Bobbel
MF veteraan
Ik begrijp van "Heer Bommel" (verzin eens een list?) dat de leverancier van Hyosung failliet is? Dat is idd reden genoeg om over te willen stappen op wat anders, of Hyosung nu goede of slechte fietsen maakt: hoe kom je anders aan onderdelen? Het handelen van zijn dealer is trouwens indrukwekkend.
Korea en China zijn hard op weg te doen wat de Japanners in de jaren 60/70 deden: Relatief goedkope produkten, min of meer gecopieerd van anderen, die steeds beter worden en uiteindelijk ook niet meer veel goedkoper zullen zijn. De Hyosung zat sowieso al niet ver onder de "natuurlijke concurent", de Suzi SV. Die dingen zijn immers ook al superscherp geprijsd. Afwerking, vering en "wintervastheid" zijn trouwens ook geen supersterke punten van de Suzuki SV, daarvoor hoef je het alvast niet te laten om een Hyosung te kiezen.
PS, BMW: De huidige problemen met de servo-remmen van BMW is niet zozeer vastlopen, maar meer andersom. Da's minstens zo onplezierig maar toch. Olie verbruik bij BMW's treedt juist meer op wanneer ze nog nieuw zijn maar verdwijnt in de meeste gevallen na zo'n 10-15.000 km wanneer de zuigers zijn ingesleten op de harde cilinder-linings. Mijn R1100RT vebruikte nul-komma-niks bij 90.000 km toen ik 'm verkocht, maaar begon zijn leven met een liter / 1500 km of zo. Maar verder, tja, de geweldige reputatie van BMW lijkt tamelijk overdreven, als het op betrouwbaarheid en afwerking aankomt hebben ze nog een flinke inhaalslag te doen.
Korea en China zijn hard op weg te doen wat de Japanners in de jaren 60/70 deden: Relatief goedkope produkten, min of meer gecopieerd van anderen, die steeds beter worden en uiteindelijk ook niet meer veel goedkoper zullen zijn. De Hyosung zat sowieso al niet ver onder de "natuurlijke concurent", de Suzi SV. Die dingen zijn immers ook al superscherp geprijsd. Afwerking, vering en "wintervastheid" zijn trouwens ook geen supersterke punten van de Suzuki SV, daarvoor hoef je het alvast niet te laten om een Hyosung te kiezen.
PS, BMW: De huidige problemen met de servo-remmen van BMW is niet zozeer vastlopen, maar meer andersom. Da's minstens zo onplezierig maar toch. Olie verbruik bij BMW's treedt juist meer op wanneer ze nog nieuw zijn maar verdwijnt in de meeste gevallen na zo'n 10-15.000 km wanneer de zuigers zijn ingesleten op de harde cilinder-linings. Mijn R1100RT vebruikte nul-komma-niks bij 90.000 km toen ik 'm verkocht, maaar begon zijn leven met een liter / 1500 km of zo. Maar verder, tja, de geweldige reputatie van BMW lijkt tamelijk overdreven, als het op betrouwbaarheid en afwerking aankomt hebben ze nog een flinke inhaalslag te doen.
Laatst bewerkt: