp van "Heer Bommel" (verzin eens een list?) dat de leverancier van Hyosung failliet is? Dat is idd reden genoeg om over te willen stappen op wat anders, of Hyosung nu goede of slechte fietsen maakt: hoe kom je anders aan onderdelen? Het handelen van zijn dealer is trouwens indrukwekkend.

Korea en China zijn hard op weg te doen wat de Japanners in de jaren 60/70 deden: Relatief goedkope produkten, min of meer gecopieerd van anderen, die steeds beter worden en uiteindelijk ook niet meer veel goedkoper zullen zijn. De Hyosung zat sowieso al niet ver onder de "natuurlijke concurent", de Suzi SV. Die dingen zijn immers ook al superscherp geprijsd. Afwerking, vering en "wintervastheid" zijn trouwens ook geen supersterke punten van de Suzuki SV, daarvoor hoef je het alvast niet te laten om een Hyosung te kiezen.

PS, BMW: De huidige problemen met de servo-remmen van BMW is niet zozeer vastlopen, maar meer andersom. Da's minstens zo onplezierig maar toch. Olie verbruik bij BMW's treedt juist meer op wanneer ze nog nieuw zijn maar verdwijnt in de meeste gevallen na zo'n 10-15.000 km wanneer de zuigers zijn ingesleten op de harde cilinder-linings. Mijn R1100RT vebruikte nul-komma-niks bij 90.000 km toen ik 'm verkocht, maaar begon zijn leven met een liter / 1500 km of zo. Maar verder, tja, de geweldige reputatie van BMW lijkt tamelijk overdreven, als het op betrouwbaarheid en afwerking aankomt hebben ze nog een flinke inhaalslag te doen. -O-
 
Laatst bewerkt:
Maar dan zou de klant de dupe zijn...
Want dealer gaat het uitvechten met importeur/fabriek, en klant kan niet rijden...
Deze dealer, doet de klant een goed voorstel en de klant in tevreden! Achter de schermen zal hij echt nog wel een hartig gesprek hebben met de importeur/fabriek en zijn gemaakte kosten vergoed willen zien. Alleen op deze manier heeft de klant er geen last van, en zo hoort het :} :}


De klant heeft toch zelf een keus gemaakt, voor en budget sv? en er in dit geval 20000 km op gereden? Dat er coulance is...prima...maar je zal 20 Huyosungs verkocht hebben en allemaal om moetn ruilen voor een sv...ik geef het je te doen...
Een nette leenmotor, en geen vanvan, en tot een oplossing zien te komen met de fabriek...
En wat zijn nu precies de klachten...? afbladderende lak? versnellingsbak...?
 
De klant heeft toch zelf een keus gemaakt, voor en budget sv? en er in dit geval 20000 km op gereden? Dat er coulance is...prima...maar je zal 20 Huyosungs verkocht hebben en allemaal om moetn ruilen voor een sv...ik geef het je te doen...
Een nette leenmotor, en geen vanvan, en tot een oplossing zien te komen met de fabriek...
En wat zijn nu precies de klachten...? afbladderende lak? versnellingsbak...?


de motor zaak heeft er gewoon maar 1 verkocht joh. *O*
en mijn buurman heeft ook reuze plezier van zijn vanvan. je moet er alleen niet de snelweg mee op. is toch beter dan de xj600 uit 1910 waar je 3 kleuren stront op... die ik altijd van mijn motor zaak krijg. weet wel dat ik niet verder hoef te kijken naar een hyosung ;) oh dat deed ik al niet. alhoewel een 2e hands voor maar 3000 euro. dan hou ik nog geld over van de verzekering 8-)
 
de motor zaak heeft er gewoon maar 1 verkocht joh. *O*
en mijn buurman heeft ook reuze plezier van zijn vanvan. je moet er alleen niet de snelweg mee op. is toch beter dan de xj600 uit 1910 waar je 3 kleuren stront op... die ik altijd van mijn motor zaak krijg. weet wel dat ik niet verder hoef te kijken naar een hyosung ;) oh dat deed ik al niet. alhoewel een 2e hands voor maar 3000 euro. dan hou ik nog geld over van de verzekering 8-)


Goede dealer dan...eentje verkocht? dacht dat er nog aardig wat verkocht waren in NL? Waarom de snelweg niet mee op? 't is toch 650 cc? om die 6e versnelling..?




Eigenlijk moet je met geen enkele motor de snelweg op 8-)
 
Ik denk dat ik als 1 van de weinige mag zeggen dat HYOSUNG een K. merk is. Ik was vorig jaar de eerste die er 1 geleverd kreeg. Precies 1 week na de introductie. Ik heb er in 6 maanden 3 versleten. Met de eerste had ik alleen maar electrische problemen. Met 6000 km moest ik 500 euro bij betalen voor een nieuwe. In de tussentijd kreeg ik er 1 van de importeur mee. Daar brak de nokkenasketting van. Toen ik mijn tweede opgehaald had is bij 6000 km het blok opgeblazen. Klep door me zuiger heen. ( dit gebeurde bij 70 km per uur met weinig touren want het was heel druk op de weg)

Het is niet voor niets dat Hyosung de enigste fabrikant is die maar 1 jaar fabrieksgarantie geeft. (LET OP vorig jaar nog twee jaar)

De HYOBOOM experience heeft mijn bijna 4000 euro aan afschrijving en omkosten gekost.

Ik rijd nu een kawazaki z750. Binnen een half jaar heb ik 26000 probleem loze kilometers gereden.
 
Ik denk dat ik als 1 van de weinige mag zeggen dat HYOSUNG een K. merk is. Ik was vorig jaar de eerste die er 1 geleverd kreeg. Precies 1 week na de introductie. Ik heb er in 6 maanden 3 versleten. Met de eerste had ik alleen maar electrische problemen. Met 6000 km moest ik 500 euro bij betalen voor een nieuwe. In de tussentijd kreeg ik er 1 van de importeur mee. Daar brak de nokkenasketting van. Toen ik mijn tweede opgehaald had is bij 6000 km het blok opgeblazen. Klep door me zuiger heen. ( dit gebeurde bij 70 km per uur met weinig touren want het was heel druk op de weg)

Het is niet voor niets dat Hyosung de enigste fabrikant is die maar 1 jaar fabrieksgarantie geeft. (LET OP vorig jaar nog twee jaar)

De HYOBOOM experience heeft mijn bijna 4000 euro aan afschrijving en omkosten gekost.

Ik rijd nu een kawazaki z750. Binnen een half jaar heb ik 26000 probleem loze kilometers gereden.


Daar valt weinig tegenin te brengen...

Ik denk dat ze te snel iets ,,groots,, op de weg wilden hebben na al dat kleine grut en dat het daar fout gegaan is?
 
Wettelijk 2 jaar???? Waar staat dat???

Garantie gaat sinds enige tijd een heel stuk verder....
Volgens het (Europese) consumentenrecht mag je rekenen op garantie.
Dat houdt in, als een product of onderdeel korter mee gaat dan je redelijkerwijs had mogen verwachten, de fabrikant moet BEWIJZEN dat het niet aan een fabricagefout heeft gelegen. Kan hij dat niet, dan is hij VERPLICHT garantie te geven. Uiteraard kan de fabrikant bij schadevergoeding wel de periode er af trekken, dat het product "ongestoord" is gebruikt. Stel dat een tv na 4 jaar kapot gaat (waar je mag verwachten dat hij een jaar of 8 mee gaat) dan hoeft de fabrikant uiteraard geen splinternieuwe tv te leveren.
 
Ben ik wel een beetje benieuwd waar je die Hyosung heb gekocht eigenlijk, want k woon ook in de buurt van Zaltbommel en de enige dealer in Bommel zelf is die Ducati dealer en even verderop in Kerkdriel zitten er nog een paar maar die verkopen Aprilia's en geen van allen Hyosung's :? :? Of bij Vos Oss? Maar die verkopen ze volgens mij ook niet.....


Noem is ff dealer en plaats weetk een beetje welke dealer er hier zo goed is 8-)
 
:^

Rij er zelf een ( van m'n vrouw :X O-) ) zit nu ruim op 6000 km in de afgelopen paar maanden, nieuw gekocht toen ze net uitwaren maar vorig jaar weinig op gereden ( omdat ik toen iig nog één motor van mezelf had die het deed B| ;) )maar behalve af en toe dat "automatisch" terugschakelen van 6 naar 5 als ik op de motor afrem van zo'n 150/160 en de slechte lak van de motorsteunen en carter ondervind ik er geen problemen mee :?

Waar heb je hem gekocht en wat hebben ze je geboden ??

Haha }) toen ik de Topic titel las wist ik meteen,hier moet een reactie van NitroMax in staan :+ .Magnamannetje heeft ooit ook iets gezegd over Hyosung :X *O* ps warneer rijdt de V Max weer ???,wat duurt dat al lang zeg :Z :Z .
 
Haha }) toen ik de Topic titel las wist ik meteen,hier moet een reactie van NitroMax in staan :+ .
Kan er goed over oordelen, rij er dagelijks 60 km op ;)
Magnamannetje heeft ooit ook iets gezegd over Hyosung :X
Oh, weet ik niet meer, waren we toen ff geen vrienden ? ;)
ps warneer rijdt de V Max weer ???,wat duurt dat al lang zeg :Z :Z .
Geen idee, krukas is klaar, Paul is terug van vakantie, dus zal binnenkort hopelijk wel weer een mailtje krijgen met nieuws neem ik aan :o
 
Mensen die`t willen weten ik heb de motor gehaal in eindhoven

Niet in de buurt van zaltbommel.

En daat kom ik wel vandaan.jah.

En ben wel tevreden over m`n suzuki SV alleen hij drinkt wat meer trekt wat sneller en top ligt wat lager.

Maar wel fun :] :} :} :}
 
Kan er goed over oordelen, rij er dagelijks 60 km op ;)Oh, weet ik niet meer, waren we toen ff geen vrienden ? ;)Geen idee, krukas is klaar, Paul is terug van vakantie, dus zal binnenkort hopelijk wel weer een mailtje krijgen met nieuws neem ik aan :o

Geen probleem toen hoor,ging met een grote korrel zout }) .En succes met de Max :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan